راهکاری برای جا ماندگان از کمک معیشتی دولت

کد خبر: 962759

همزمان با واریز سومین مرحله کمک معیشتی دولت به حساب ۲۰ میلیون نفر دیگر، واریز کمک معیشتی دولت برای (۱۸ میلیون خانوار) تکمیل شد، اما در این میان بسیاری از بازنشستگان، کارمندان، کارگران از واریز نشدن سبد معیشتی گله‌مند هستند چرا که میزان درآمد این افراد به حدی نیست که مشمول دریافت این کمک از سوی دولت نشوند.

راهکاری برای جا ماندگان از کمک معیشتی دولت

خبرگزاری میزان: همزمان با افزایش نرخ بنزین در اواخر آبان ماه، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد ابه التفاوت رقم افزایش نرخ بنزین را به حساب ۶۰ میلیون نفر از افراد جامعه (معادل ۱۸ میلیون خانوار) واریز می‌کند.

مبلغ این کمک معیشتی دولت به ازای خانوار‌های تک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار ۴نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار‌های ۵نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

با سومین مرحله واریز کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار پرونده واریز این بسته برای ۶۰ میلیون نفر بسته شد که در این میان تعداد بسیاری از خانوار‌ها هنوز این بسته را دریافت نکرده اند.

در این میان بسیاری از بازنشستگان، کارمندان، کارگران از واریز نشدن سبد معیشتی گله‌مند هستند چرا که میزان درآمد این افراد به حدی نیست که مشمول دریافت این کمک از سوی دولت نشوند.

براین اساس وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که کلیه سرپرست خانوار‌ها که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده اند لیکن خود را واجد شرایط می‌دانند می‌توانند از ساعت ۸ صبح یکشنبه سوم آذرماه درخواست شماره ملی سرپرست خانوار خود را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند.

گفتنی است، در این صورت ظرف ۲۴ ساعت برای آن‌ها کد رهگیری ارسال می‌شود.

با توجه به اطلاعیه وزارت رفاه حال این سامانه از دسترس سرپرستان خانوار خارج است و امکان وارد کردن کد ملی و دریافت کد رهگیری برای افراد جامانده از سبد معیشتی وجود ندارد و یا به تعبیری شلوغی این سیستم باعث عدم امکان دسترسی سرپرستان خانوار برای پیگیری کمک معیشتی دولت شده است.

حال باید منتظر ماند و دید تکلیف جاماندگان از دریافت کمک معیشتی چه خواهد شد و چه زمانی این سامانه امکان ثبت کد ملی سرپرستان خانوار را برای پیگیری دریافت کمک معیشتی خواهد داشت؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها