برای چاپ خلافی خودرو چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم؟

کد خبر: 976243
برای چاپ خلافی خودرو چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم؟

برای چاپ خلافی خودرو چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم؟

در شرایط گوناگونی از جمله زمان خرید و فروش خودرو، نیاز به چاپ خلافی خودرو یا برگه عدم خلافی خواهد بود. در این شرایط برای انجام تعویض پلاک و انتقال سند خودرو بایستی خلافی خودرو را کامل پرداخت نموده و یک برگه مهر شده را به عنوان مدرک به خریدار و یا مرکز تعویض پلاک ارائه دهید. با استفاده از روش های مختلف چاپ خلافی خودرو که در ادامه توضیح داده شده می توانید از خلافی خودرو خود پرینت تهیه کنید.

برای این منظور روش های زیر را توصیه می کنیم:

چاپ خلافی خودرو با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+10

با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+10، می توانید به راحتی نسبت به دریافت و چاپ خلافی خودروی خود اقدام کنید. در حقیقت در این مراکز در پی درخواست مالک خودرو مبنی بر دریافت لیست جریمه های رانندگی، یک نسخه چاپ شده از ریز خلافی به وی تحویل داده خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که مراکز پلیس+10، در قبال پرینت خلافی خودروی شما، مبلغی را نیز دریافت خواهند کرد.

وب سایت پلیس راهور 120

با مراجعه به وب سایت پلیس راهور 120 نیز می توانید بارکدپستی خودروی خود را در کادر مربوطه وارد کرده و لیست خلافی را با جزئیات آن مشاهده کنید. در همین صفحه گزینه چاپ خلافی وجود دارد و در صورتی که سیستم کامپیوتری شما به پرینتر متصل باشد، می توانید نسبت به چاپ خلافی خودرو اقدام کنید. البته این نکته را درنظر داشته باشید که اطلاعات سایت راهور با تاخیر به روز رسانی می شود و اگر خلافی خود را از این روش پرداخت کنید سامانه راهور پس از چند روز آن را از سایت خود حذف می کند بنابراین در صورتیکه قصد خرید و فروش خودرو دارید از این روش برای چاپ خلافی استفاده نکنید.

استفاده از اپلیکیشن فرمون

جالب است بدانید که اپلیکیشن فرمون نیز چنین امکانی را در اختیار شما قرار می دهد. با دانلود و نصب اپلیکیشن فرمون به عنوان یک اپ خودرویی، می توانید تمام خدمات مربوط به دریافت خلافی با ریز جزئیات، استعلام نمره منفی گواهینامه، خرید طرح ترافیک، مشاهده دوربین های کنترل سرعت، دوربین های طرح زوج و فرد، محاسبه افت قیمت خودرو و غیره را در اختیار داشته باشید. برای چاپ خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن فرمون، کافی است که به بخش دریافت خلافی خودرو آن وارد شوید. در اینجا باید بارکدپستی 8 یا 9 رقمی ثبت شده پشت کارت خودروی خود را در محل خواسته شده، وارد سازید. سپس روی گزینه استعلام خلافی بزنید. از اینجا به صفحه ای وارد می شوید که در آن لیست خلافی خودرو نمایش داده می شود.

در صورت اتصال گوشی تلفن همراه شما به پرینتر، می توانید این لیست را به پرینتر فرستاده و نسخه چاپی آن را در اختیار داشته باشید. اما از آنجا که برای انتقال سند خودرو نیاز به مهر و تایید است درصورت خرید و فروش خودرو از این روش برای تهیه برگه عدم خلافی استفاده نکنید.

برای چاپ خلافی خودرو چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم؟

سایر خدمات اپلیکیشن فرمون

از دیگر خدمات اپلیکیشن فرمون، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت خلافی خودرو بصورت موردی (قسطی) و آنلاین
  • نمایش جدول کامل نرخ تخلفات جرائم رانندگی و مبالغ جریمه برای شهرها، روستاها و غیره
  • جدول نمره منفی برای ماشین های سبک و سنگین
  • امکان استفاده از ابزارهای مختلف مانند گوش دادن به موسیقی، برقراری تماس و ... هنگام رانندگی
  • پلاک یاب همراه جهت تشخیص پلاک شهرهای مختلف
  • هشدار و اعلام سرعت غیر مجاز با قابلیت تشخیص سرعت مجاز در خیابان ها و بزرگراه ها
  • نگهداری و امکان نمایش آخرین خلافی استعلام شده در برنامه بدون نیاز به اینترنت
  • ثبت نام و خرید طرح ترافیک از سامانه تهران من
  • و ...

در سایت فرمون نیز می توانید خلافی خودرو خود را مشاهده نموده و در صورت تمایل آن را چاپ کنید. برای مشاهده و چاپ خلافی خودرو در سایت فرمون اینجا کلیک کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها