بررسی کولر سلولزی

کد خبر: 958268

از آن جا که یکی از بهترین وسایل سرمایشی کولر آبی سلولزی می باشد در این مقاله سعی داریم به معرفی کولر سلولزی بپردازیم و آن را به صورت کامل بررسی نماییم.

بررسی کولر سلولزی

بررسی کولر سلولزی

بررسی کولر سلولزی

از آن جا که یکی از بهترین وسایل سرمایشی کولر آبی سلولزی می باشد در این مقاله سعی داریم به معرفی کولر سلولزی بپردازیم و آن را به صورت کامل بررسی نماییم.

با پیشرفت تکنولوژی سال ها پس از تولید کولر آبی پوشالی شاهد کولر آبی سلولزی هستیم که عملا همان کولر آبی هستند و کارکرد یکسانی با کولر آبی پوشالی دارند با این تفاوت که در کولر آبی سلولزی به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده شده است. این کولر در مناطقی که هوا خشک می باشد و رطوبت در آن منطقه وجود ندارد بسیار مناسب است. با استفاده از آب این رطوبت داخل کولر افزایش یافته و باعث خنک شدن باد کولر می گردد. این رطوبت در کولر آبی پوشالی توسط پوشال ها ایجاد و در کولر آبی سلولزی توسط پد سلولزی ایجاد می گردد.

به طور کلی کولر سلولزی از 5 جزء اصلی تشکیل شده است: بدنه ی کولر و کف آن، موتور کولر سلولزی، پمپ آب کولر، پد از جنس سلولز، فن کولر

بررسی کولر سلولزی

کولر سلولزی 2 مرحله ای

این نوع از کولر نسل جدید کولرهای آبی سلولزی می باشد که همانطور که از اسم آن مشخص است در دو مرحله باد کولر خنک می شود با این روش بر رطوبت هوای ناشی از کولر تاثیر بیشتری خواهید گذاشت. تفاوت کولر آبی سلولزی و کولر سلولزی دو مرحله ای در همین رطوبت وارد شده به محیط داخل می باشد. به علت هزینه ی اضافی که این کولر نسبت به رده ی قبلی خود دارد فقط در شهرهایی که از درجه حرارت بسیار بالایی برخوردار هستند توصیه می گردد. بهتر است این میزان درجه حرارت دما در گرمترین ساعات روز بالاتر از 37 درجه ی سانتی گراد باشد.

عملکرد کولر سلولزی

زمانی که کولر مطلقا بر روی خروجی تنظیم شده باشد باعث می شود پمپ آب عملکرد مفید خود از دست بدهد و بدون این که توسط پدهای سلولزی مرطوب شود وارد محیط شود. این تنها در مواقعی مفید خواهد بود که به عنوان فن از کولر برای تهویه هوای محیط استفاده شود.

دومین گزینه ای که در بهبود عملکرد کولر سلولزی تاثیر مثبت می گذارد جریان هوا در محیط داخلی و بیرونی خواهد بود. به عنوان مثال همیشه زمانی که کولر آبی و یا کولر آبی سلولزی روشن و درحال استفاده است کمی پنجره و یا یک درب را باز بگذارید تا هوا در جریان باشد. توجه نمایید میزان باز کردن درب یا پنجره در حد لازم باشد و اگر زیاد باز باشد باعث ورود گرما به داخل خواهد شد و بالعکس اگر به مقدار خیلی کمی باز کنید باعث رطوبت بیش از اندازه به محیط می شوید.

شما می توانید از فیلتر هوا برای جلوگیری از ورود ذرات و آلاینده ها به داخل جلوگیری نمایید. گذاشتن این فیلتر در کولر برای افرادی که دارای آلرژی و یا بیماری های ریوی و مشکلات تنفسی هستند نقش مهمی را ایفا می کند.این فیلترها باعث می شوند که رطوبت میزان قطرات آب گذرا از پد سلولزی کمتر شود و در نتیجه زنگ زدن و رسوب گذاری اجزای کولر سلولزی به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت. اکثریت کولرهای آبی سلولزی این فیلتر را در ابتدا ندارند و باید توسط خود مشتری خریداری و نصب گردند.

تفاوت داکت اسپلیت و کولر سلولزی

فن کویل و داکت اسپلیت دو سیستم خنک کنند ی مرکزی می باشند که از هوای داخل محیط برای خنک سازی استفاده می نماید در حالی که کولر سلولزی از هوای بیرون که هوایی بسیار تازه می باشد برای خنک سازی استفاده می کند. در زمان استفاده از کولر آبی سلولزی پنجره کمی باز گذاشته می شود تا با رود جریان هوای خنک هوای گرم به بیرون برود.

هزینه هایی از جمله هزینه ی نصب کولر سلولزی نسبت به سایر سیستم های خنک کننده ارزان تر می باشد. هزینه ی برق مصرفی کولر آبی سلولزی نیز نسبت به داکت اسپلیت و فن کویل حدود 25درصد پایین تر است. تنها عیبی که کولر آبی دارد این است که نگهداری آن به صورت مداوم باید صورت گیرد.

هر شخص بنا بر نیاز و بودجه ی خود کولر سلولزی یا خنک کننده های مرکزی و یا هردوی آن ها را خریداری و استفاده می نمایند. علت خرید همزمان کولر سلولزی و خنک کننده ی مرکزی این است که برخی از افراد گاها با توجه به شرایط و دمای هوا از یکی از آن ها استفاده می نمایند زیرا استفاده ی مداوم از داکت اسپلیت یا فن کویل دارای هزینه ی برق بسیار بالایی است.

پد کولر آبی سلولزی

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد پدهایی که داخل کولر آبی قرار گرفته شده است باعث عبور هوای گرم از آن و با توجه به رطوبت موجود در پدهای سلولزی هوای خنک از آن منتشر می شود و از طریق کانال کشی به محیط داخل وارد می شود. با توجه به نکته در می یابیم که این پدها اهمیت بسیار بالایی دارند بنابراین باید هنگام تعویض آن پدهای مرغوب و باکیفیت خریداری و استفاده شود تا در عملکرد و بهبود هوای خنک کولر تاثیرگذار باشد. در صورتی که از پد مناسب و با کیفیت استفاده نکرده باشید شاهد کاهش عملکرد کولر خود خواهید بود و خنکی لازم را دریافت نخواهید کرد.

تفاوت پدهای سلولزی

پد سلولزی با جنس کاغذ کرافت و حالت چین خورده و چروک در خنک شدن هوا تاثیر زیادی دارند بنابراین اگر کولر آبی سلولزی با سرعت کند هم روشن باشد خنکی مطلوب را به محیط خواهد داد. پدهای از جنس فیبر نارگیل در مقایسه با پد هایی از جنس فیبر اسپن رطوبت بیشتری در خود ذخیره می نمایند در نتیجه مصرف آب کمتری هم در مقایسه با پد جنس فیبر اسپن دارند.بهتر است پیش از خرید پد سلولزی از ویژگی های هر کدام به صورت کامل مطلع باشید.

انواع پدهای مخصص کولر آبی

  • پوشال (پدهایی از جنس چوب)
  • پدهای سلولزی
  • پدهای پلاستیکی

به صورت زیر توضیحی در مورد هر کدام از پدها ارائه می گردد.

پوشال

بیشتر پوشال ها که پدهای چوبی هستند از بریدن چوب درخت اسپن بدست می آید. پوشال هایی از جنس اسپن هوای بیشتری را از بین پوشال های مرطوب خود عبور می دهد.

معایب استفاده از پوشال

  • پوشال ها نسبت به پدهای سلولزی بازدهی و خنکی کمتری به خصوص در مناطق گرمسیری دارند.
  • به دلیل جذب بالای آب توسط پوشال ها مصرف بالاتری نسبت به پدهای دیگر دارند.
  • به نسبت یکسان متراکم نیستند.
  • تعویض مداوم پوشال نسبت به پد سلولزی.
  • پوشال نسبت به سایر پدها آلاینده ها و ذرات و گرد و غبار بیشتری جذب می کند و این آلودگی ها را وارد محیط داخل می کنند. این نکته در مورد افرادی که آلرژی دارند و همچنین کودکان و سالمندان خطرناک است.

معرفی پد سلولزی

این پدها از کاغذ سلولز ساخته شده اند و ساختار شش ضلعی شبیه به لانه زنبور دارند. ضخامت این پد نسبت به سایر پدها بالاتر است. جنس این پدها به گونه ای است که آب بالاتری جذب می نماید و برای مناطق گرم و خشک بسیار مناسب می باشد. به هرحال پد سلولزی نسبت به پوشال قیمت بالاتری دارد.

مزایای استفاده از پد سلولزی

  • آب بیشتری را در خود نگه می دارد.
  • هوای خروجی از کولر سلولزی به علت وجود پد سلولزی خنک تر از کولر آبی پوشالی خواهد بود.
  • عمر پدهای سلولزی بالاتر از سایرین می باشد.
  • به دلیل متراکم بودن پدهای سلولزی از ورود گرد و خاک جلوگیری می گردد.
  • هوای مرطوب به محیط داخل وارد می شود.
  • مصرف آب در پدهای سلولزی کمتر می باشد.
  • برای افراد حساس و دارای آلرژی هیچگونه حساسیت و آلرژی ایجاد نمی کند.
  • شکل آن در طول زمان تغییر نمی کند.
  • در مقابل ورود هوا به داخل آن مقاومتی انجام نمی دهد.

معرفی پد پلاستیکی

پد پلاستیکی به اندازه ی پدهای سلولزی و پوشال کاربرد ندارند. این گونه پدها ضخامت بسیار کمی دارند و هزینه ی زیادی را در بردارند. پد پلاستیکی آب را داخل خود جذب نمی کند و به سرعت آن را از خود بیرون می کند. جهت استفاده ی دراز مدت این گونه پدها توصیه نمی گردد.

معایب پدهای پلاستیکی

  • جاذب آب نیست.
  • ضخامت کمی دارد و عملکرد و بازدهی مفیدی نسبت به سایر پدها ندارد.
  • در فصول مختلف سال شکل آن تغییر می کند.
  • هزینه های بسیار زیادی دارد.

بررسی کولر سلولزی

از جمله برندهای معتبر کولر برقی می توان به برند کولر سلولزی انرژی از شرکت انرژی و کولر سلولزی پلیمری کاوه از شرکت کاوه کویر اشاره نمود. محصول جدید این شرکت کولر سلولزی هوشمند می باشد که در ایران به تازگی تولید شده است. اگر تمایل به خرید اینترنتی کولر آبی پرتابل و سلولزی دارید پیشنهاد ما خرید کولر سلولزی سایت فروشگاهی دیجی کالا و کاوه کویر می باشد که قیمت کولر سلولزی کاوه به دلیل خرید مستقیم از کارخانه بسیار مناسب تر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها