نرخ اجاره‌بها در تهران، متری چند؟

کد خبر: 964057

نرخ اجاره بهای تهران در تابستان امسال ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان در هر متر مربع به علاوه ۳ درصد ودیعه مسکن محاسبه شد.

نرخ اجاره‌بها در تهران، متری چند؟

خبرگزاری مهر: معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در پژوهشی در خصوص وضعیت بازار مسکن و اجاره بها در تابستان امسال اعلام کرد: متوسط اجاره بها در شهر تهران در تابستان ۱۳۹۸ حدودا ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه ۳ درصد ودیعه اجاره مسکن به ازای هر متر مربع واحد مسکونی بوده است که طی سه فصل اخیر با رشد همراه بوده است.

بر اساس آنچه در این پژوهش آمده، در بهار امسال نیز متوسط اجاره مسکن به ازای هر متر واحد مسکونی، ۳۹ هزار تومان و در زمستان سال گذشته (۴ ماهه سوم ۱۳۹۷) ۳۱ هزار تومان بوده است.

این در حالی است که در پاییز سال گذشته (۳ ماهه سوم ۱۳۹۷) متوسط اجاره بها در هر متر مربع، ۹ هزار و ۴۰۰ تومان بوده؛ اما در تابستان سال گذشته (سه ماهه دوم ۹۷) متوسط اجاره بها ۳۲ هزار تومان در هر متر مربع برآورد شده است که نشان دهنده رشد ۲۶.۴ درصدی اجاره بها در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

همچنین در این پژوهش اعلام شده که طی ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۷ و نیمه نخست امسال نرخ افزایش قیمت مسکن با فاصله بسیار زیادی، بالاتر از نرخ رشد اجاره بها قرار داشته است که در اردیبهشت امسال این فاصله به بیشترین حد خود رسیده است.

از سوی دیگر علی رغم کاسته شدن از سرعت رشد قیمت مسکن در ۶ ماه گذشته، اما نرخ رشد اجاره بها تا مهر ماه امسال همچنان صعودی بود؛ با این حال در آبان ماه امسال به علت آعاز فصل سرما، سرعت رشد اجاره بها، ۳.۴ درصد نسبت به ماه قبل از آن (مهر ۹۸) کاسته شده؛ اما نسبت به ماه مشابه آن در سال قبل (آبان ۹۷) ۱.۸ درصد بیشتر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها