نحوه محاسبه قیمت انواع کابینت آشپزخانه

کد خبر: 973506

در این مطلب قصد داریم تا شما را با کابینت آشپزخانه طراحی کابینت آشپزخانه و قیمت أنواع کابینت آشنا کنیم در ادامه باما همراه باشید.

نحوه محاسبه قیمت انواع کابینت آشپزخانه

در این مطلب قصد داریم تا شما را با کابینت آشپزخانه طراحی کابینت آشپزخانه و قیمت أنواع کابینت آشنا کنیم در ادامه باما همراه باشید.

از طراحی و تولید تا اجرا

طراحی و دیزاین دکوراسیون منزل و آشپزخانه قواعدی دارد که با آشنایی بیشتر با این قوانین می توانید دکوراسیون زیباتری را در منزل خود داشته باشید. اگر این قواعد را یاد بگیرید نیازی به واگذاری طراحی دکوراسیون داخلی به طراحان داخلی نیست. و خودتان می توانید با بهره گرفتن از سلیقه خود و به کارگیری این قوانین اصول دکوراسیون خود را طراحی کنید اولین گام برای این منظور انتخاب یک سبک مشخص برای تمام قسمت های خانه است و بعد از تعیین سبک است که می توانید خرید وسایل را با توجه به آن انجام دهید.

کابینت آشپزخانه :

کابینت کلمه فرانسوی و به معنی قفسه بندی است کابینت ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل ایفا می کند امروزه کابینت آشپزخانه در دو سبک متفاوت تولید می شود این دو سبک شامل کابینت کلاسیک و کابینت مدرن می شود در ادامه این مطلب شما را با این دو سبک بیشتر آشنا می کنیم.

نحوه محاسبه قیمت انواع کابینت آشپزخانه

کابینت کلاسیک :

کابینت کلاسیک در واقع اسم یک سبک است که شامل: کابینت چوبی، کابینت روکش چوب و کابینت ممبران می شود. از خصوصیات بارز این سبک کابینت، وجود ستون و سرستون های نقش برجسته زیباست که زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان می‌کند. این ستون ها در ابعاد و اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به راستی که درب کابینت کلاسیک دارای حکاکی های زیبا و دارای مدل های متنوعی می‌باشد.

خصوصیت بارز این سبک دکوراسیون لوکس و شیک، وجود تاج و زیر چراغ ابزار خورده آن است. تاج در قسمت بالایی کابینت های دیواری و زیر چراغ در قسمت پایین کابینت های دیواری این سبک قرار می گیرد. معمولا در کابینت کلاسیک جنس صفحه کابینت کورین انتخاب می شود. کورین نام صفحه سنگ مصنوعی کابینت است که قابلیت ابزار خوردن دارد. بزرگترین خصوصیت صفحه کورین اجرای بدون درز آن است. این صفحات ضد آب هستند اما در مقابل اشیای تیز و برنده آسیب پذیر می باشند.

با شناخت معایب و مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک تصمیم شما برای خرید، یک انتخاب آگاهانه است. در واقع مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک بسیار بیشتر از معایب آن است. و نکته اصلی قرار گرفتن این سبک، جزو پرفروش ترین مدل های کابینت‌ آشپزخانه سال ۲۰۲۰ همین دلیل ارجحیت مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک نسبت به معایب آن است. و اما دلیل دیگر پرفروش بودن سبک کلاسیک نسبت به سایر سبک ها، لوکس بودن این دکور به دلیل وجود نقش و نگارهای زیبا و ستون های منبت کاری شده شیک آن است. که بعد از رنگ، نما و جلوه بسیار جذابی پیدا می کند و گرما و حس طبیعت را برای منزل به ارمغان می آورد.

کابینت مدرن :

کابینت سبک مدرن به چند دسته تقسیم می شوند که شامل: کابینت های گلاس، کابینت فرامید (فوق برجسته) و کابینت ملامینه (ام دی اف) می‌شود. این سبک کابینت فاقد تاج و زیر چراغ است تا جلوه و نمای مدرن خود را از دست ندهد. مدل و رنگ در این سبک کابینت بسیار گسترده و در مدل های ساده، طرح دار، براق و مات برجسته و … موجود هستند. کابینت مدرن قابلیت اجرا در دو رنگ متفاوت را دارد. و اگر این رنگ‌ها درست انتخاب شوند زیبایی آشپزخانه را دو چندان می کند.

رنگ هایگلاس سفید محبوب ترین رنگ این سبک کابینت است. کابینت مدرن نسبت به سبک کلاسیک قیمت پایین تری دارد، به همین جهت مورد توجه قرار گرفته. همچنین دلیل دیگر پرفروش بودن مدل کابینت آشپزخانه مدرن در سال ۲۰۲۰ وجود طیف وسیعی از رنگ و طرح های این سبک دکوراسیون می‌باشد.

قیمت کابینت

قیمت کابینت آشپزخانه و روش صحیح قیمت گذاری به عواملی همچون جنس ام دی اف و درب ها، لولا ها و حتی دستگیره و پایه بستگی دارد و اجرت ساخت و نصب نیز با توجه به میزان کار و زمانی که صرف می شود و نوع طراحی متفاوت است. نوین کابین قیمت پایه ساخت انواع کابینت را آماده کرده تا خریداران محترم با قیمت حدودی انواع کابینت آشنا شوند.

نحوه محاسبه قیمت انواع کابینت آشپزخانه

روش صحیح قیمت گذاری کابینت طبق قوانین اتحادیه

در نوین کابین محاسبه قیمت کابینت طبق جدول بالا صورت می گیرد و با توجه به طرح مورد نظر مشخص می شود کار از چند لایه و چند رنگ تشکیل شده و نیاز به CNC دارد یا خیر، همچنین استفاده از دستگیره مخفی، لولا و جک خاص و طرح روی درب ها و حتی پایه کابینت قیمت ساخت کابینت محاسبه می شود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت بر مبنای متر طول می باشد البته با ابعاد استاندارد . ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با صفحه و پایه ۹۰ سانتی متر می باشد و عمق صفحه آن ۶۰ سانتی متر می باشد . ارتفاع استاندارد کابینت دیواری ( هوایی ) ۷۰ سانتی متر و عمق آن ۳۰ سانتی متر میباشد , ۶۰ درصد از قیمت کل کابینت مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد مربوط به کابینت دیواری ( ارتفاع ۷۰ سانتی متر ) است . مبنای محاسبه کابینت کمدی , کابینت ویترینی , کابینت ارتفاع ۹۰ و … از همین استاندارد ها ضریب می گیرد.

گاهی طراحی کابینت و متراژ آشپزخانه به شکلی است که ورق ام دی اف کامل استفاده نمی شود و اصطلاحا پرتی به همراه دارد، معمولا در چنین شرایطی اگر رنگ ورق عرف و معمول باشد کابینت ساز آن را برداشته و فقط مقدار مصرف شده را برای مشتری محاسبه می کند و در غیر این صورت مشتری باید بهای کامل ورق را پرداخت نماید.

طراحی کابینت

طراحی کابینت سه بعدی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه اصولا قبل از خرید و سفارش کابینت ام دی اف انجام می شود و خریداران به دنبال یک طراح کابینت آشپزخانه می گردند و چون نمی دانند به کجا مراجعه کنند، به سراغ کابینت سازان رفته و یا از فضای مجازی و اینترنت طرح مورد نظر خود را یافته و از روی ان کپی می زنند. اما کابینت سازان کمی حرفه ای تر عمل کرده و از طریق افرادی که کمی با طراحی کابینت آشنایی دارند اقدام به کپی طرح های آماده می کنند. اما به راستی اگر به دنبال مکانی برای طراحی کابینت آشپزخانه باشیم باید به کجا مراجعه کنیم؟

طراحی کابینت آشپزخانه و دکوراسیون داخلی

امروزه طرح های متنوعی از کابینت در دنیا رایج شده و دیگر نمی توان با چسباندن چند باکس MDF به هم و نصب درب رنگی روی آن مشتری را راضی نگاه داشت. همچنین طراحی کابینت باید با رنگ، دکوراسیون و فضای آشپزخانه همخوانی داشته باشد تا جلوه ای زیبا و دلباز به آن ببخشد.

سبکهای طراحی کابینت آشپزخانه

بسیار اهمیت دارد که بدانید چه رنگ و چه طرحی برای متراژ آشپزخانه شما مناسب است اما به طور کلی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه از نظر سبک و متریال ۲ سبک اصلی با ۶ متریال زیر مجموعه وجود دارد که پایه اصلی طراحی بوده و به شرح زیر می باشد:

نحوه محاسبه قیمت انواع کابینت آشپزخانه

  1. طراحی کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک

این سبک از طراحی ۳ زیر مجموعه به نامهای (تمام چوب، روکش چوب و ممبران) دارد که هریک مشخصه ها و زیبایی مخصوص به خود را دارند.

  1. طراحی کابینت آشپزخانه سبک مدرن

این سبک از طراحی نیز ۳ زیر مجموعه به نامهای (های گلاس، ملامینه و های گلاس فرامید) دارد که هریک مشخصه ها و زیبایی مخصوص به خود را دارند.

با توجه به امکانات و ماشین آلات پیشرفته نوین کابین و تکیه بر استادکاران باتجربه، امکان ساخت و تولید انواع سبک های کابینت با هر متریالی در این مجموعه فراهم است و تیم حرفه ای بخش طراحی نیز با استفاده از دانش علمی و نرم افزارهای روز دنیا به مشتریان کمک می کنند تا ایده های آنها به حقیقت تبدیل شود.

کارشناسان واحد طراحی ما با بررسی اولیه فضاهای اجرایی و در دسترس مورد نظر شما و ضمن تعامل و اخذ نظرات مشتریان محترم در زمینه امکان سنجی و بهره برداری هر چه بهتر از این فضاها، نسبت به طراحی اولیه پیش فرض، اقدام و آن را جهت تایید به رؤیت شما رسانیده و سپس با درج و اعمال تغییرات تکمیلی ایجاد شده، نقشه نهایی طراحی شده کار را در محیط ۳D ترسیم و در اختیار شما قرار خواهند داد. این طرح پس از تایید توسط شما به عنوان ضمیمه اصلی قرارداد برای ادامه مراحل کار به واحد ساخت و تولید ارائه خواهد شد.

سخن پایانی

کابینت آشپزخانه عضو جدایی ناپذیر آشپزخانه های ما است و تاثیر بسیاری در زیبایی خانه دارد. اگر شما قصد سفارش کابینت آشپزخانه برای منزل خود را دارید باید به این نکته توجه کنید که امروزه کابینت نقش مهمی در زیبایی کل محیط منزل شما دارد. حتما قبل از سفارش کابینت طراحی سه بعدی از کابینت ساز دریافت کنید و با دقت رنگ مورد نظر را انتخاب کنید همچنین پیشنهاد می کنیم از شرکت های معتبر خرید کنید تا از مزایایی همچون گارانتی و خدمات پس از فروش بهره مند شوید. بنابراین از پرفروش ترین مدل های کابینت آشپزخانه ۲۰۲۰ غافل نشوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها