نظر فیروزآبادی درباره وی‌پی‌ان قانونی

کد خبر: 966462

فیروزآبادی در حاشیه افتتاح نمایشگاه تلکام پلاس گفت: شبکه ملی اطلاعات باید متناسب با توسعه ارتباطات تغییر کند.

نظر فیروزآبادی درباره وی‌پی‌ان قانونی

باشگاه خبرنگاران: سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه تلکام پلاس ۹۸ و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره میزان تحقق و تکمیل شبکه ملی اطلاعات در لایه زیرساخت و محتوا، گفت: همانطور که سیستم ارتباطی کشور توسعه پیدا می‌کند و تکنولوژی‌های جدید و اپلیکیشن‌های جدید می‌آید و کاربرد‌های جدید و خدمات جدید ارائه می‌شود، شبکه ملی اطلاعات هم باید متناسب با این تغییرات، تغییر کند.

او ادامه داد: اینکه بگوییم چند درصد کار تکمیل شده درست نیست و نمی‌توان درصد گفت. این یک کار مستمر و دائم است و اینکه تصور بشود که ما شبکه ملی را در این تاریخ تمام کردیم از نظر ما در مرکز ملی فضای مجازی منتفی است. ما در حقیقت بحثمان این است که باید شبکه‌ای داشته باشیم که در داخل نیاز‌های خودمان را بتوانیم به صورت تاب‌آور و با کیفیت خوب، ارزانتر، امن‌تر و پایدارتر به شهروندان ارائه دهیم.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: این شهروندان ما هستند که هر روز خدمتی، محتوایی یا اپلیکیشنی را در فضای مجازی نیاز دارند و ما معتقدیم که در شبکه باید نیازهایشان با شرایطی که عرض کردم تأمین شود؛ بنابراین تعیین درصد اصلا صحبت درستی نیست، لذا از بنده سؤال نکنید که چند درصد کار انجام شده است.

او ادامه داد: می‌دانیم که در بعضی از حوزه‌ها باید کار بیشتری انجام شود، آن حوزه‌ها را ما در شورای عالی فضای مجازی تعیین کردیم، که انشالله دولت با جدیت بیشتری توجه می‌کند و بخش خصوصی را هدایت می‌کند. در بعضی حوزه‌ها ما خیلی خوب هستیم و شاید از حد متوسط جهانی بالاتریم و در حوزه‌هایی که یک مقداری عقب هستیم ان‌شاءالله برطرف می‌کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به موضوع ضعف پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی درباره این موضوع بحث شده و قرار است وزارت ارتباطات ظرف سه هفته طرح خود را بفرستد و امیدواریم بتوانیم در یک زمان‌بندی، به سطح قابل‌قبولی در حوزه پیام‌رسان برسیم.

فیروزآبادی درباره نقش دولت در تسهیل فعالیت پیام‌رسان‌ها و تامین مالی آن‌ها گفت: در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده که مسئولیت این موضوع با دولت است، هرچند تصدی‌گری با دولت نیست، اما وضعیت نابه‌سامانی که در پیام‌رسان‌ها وجود دارد باید برطرف شود.

او درباره تکلیف وضعیت موتور‌های جست‌وجو به وزارت ارتباطات با وجود ناکارآمدی جویشگر‌هایی مانند پارسی‌جو اظهار کرد: این وظیفه آن‌ها نیست، بلکه مسئولیت است و باید مسئولیت بپذیرند. آن‌ها گفته بودند از پروژه‌های تحقیقاتی در موتور جست‌وجو حمایت می‌کنیم، اما این‌که این ابزار بتواند کلیت نیاز مردم را تأمین کند، اتفاق نیفتاد و در حادثه اخیر شاهد بودیم مردم نمی‌توانستند آدرس داروخانه، بلیت پرواز، بانک و فرودگاه را پیدا کنند.

فیروزآبادی در پاسخ به‌سوالی مبنی بر فعالیت جویشگر‌های بومی با تکیه بر امکانات گوگل، بیان کرد: زمانی که موتور جست‌وجوی بومی نداشته باشیم، این سرویس‌ها خوب است.

او با اشاره به موضوع وی‌پی‌ان قانونی اظهار کرد: در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود و ما فقط به‌عنوان ناظر حضور داریم، تصمیم‌گیری این موضوع البته همچنان ادامه دارد و تقسیم کار برای آن انجام می‌شود و اقدامات فنی و اپراتوری برعهده وزارت ارتباطات و اقدامات تعیین صلاحیت در قوه قضائیه انجام می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها