بارش ۶ متری برف در محور مهاباد ـ بوکان

کد خبر: 976414

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: نفوذ سامانه سرد و بارشی اغلب نقاط استان را سفیدپوش کرده و بیش از ۶ متر برف در محور مهاباد به بوکان باریده است.

بارش ۶ متری برف در محور مهاباد ـ بوکان

خبرگزاری تسنیم: ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه٬با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان اظهار داشت:با نفوذ سامانه سرد بارش از بعد از ظهردوشنبه به استان شاهد بارش برف در اکثر شهر‌های استان هستیم.

وی با اشاره به تدوام بارش‌ها در ارتفاعات استان افزود: ارتفاع برف در گردنه قره‌بلاغ محور مهاباد - بوکان که به بیش از ۶ متر رسیده است، موجب بسته شدن این محور شده است.

شکری ادامه داد:شدت کولاک در این محور به حدی است که چند دستگاه خودرو و ماشین‌آلات سنگین راهداری این شهرستان از جمله ۲ دستگاه لودر و گریدر در زیر برف مدفون شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش برف وکولاک شدید، تردد در گردنه قوشچی، مسیر قوشچی - سلماس، گردنه قره تپه و مسیر سلماس - خوی فقط با زنجیر چرخ میسر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: راهداران زحمت کش با کمک صد‌ها دستگاه ماشین آلات اعم از سنگین، نیمه سنگین و سبک در عملیات راهدار زمستانه فعالیت دارند.

وی به رانندگان توصیه کرد: در زمستان تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ همراه داشته باشند، زیرا یک از دلایل ایجاد گره ترافیکی نداشتن زنجیر چرخ بویژه کامیون‌ها، تانکر‌های نفت کش، تریلی باری و اتوبوس در هنگام بارش‌ها است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها