۲ خواسته رئیسی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

کد خبر: 956947

ناظر گمرکات استان هرمزگان از تاکید رئیس دستگاه قضا بر ایجاد امنیت برای فعالان اقتصادی در عین برخورد با قاچاقچیان عمده کالا در جلسه دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خبر داد.

۲ خواسته رئیسی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

خبرگزاری تسنیم:ابوالفضل اکبرپور با اشاره به جلسه اخیر رئیس قوه قضاییه با اعضای دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان گفت: در این جلسه مطالب مختلفی از سوی رئیس دستگاه قضا در خصوص بحث تجارت خارجی و مبارزه قاطع با پدیده قاچاق کالا و ارز مطرح شد.

به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان، در جلسه با حضور ۲۶ دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان، فرمانده نیروی انتظامی استان، رئیس بازرسی، مدیر اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا به همراه مدیر کل گمرک شهید رجایی در کنار نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی حضور داشتند.

مدیر کل گمرک شهید باهنر با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر افزایش درآمد‌های گمرکی در عین تسریع در ترخیص محموله‌های مربوط به مواد اولیه واحد‌های تولیدی گفت: با توجه به تاکید رئیس دستگاه قضا و همچنین برنامه‌های گمرک ایران در سال رونق تولید بایستی فرایند‌های اخلال زا در مسیر تجارت خارجی حذف شده و این موضوع مستلزم ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مجری در این مسیر است.

اکبرپور تاکید کرد، برای کاهش زمان فرایند‌های گمرکی بایستی بین دستگاه‌های حاضر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگی کامل ایجاد شود تا در عین مبارزه با قاچاق کالا فرایند‌های مربوط به ترخیص کالا‌های واحد‌های تولیدی در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد.

وی با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر ایجاد امنیت برای فعالان اقتصادی و برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا گفت: گمرک تمام تلاش خود را در راستای افزایش تسهیلات در شرایط جنگ اقتصادی در عین برخورد قاطع با متخلفان در دستور کار قرار خواهد داد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: نکته سوم که از سوی رئیس دستگاه قضا تاکید شد بحث تعیین تکلیف سریع و دقیق پرونده‌های مهم بود که این موضوع نیز در راستای برخورد با متخلفان عمده و قاچاقچیان بوده و تلاش می‌کنیم با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط در عین کاهش تخلفات حداکثر تسهیلات به تولیدکنندگان از سوی گمرک ارائه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها