ترمیم و زیبایی دندان

کد خبر: 976638
ترمیم و زیبایی دندان

امروزه زیبایی دندان ها و داشتن لبخندی زیبا اهمیت بسیاری پیدا کرده است. دندانپزشک زیبایی دندان باید علاوه بر شناخت مواد و داشتن علم دندانپزشکی،با علم زیبایی نیز آشنا باشد.

در ادامه به بررسی مواردی که یک دندانپزشک زیبایی می تواند انجام دهد می پردازیم.

1) بستن فاصله بین دندان ها: گاهی ممکن است دندان های شما دچار فاصله از یکدیگر شوند.علی الخصوص با بالاتر رفتن سن این فاصله بیشتر می شود. برای بستن فصله بین دندان ها شما دو راه دارید 1) ارتودنسی 2) کامپوزیت یا لمینیت دندان

هر دو این درمان ها توسط دندانپزشک زیبایی انجام می شود.

معمولا در سنین پایین تر از ارتودنسی استفاده می شود و در سنین بالاتر از روش دوم استفاده می شود. زیرا ارتودنسی نیاز به مراقبت های مخصوص دارد و سیم و براکت های آن باید مدتی در دهان بماند.

ترمیم و زیبایی دندان

2) بلیچینگ: این درمان که یکی از پرطرفدارترین درمان های زیبایی به حساب می آید، برای سفیدی دندان ها کاربرد دارد.

هنگامی که دندان های شما مرتب ومنظم هستند و به اصطلاح ظاهری بد و کج و کوله ندارد و تنها مشکل در اینجا رنگ دندان ها است که بر اثر مصرف چای،قهوه تغییر کرده اند باشد، می توانید از بلیچینگ استفاده کنید. با استفاده از بلیچینگ دندان دندان ها به طور کامل سفید می شوند. این درمان در مطب دکتر بالوی پور به همراه جرم گیری رایگان انجام می شود.

3) تاج دندان: هنگامی که دندان به مقدار زیادی دچار تخریب شود برای حفظ زیبایی دندان ها از تاج گذاری استفاده می کنند.

بیشتر تاج ها، 5 تا 15 سال باقی می مانند.

جنس تاج ها معمولا فلزی، سرامیکی یا چینی است.

4) میناکاری دندان: این روش معمولا برای دندان هایی استفاده می شود که عیوب کمی مانند ناهمواری دندان ها یا افتادن دندان ها روی هم و از این قبیل دارند.

ترمیم و زیبایی دندان

5) باندینگ دندان : باندینگ کامپوزیت مواد همرنگ رزینی هستند که بر روی دندان ها قرار می گیرند و با تاباندن نور بر روی دندان سفت می شود. باندینگ کامپوزیت ها به رنگ های مختلفی وجود دارند که انتخاب رنگ آن به عهده شما و دندانپزشکتان است.

6) استفاده از کامپوزیت برای پر کردن دندان: دو نوع مواد برای پر کردن دندان ها وجود دارد.1) آمالگام 2) کامپوزیت

آمالگام به رنگ نقره ای است و ظاهر زیبایی ندارد. همچنین برخی بر این باورند که این نوع دارای جیوه می باشد و برای سلامتی مضر است بنابراین تمایل اکثر افراد استفاده از کامپوزیت برای پر کردن دندان ها است. مواد موجود در کامپوزیت همرنگ دندان است.

7) استفاده از روکش دندان: روکش دندان برای زیباسازی دندان علی الخصوص دندان های عصب کشی شده استفاده می شود. همچنین روکش دندان باعث حفظ استحکام دندان می شود.

8) بریج دندان: گاهی پیش می آید که در مجاورت دندان از دست رفته دو دندان سالم وجود دارد در این صورت شما می توانید به جای دندان از دست رفته از بریج استفاده کنید به این صورت که دو دندان مجاور ناحیه بی دندانی به عنوان پایه در نظر گرفته می شوند و یک روکش روی هر سه دندان قرار میگیرد و فضای بی دندانی را پر می کند.

9) ایمپلنت: این درمان نیز برای هنگامی استفاده می شود که شما دندان خود را از دست داده باشید.

ایمپلنت جزء درمانهای عمومی و زیبایی به حساب می آید زیرا جای دندان از دست رفته دندان قرار می گیرد.

ظاهر دندان ایمپلنت شده بسیار شبیه به دندان طبیعی می باشد.

ترمیم و زیبایی دندان

تمامی موارد ذکر شده در بالا از جمله درمان های زیبایی دندان به حساب می آیند. البته درمان های دیگری نیز وجود دارند که در بالا ذکر نشده است و جزء درمان های معروف زیبایی نیستند. البته قابل ذکر است که برای انتخاب نوع درمان خود حتما با دندانپزشک متخصص زیبایی مشورت کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها