معاون زنگنه: ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور ۶۶ میلیون تن است

کد خبر: 953409

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ظرفیت صنعت پتروشیمی در کشور ۶۶ میلیون تن است.

معاون زنگنه: ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور ۶۶ میلیون تن است

خبرگزاری فارس: بهزاد محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه پتروشیمی «آرتا انرژی» اظهار کرد: ظرفیت صنعت پتروشیمی در کشور ۶۶ میلیون تن است و ظرفیت تولید متانول در پتروشیمی «آرتا انرژی» اردبیل روزانه ۴۰۰ تن است که با این پیشرفت خوب، در سال آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: در فضای کنونی کشور هیچ ثوابی بالاتر از کارآفرینی نیست و کارآفرینان برای ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات داخلی جهاد می‌کنند.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی دارد متخصصان حرفه‌ای خود را در صورت نیاز برای کمک به اجرای طرح پتروشیمی اردبیل، به آن ملحق کند.

محمدی افزود: با افتتاح ۲۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن و ارزش محصولات پتروشیمی (ارزی و ریالی) کشور از ۱۷ میلیارد دلار کنونی به مرز ۲۴ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: پیشرفت این طرح در حال حاضر به مرز ۶۵ درصد رسیده و تست دستگاه‌ها در فاز اول امسال انجام می‌شود که در نهایت این پروژه در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار این طرح فردی بومی است، افزود: اگر سرمایه‌گذار دغدغه ایجاد اشتغال و تولید داشته باشد بدون توجه به حواشی مثل آقای فتحی در عرض یک سال واحد مهمی را راه اندازی می‌کند و ما نیز بر از بین بردن بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران تأکید داریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۸ هکتار از سال ۹۶ شروع شده و اکنون در پتروشیمی آرتا انرژی ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۰۰۰ نفر نیز به‌طور غیرمستقیم برای ساخت آن مشغول کار هستند؛ بعد از تکمیل این پروژه ۲۵۰ نفر مستقیم و بالای ۵۰۰ نفر به‌طور غیر مستقیم در این مجموعه مشغول به کار می‌شوند.

بهنام‌جو با اشاره به اینکه پتروشیمی آرتا انرژی هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت، بیان کرد: این واحد صنعتی سالانه ۱۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی نیاز دارد که با همکاری شرکت گاز استان اردبیل تأمین می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها