تفاوت کولر سلولزی و کولر آبی پوشالی

کد خبر: 956179

تفاوت کولر سلولزی و کولر آبی پوشالی

کولر آبی

کولر آبی موجود در کشور ما در انواع توان های مختلف 5000، 7000 و 12000 موجود می باشد. کولر آبی و حتی تمامی قطعات آن در ایران تولید و عرضه می گردد و به همین دلیل کولر آبی و قطعات آن به آسانی در دسترس هستند و قیمت مناسبی دارند. توان موجود روی کولر میزان قدرت آن را نمایش می دهد. هرچه توان کولر آبی بیشتر باشد خنکی را با قدرت بیشتری به داخل محیط می دهد. بنابراین با توجه به متراژ محیط مورد نظر و همچنین گرمای محیط، توان کولر تعیین می گردد. هرچه محیط موردنظر خنک تر باشد کولر آبی با توان پایین نیز پاسخگوی نیاز مشتری می باشد و بالعکس. در مورد متراژ نیز هرچه محیط موردنظر متراژ بالاتری داشته باشد توان کولر باید بالاتر باشد تا نیاز مشتری را رفع نماید.

کولر آبی پوشالی سال های زیادی است که در ایران وجود دارد و مشتریان زیادی دارد. جهت بازدهی بهتر و رفع آلودگی های موجود در پوشال های کولر آبی باید پوشال کولر به صورت سالانه تعویض گردد. این نوع از کولر باید در هوای آزاد قرار گیرد تا هوا در آن جریان داشته باشد. این موضوع سبب ورود آلودگی های بیرون به داخل محیط می گردد که این از بدترین معایب کولر آبی است. هزینه ی خرید کولر آبی و نگهداری پس از آن بسیار پایین می باشد و به همین دلیل مقرون به صرفه است. این موضوع از بهترین مزایای کولر آبی می باشد. هزینه ی برق مصرفی نیز در این نوع از کولر بسیار پایین و کاملا مقرون به صرفه است که البته با خرید کولر آبی گرید A این هزینه به نسبت کاهش خواهد یافت.

کولر سلولزی

پدهای سلولزی دارای موج های یکنواخت و نازک هستند و همانطور که از نامشان مشخص است از سلولز تشکیل و ساخته شده اند. این پدها آب بسیاری را در خود جذب می نمایند و به همین دلیل نیز خنکی بیشتری از خود انعکاس می دهند. این پدهای سلولزی فاسد نمی شوند و قابل تجزیه نیستند. این پدها خاصیت بسیار خوبی که دارند این است که ضدقارچ می باشند و برخلاف پوشال از به وجود آمدن قارچ و ورود و انتقال آن به داخل محیط منزل و یا محیط کار جلوگیری می نمایند.

کولر سلولزی بهترین نوع کولر آبی می باشد که از وسایل پیشرفته تری نسبت به کولر آبی ساخته شده به طور مثال در این نوع از کولر از بهترین قطعات تهویه و به روزترین ترموستات هوشمند استفاده شده است تا با توجه به گرم شدن بیش از اندازه ی کره ی زمین آسایش بیشتری را برای خریداران کولر فراهم سازد.

مزیت کولر سلولزی

به طور کلی ویژگی های کولر سلولزی به کولر آبی پوشالی مشابهت زیادی دارد. تفاوت بارز کولر آبی و کولر سلولزی در یکی از اجزاء آنهاست، در کولر آبی از پوشال استفاده شده است ولی در کولر سلولزی از پدهای سلولزی استفاده شده است. این پدهای سلولزی موجود در کولر سلولزی مزیت ویژه ای که دارند این است که هر چهار سال یک بار نیاز به تعویض دارند و همانند پوشال در کولر آبی نیاز به تعویض سالانه ندارند.

از جمله مزیت های دیگر کولر سلولزی می توان به متراکم بودن پدهای سلولزی و عدم ورود ذرات گرد و خاک به داخل کولر سلولزی اشاره کرد. این امر سبب می شود در کولر آبی سلولزی امکان ورود آلودگی به داخل منزل به شدت کاهش یابد. پوشال موجود در کولر آبی بافتشان نامتراکم است بنابراین آلودگی و گرد و خاک بیشتری به داخل کولر نفوذ خواهد کرد.

بنابراین پیشنهاد ما برای افرادی که در شهرهایی که آلودگی هوا زیاد است همانند شهر اهواز یا برای افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند، خرید کولر سلولزی و استفاده از آن است.

یکی دیگر از مزیت کولر سلولزی می توان خنکی بیشتر آن را در مقایسه با کولر آبی نام برد زیرا در کولر سلولزی پدهای سلولزی رطوبت بیشتری در خود جذب و سرما و خنکی بیشتر و یکنواخت تری را انعکاس می دهند که این مورد نیز به دلیل یکنواخت نبودن پوشال ها در کولر آبی مشاهده نخواهد شد.

بنابراین تا این جا به این نتیجه خواهیم رسید که این کولر از بازدهی یشتری نسبت به کولر ابی پوشالی دارد. مزیت مهم دیگر ین است که با استفاده و خرید کولر سلولزی در استفاده از برق نیز صرفه جویی خواهد شد.

نکته ی مهم دیگر این است که کولر سلولزی همانند کولر آبی پوشالی رسوب پذیر نیست و بدین ترتیب هرساله عمل رسوب زدایی از آن برای استفاده کنندگان آن ناراحتی ایجاد نخواهد کرد.

با خرید کولر سلولزی می توانید خنکی بیشتری به خصوص در شهرهایی که گرما و خشکی بیشتری نسبت به سایر شهرها دارند داشته باشید و این خنکی مطلوب را به منزل خود هدیه دهید.

معایب کولر سلولزی

از جمله معایب کولر سلولزی می توان بالاتر بودن قیمت کولر سلولزی را نسبت به قیمت کولر آبی پوشالی برشمرد. قیمت کولر سلولزی به دلیل گران بودن و دسترسی نداشتن آسان به پدهای سلولزی بالاتر از قیمت کولر آبی پوشالی است. قیمت کولر سلولزی حدود یک میلیون تومان یعنی در حدود سی الی چهل درصد گرانتر و بالاتر از کولر آبی است که این رقم بستگی به مارک کولر سلولزی خوب و توان و قدرت کولر دارد. بنابراین کولر آبی پوشالی از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر از کولر سلولزی است.

پدهای سلولزی در همه جای شهر و در همه ی مغازه ها یافت نمی شود و همین یکی از مشکلاتی است بر این کولر وارد می شود.

توجه نمایید که با توجه به سایز کولر سلولزی باید پد سلولزی مناسب آن خریداری شود زیرا پد سلولزی دارای سایزهای متنوعی می باشد. دومین نکته استفاده از پدهای سلولزی مرغوب می باشد زیرا نمونه های نامرغوب آن نیز بسیار می باشد. پد سلولزی باکیفیت دارای عمر طولانی تری در مقایسه با پد سلولزی نامرغوب دارد. علاوه بر کوتاهی عمرشان بهره برداری کولر سلولزی نیز کاهش می یابد. خرید و استفاده از پد سلولزی مرغوب اروپایی تا پنج سال نیز تا زمان تعویض آن مناسب خواهد بود.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که استفاده از پد سلولزی به دلیل کیفیت و عمر طولانی تر نسبت به پوشال صرفه ی اقتصادی بیشتری دارد.

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را در معرفی و خرید کولر سلولزی و همچنین تفاوت قیمت کولر سلولزی نسبت به قیمت کولر آبی راهنمایی نماییم ولی اگر همچنان انتخاب شما کولر آبی پوشالی می باشد می توانید با تعویض سالانه پوشال ها و رسوب زدایی به موقع و سرویس آن نسبت به افزایش بهره وری و راندمان کولر آبی عمل کنید و عمر کولر را نیز طولانی تر کنید.

اگر پس از خواندن این مقاله انتخاب شما کولر سلولزی است حال سوالی که پیش روی شماست این است که بهترین مارک کولر سلولزی کدام است؟ کدام برند بهترین کیفیت را با پایین ترین قیمت ارائه می دهد؟ ما شما را در رسیدن به پاسخ این سوالات راهنمایی خواهیم نمود.

کاوه کویر تولید کننده و عرضه کننده ی انواع کولر آبی پوشالی، کولر سلولزی ، آبگرمکن های برقی و گازی با سال ها تجربه و حمایت بی اندازه ی مشتریان خوب خود باکیفیت ترین و بهترین کولر سلولزی را تولید و عرضه می نماید که شما می تونید سال ها از آن به عنوان خنک کننده ی محیط منزل یا محیط کار خود استفاده نمایید. جهت خرید با نازل ترین قیمت نیز می توانید از فروشگاه رسمی شرکت کاوه کویر خرید خود را انجام دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها