فروش گوشت گوساله با ۳ برابر قیمت واقعی

کد خبر: 950078

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دلالان گوشت گوساله را ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان در هر کیلو از دامدار می‌خرند و ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلو به دست مصرف کننده می‌رسد.

فروش گوشت گوساله با ۳ برابر قیمت واقعی

خبرگزاری تسنیم: یاسر رایگانی درباره قیمت گوشت گوساله اظهار کرد: رئیس اتحادیه قیمت گوشت گوساله را 30 هزار تومان اعلام کرده است. دامدار گوساله را 8 و نیم میلیون تومان می‌خرد و در یک سال 5 و نیم میلیون برایش هزینه می‌کند و الان خریدار گوساله را کیلویی 26 تا 28 هزار تومان از دامدار خریده و در بازار 100 هزار تومان می فروشد. علت این تفاوت قیمت چیست؟ دلال‌بازی‌ها کی جمع می‌شود؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین نیامدن قیمت موبایل گفت: رئیس اتحادیه موبایل اطلاع رسانی می‌کند که قیمت موبایل با کاهش قیمت ارز پائین نیامده است؛ اعلام این مساله هنر نیست بلکه مسأله این است که اتحادیه در این موضوع چه کاری انجام داده است؟

رایگانی ادامه داد: اتحادیه ها باید قیمت کف و سقف کالاها را اعلام کنند.

سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای سال تا 14 مردادماه، 30 هزار و 23 پرونده وارده در حوزه قاچاق کالا و ارز وارد سازمان تعزیرات شده که مقایسه این آمار با تعداد 23 هزار و 848 پرونده وارده در مدت مشابه سال قبل نشانگر رشد 26 درصدی پرونده های وارده قاچاق کالا و ارز است. پرونده های مختومه این حوزه نیز 24 درصد رشد داشته و تعداد 28 هزار و 557 پرونده قاچاق در سال جاری مختومه شده است در حالی که آمارها در سال 97 تعداد 22 هزار و 964 پرونده مختومه را نشان می دهد.

رایگانی اضافه کرد: 139 هزار و 565 فقره پرونده در اجرای احکام در 138 روز نخست سال جاری مختومه شده و میزان 2 هزار میلیارد و 220 میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده است. از این پرونده ها 35 پرونده مختومه با محکومیت بیش از 10 میلیارد ریال بوده است که وصولی این پرونده ها، 446 میلیارد ریال است.

برگزاری بیش از ٩ هزار گشت مشترک

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای سال تا 14 مردادماه، تعداد 9 هزار و 33 گشت مشترک انجام و 43 هزار و 268 مورد بازرسی انجام شده است.

وی گفت: در گشت‌های مشترک، 16 هزار و 842 واحد بدون تخلف، 15 هزار و 489 واحد دارای تخلف بوده اند؛ همچنین 10 هزار و 937 مورد نیز به منظور پیشگیری از تخلفات تذکر گرفتند. در مجموع، 18 هزار و 945 پرونده برای متخلفان تشکیل شده که به پرداخت 392 هزار میلیارد ریال محکوم شده اند.

بیش از 52 هزار تماس با سامانه 135

رایگانی گفت: 52 هزار و 654 مورد تماس و ثبت در خواست در سامانه تلفنی و تارنمای سامانه 135 انجام شده است که شامل 28 هزار و 447 مورد شکوائیه، 24 هزار و 207 مورد گزارش مردمی است و این شکوائیه و گزارش ها در دست بررسی و رسیدگی است.

وی درباره بیشترین میزان تخلف از نظر کاشف در سال 98 افزود: در حوزه کالا و خدمات پرونده عدم تحویل برنج با عنوان تخلف عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمان دولتی به ارزش 578 میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

رایگانی ادامه داد: در حوزه بهداشت، پرونده یک شرکت مادر تخصصی به دلیل عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز ورود یا پروانه ساخت از وزارت بهداشت با ارزش 24 میلیارد و 933 میلیون ریال در حال رسیدگی است همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز، پرونده نگهداری 19 دستگاه ماشین آلات عملیات خاکی به ارزش یک هزار میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

سخنگوی تعزیرات درباره پرونده های کاغذ گفت: تعداد 146 پرونده در حوزه کالا و خدمات و 29 پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در مجموع به ارزش 226 میلیارد ریال با موضوع کاغذ وارد سازمان شده که تعداد 125 پرونده در حوزه کالا و خدمات و 25 پرونده در حوزه قاچاق مختومه شده است و متهمان در 91 پرونده کالا و خدمات به پرداخت یک میلیارد و 871 میلیون ریال جریمه نقدی و متخلفان 16 پرونده قاچاق در این موضوع به پرداخت 7 میلیارد و 365 میلیون ریال محکوم شده اند.

سخنگوی تعزیرات گفت: یک شرکت پتروشیمی در تعزیرات شهر تهران به دلیل گرانفروشی کالای پتروشیمی به پرداخت 296 هزار و 752 یورو در حق صندوق دولت و 148 هزار و 378 یورو در حق شاکی محکوم شد.

وی ادامه داد: در استان فارس با دریافت گزارش در مورد توزیع پودر شوینده تقلبی با جعل بسته بندی یکی از برندهای مشهور، گشت مشترک تعزیرات حکومتی برای پیگیری موضوع وارد عمل شد و مامورین تحت عنوان مشتری و با خرید صوری موفق به شناسایی عاملین توزیع این پودرها شدند که طی انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، کامیونی که حامل 22 هزار پاکت پودر تقلبی برای عرضه در بازار بود شناسایی و توقیف شد.

رایگانی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده، انباری که در آن اقدام به ساخت این مواد تقلبی می کردند شناسایی و با توجه به جمع آوری همه این پودرها، در حال حاضر جای هیچ گونه نگرانی از بابت وجود این کالای تقلبی در سطح بازار نیست. برای متهمین پرونده قرار وثیقه به ارزش 5 میلیارد ریال و کفالت صادر شده است و تحقیقات بیشتر در این خصوص توسط شعبه ادامه دارد و حکم پرونده نیز به زودی صادر و به اطلاع عموم می رسد.

وی درباره پرونده ای در استان مازندران گفت: بنابر گزارش سازمان صنعت معدن وتجارت استان مبنی بر تخلیط سبوس گندم با سبوس دوکوب شالی به مقدار 2 هزار و 300 تن پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به این اداره کل ارسال شد و رئیس شعبه هیات بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان بابل پس از احضار متهم و بررسی موضوع، تخلف انتسابی را محرز دانست و به استناد ماده59 قانون نظام صنفی متهم را به پرداخت 23 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.پس از تجدیدنظر خواهی متهم در مهلت قانونی، هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات صنفی تعزیرات حکومتی استان مازندران رای صادره را تایید و قطعی اعلام کرد.

رایگانی اظهار داشت: در استان کردستان با اعلام شکایت اداره اطلاعات شهرستان مریوان مبنی بر عدم انجام وظایف قانونی و گمرکی مسئول ارزیاب محموله ترانزیتی گمرک باشماق در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مریوان پرونده در راستای تعویض کالای ترانزیتی تشکیل و در نهایت مشخص شد از ناحیه مأمور مذکور تخلفی صورت نگرفته است و محموله اصلی در تهران توسط فردی تخلیه و به جای آن قطعات مستعمل ایرانی بارگیری شده است؛ براین مبنا بازپرس پرونده اتهام را قاچاق سازمان یافته قلمداد نکرد و پرونده را برای رسیدگی با صدور قرار عدم صلاحیت به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان ارسال کرد.

رایگانی اضافه کرد: شعبه‌ اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان با توجه به تعویض کالاها توسط متهم پرونده و اقرار بر اینکه قصد خروج مقدار ٢5 هزار و 6٢� کیلوگرم قطعات و ضایعات آهن آلات بدون انجام تشریفات گمرکی از کشور داشته است، بابت قاچاق کالا، نامبرده را به ضبط کالاها و همچنی به پرداخت 13 میلیارد و 956 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد و با توجه به اسقاط حق اعتراض و درخواست تخفیفات قانونی نسبت به پذیرش حکم بدوی اقدام کرد بنابراین رأی صادره از شعبه بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان قطعی است.

رایگانی افزود: در استان خراسان جنوبی، پرونده 23 نفر شتر زنده در نهبندان کشف و متهم به پرداخت یک میلیارد و 477 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالا محکوم شده است همچنین در استان خراسان رضوی، پرونده یک شرکت بازرگانی به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی رسیدگی و متهم به اعاده یک میلیارد و 160 میلیون یورو و تعلیق کارت بازرگانی محکوم شد.

وی گفت: در استان همدان، پرونده قاچاق 16 هزار و 940 لیتر نفت گاز رسیدگی و متهم به ضبط محموله و پرداخت یک میلیارد و 532 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است. در استان آذربایجان شرقی، پرونده یک واحد فرش فروشی به دلیل عرضه فرش‌های تقلبی تشکیل شد و مشخص شد این واحد فرش ماشینی را به نام فرش دست بافت و به همین قیمت عرضه می کرده که متهم به پرداخت 8 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

سخنگوی تعزیرات ادامه داد: در استان لرستان، 7 پرونده عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی در سال جاری تشکیل شده و متهمین به ضبط محموله ها ی مکشوفه و پرداخت 607 میلیارد ریال محکوم شده اند. در استان خوزستان پرونده مباشرت و حمل پارچه قاچاق با دو متهم به تعزیرات ارجاع شد و نهایتاً این متهمین به ضبط محموله یک کامیون پارچه مکشوفه و پرداخت 11 میلیارد و 668 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند. در پرونده دیگری دو متهم قاچاق یک هزار و 291 طاقه پارچه به ضبط کالا و پرداخت 9 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی ادامه داد: در استان زنجان، محموله 20 تن خرما احتکار شده که در گشت تعزیرات کشف و حکم به عرضه خرما به قیمت دولتی با نظارت سازمان صمت استان صادر و متهم به پرداخت یک میلیارد و 740 میلیون ریال محکوم شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها