۵ برنامه وزارت اقتصاد برای بهبود معیشت مردم

کد خبر: 975486

وزیر اقتصاد گفت: کاهش بدهی دولت به بانک‌ها، افزایش سرمایه بانک‌ها و غیره به طور موازی در حال پیگیری است.

۵ برنامه وزارت اقتصاد برای بهبود معیشت مردم

خبرگزاری تسنیم: فرهاد دژپسند بعدازظهر امروز در جمع اصحاب رسانه درباره طرح اصلاح سیستم بانکی و راه‌اندازی سامانه اموال مازاد بانک‌هااظهار داشت: سامانه اموال مازاد بانک‌ها فعال است و در حال حاضر 2 هزار میلیارد در این سامانه ثبت شده که یک‌هزار میلیارد تومان موثر شده است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات اصلاح نظام بانکی واگذاری دارایی‌ها و اموال مازاد است که در بانک‌های دولتی پیگیری می‌شود به همین مناسبت ما به دنبال این هستیم تا ناترازی بانک‌ها را رفع کنیم که خوشبختانه اقدامی نیز در این راستا انجام شده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به مدرن‌سازی بانک‌ها نیز گفت: خوشبختانه بخشنامه بانکداری دیجیتالی توسط معاونت بانکداری ما ابلاغ شده است و بانکها نیز در حال اجرای آن هستند.

وی با اشاره به اینکه برگردان مطالبات معوق پیگیری می‌شود ابراز کرد: کاهش بدهی دولت به بانک‌ها، افزایش سرمایه بانک‌ها و غیره به طور موازی در حال پیگیری است.

دژپسند درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای بهبود معیشت مردم و شرایط اقتصادی کشور نیز گفت: اقدامی که در حوزه مالیات، گمرک، سرمایه‌گذاری خارجی، بانکداری و بیمه‌ ‌انجام می‌دهیم سبب افزایش سرمایه‌گذاری و بهبود معیشت مردم خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه سوال که تعدادی از کارشناسان نسبت به بودجه سال 99 انتقاد دارند نظر شما در این خصوص چیست؟ افزود: این بودجه باید در مجلس شورای اسلامی تصویب و بررسی نهایی شود و بعد اعلام کنیم.

تعدادی از رسانه‌ها در خصوص دعوت گزینشی نسبت به جلسه صبح امروز استانداری همدان از وزیر اقتصاد گلایه کردند و خواستار پیگیری این موضوع شدند که در این باره نیز وزیر اقتصاد عنوان کرد: شرمنده‌ام و من دخیل نبودم و حتما پیگیری می‌کنم؛ ضمن اینکه صبح هم با خبرنگاران مصاحبه داشتم.

به گزارش تسنیم، صبح امروز با وجود ارسال دعوت نامه رسمی از سوی وزارت اقتصاد برای رسانه‌ها، استانداری همدان از ورود اصحاب رسانه به جلسات وزیر اقتصاد جلوگیری کرده و تنها به خبرنگار ایرنا اجازه ورود به جلسه را دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها