دلایل کاهش قیمت خودرو از نظر وزیر صنعت

کد خبر: 952547

وزیر صنعت، معدن و تجارت دلایل کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر را اعلام کرد.

دلایل کاهش قیمت خودرو از نظر وزیر صنعت

خبرگزاری تسنیم: رضا رحمانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تغییر مدیرعامل یک خودروسازی در کاهش قیمت خودرو موثر است؟، گفت: الان هم قیمت کم شده است و علتش تغییر مدیر نبوده یا تغییر مدیرعامل شاید یک علت آن بوده است دلیل دیگر آن این است که عرضه کف پارکینگ نیز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بخشی از خودروها که در ماه های گذشته گفته می شد کف پارکینگ است و به دلیل کمبود قطعات قابل عرضه نبود، در دو هفته گذشته عرضه شد. برخی از قطعات باید از خارج وارد می شد که این کار در حال انجام است و در داخل هم برای تامین قطعات همت شد، درنتیجه در دوهفته اخیر عرضه خوبی داشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این عرضه به عنوان یکی از پارامترهای اصلی است، تولید هم باید رونق داشته باشد تا عرضه زیاد شود. درنتیجه عرضه و تقاضا در قیمت تاثیر دارد، در ادامه تغییر مدیرعامل و واکنش بازار هم در جای خود تاثیر داشته است.

رحمانی به ایران خودرو رفت همزمان با تودیع و معارفه مدیرعامل جدید ایران خودرو، وزیر صنعت امروز برای بررسی وضعیت این شرکت خودروسازی به ایران خودرو رفت.

تسنیم، همزمان با تغییرمدیر عامل شرکت ایران خودرو عصر امروز (6 شهریورماه) رضا رحمانی وزیر صنعت به همراه تعدادی از معاونین خود به ایران خودرو رفته است تا از نزدیک در جریان وضعیت این شرکت خودروساز قرار گیرد.

هفته گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت که خبر برکناری یکه‌زارع از مدیرعاملی ایران خودرو را مطرح کرده بود، عباس علی‌آبادی مدیرعامل مپنا را به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی کرده بود که ظاهراً بنا به دلایلی علی‌آبادی این سمت را نپذیرفت و سرانجام از بین گزینه‌های جدید، فرشاد مقیمی معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو منصوب شد.

علی ربیعی سخنگوی دولت هفته قبل از برکناری هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو خبر داد و اعلام کرد: "مدیرعامل ایران خودرو به‌صورت عمدی و بدون هماهنگی قیمت محصولاتش را افزایش داده و به همین دلیل برکنار می‌شود. افزایش قیمت خودرو قانونی نبوده و باید بررسی شود که آیا اشتباه نرم‌افزاری یا خطای شخصی بوده است".

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها