پیش بینی بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال

کد خبر: 961621

خسروی گفت: رکود غیرتورمی در بازار مسکن تا ابتدای سال آینده ادامه خواهد داشت و همین امر موجب می‌شود تا فروشندگان از سود بیشتر برای فروش بکاهند و قیمت‌ها در این بازار آرام شود.

پیش بینی بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال

میزان: مصطفی قلی خسروی، درباره شرایط بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال اظهار کرد: التهابات در بازار مسکن طی چند ماه اخیر کمتر شده و شاهد عقب نشینی سرمایه گذاران در بخش مسکن هستیم.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال آینده شرایط رکود غیرتورمی در بازار مسکن حاکم باشد و این امر برای خریداران واقعی مسکن از اهمیت بسزایی برخوردار است و همزمان با نزدیک شدن به پایان سال شرایط خرید مسکن برای متقاضایان واقعی فراهم می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت‌ها در بازار مسکن به نرخ‌های واقعی خود نزدیک‌تر می‌شوند، گفت: با توجه به جهش نجومی قیمت‌ها در یک سال گذشته و رکود شدید در بازار، هم اکنون در برخی از مناطق شاهد ریزش قیمتی ۳۵ تا ۴۰ درصدی مسکن خواهد بود.

خسروی یادآوری کرد: روند رکود غیرتورمی در بازار مسکن تا ابتدای سال آینده ادامه خواهد داشت و همین امر موجب می‌شود تا فروشندگان از سود بیشتر برای فروش بکاهند و قیمت‌ها در این بازار آرام شود.

وی مطرح کرد: در نیمه دوم امسال نه تنها در بخش اجاره بلکه در خرید و فروش واحد‌های کوچک متراژ و بزرگ متراژ در برخی از مناطق بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت مشاهده خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره شرایط بازار اجاره بها نیز اظهار کرد: در تابستان امسال قیمت‌های اجاره ۳۰ درصد افزایش یافت و حال با توجه به آرامش بازار مسکن در نیمه دوم سال شاهد کاهش نرخ‌های اجاره تا ۱۵ درصد هستیم.

خسروی در پایان گفت: در نیمه دوم سال گذشته بازار اجاره بها به دلیل نبود تقاضا تا حدودی آرام‌تر و قیمت‌ها نزولی‌تر شد، اما امسال به نظر می‌رسد که در شهر‌های بزرگ نرخ‌های اجاره بسیار ارزان‌تر و بازار برای مستأجران بهتر خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها