بلیت‌های غیرهمنام نخرید

کد خبر: 974470

معاون راه آهن از مسافران خواست از خرید هرگونه بلیت بدون نام یا با اسامی غیر همخوان خودداری کنند که در صورت برخورد، مجبور به تهیه مجدد بلیت با نام خود هستند.

بلیت‌های غیرهمنام نخرید

خبرگزاری صدا و سیما: معاون راه آهن از مسافران خواست از خرید هرگونه بلیت بدون نام یا با اسامی غیر همخوان خودداری کنند که در صورت برخورد، مجبور به تهیه مجدد بلیت با نام خود هستند.

آقای میرحسن موسوی در نشست خبری افزود: در همه ایستگاه‌های راه آهن، ماموران ایستگاه‌ها مکلف به تطبیق بلیت مسافر با کارت شناسایی وی هستند و مسافران باید دقت کنند به هیچ عنوان بلیت غیر همنام یا بدون نام نداشته باشند. معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: حتی اگر در موارد استثنایی، مسافر بتواند با چنین بلیتی سوار قطار شود، در قطار رئیس قطار مکلف است این تطبیق را انجام دهد و اگر با تخلفی در این زمینه روبرو شود باید بلیت به نام مسافر صادر کند. به گفته معاون مسافری راه آهن این موضوع باعث شده تخلف خرید بلیت به نرخ عادی و فروش آن به نرخ بالاتر در سایت‌ها و فضای مجازی در چند سال اخیر به حداقل برسد چراکه این بلیت‌ها نفعی برای خریدار و فروشنده ندارد. وی همچنین در خصوص پیش فروش بلیت‌های نوروزی که از پس فردا از طریق اینترنت آغاز می‌شود، گفت: نوروز امسال همچنین در مسیر‌های تهران ـ وان و تهران ـ آنکارای ترکیه نیز بلیت قطار بر اساس همان نرخ سابق به فروش می‌رسد. موسوی افزود: قیمت بلیت قطار تهران ـ آنکارا همان نرخ مصوب و بر اساس یورو است. معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به افزایش تعداد قطار‌های نوروز ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ گفت: با وجود اینکه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ واگن‌های با سن بالای ۴۵ سال و ۵۵ سال به صورت کامل از ناوگان ریلی کشور خارج شد، باز افزایش ظرفیت قطار داشتیم و طوری برنامه ریزی کردیم که نوروز سال آینده نسبت به نوروز ۹۸، حدود ۵ درصد در ظرفیت صندلی رشد داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه خدمات در بخش ناوگان و ایستگاه‌ها افزایش یافته است، افزود: در ایام پیک نوروز ۹۸ در حوزه رضایتمندی مسافر از ایستگاه‌های قطار از ۱۰۰ نمره، نمره بالای ۷۰ و در حوزه رضایتمندی از خدمات مسافری نمره ۷۲.۵ کسب کردیم. معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: امروز در مسیر بستان آباد ـ مشهد نیز برای ایام پیک نوروزی قطار داریم. وی با بیان اینکه تقاضای سفر ریلی در ایام نوروز بسیار بالاست، گفت: در مسیر پرترددی نظیر تهران ـ مشهد برای ۲۸ اسفند یا ۱۳ و ۱۴ فروردین ۹۹، بلیت‌ها در مدت ۳ تا ۴ دقیقه تکمیل می‌شود و نحوه کار این گونه است که مسافر زمانی که تاریخ رفت و برگشت را انتخاب می‌کند، آن مسیر و تاریخ برای متقاضی تا زمان دریافت بلیت قفل می‌ماند. موسوی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در فروش اینترنتی، سایت و سیستم فروش ما نسبت به سال‌های گذشته ارتقا داشته باشد، افزود: در سیستم راه آهن دلالی به شدت کم است و البته ممکن است موارد کمی باشد، اما چون در همه ایستگاه‌ها، کنترل بلیت با شناسنامه انجام می‌شود این موضوع به شدت کم است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها