سقوط ۱۰ هزار تومانی اوراق تسهیلات مسکن

کد خبر: 983555

اوراق تسهیلات مسکن در شرایطی نیمه دوم اسفندماه را آغاز کرد که نرخ آن به ۶۰ هزار تومان رسیده بود، اما اکنون طی روز‌های اخیر، بار دیگر به بازه ۵۰ هزار تومانی سقوط کرد.

سقوط ۱۰ هزار تومانی اوراق تسهیلات مسکن

خبرگزاری مهر: با بروز برخی نوسانات در بازار سرمایه طی دو هفته گذشته و همچنین کاهش شدید تعداد معاملات مسکن در روز‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازار اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن تحت تاثیر قرار گرفته و دو هفته پر فراز و فرود را سپری کرد؛ به گونه‌ای که در روز‌های ابتدایی نیمه دوم اسفندماه، قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن تا ۶۰ هزار تومان هم رسید؛ اما در یک هفته اخیر، قیمت هر برگه تسهیلات مسکن با ۵ تا ۱۰ هزار تومان سقوط نسبت به دو هفته گذشته، به بازه ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان بازگشته و نوسانات متعددی را ثبت کرده است.

در این میان، به نظر می‌رسد مهمترین عامل کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، کاهش تعداد معاملات مسکن در پی کرونا باشد. به گفته مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک، تعداد معاملات مسکن اسفندماه نسبت به بهمن ماه، کاهش ۵۰ درصدی داشته و متهم ردیف اول این اتفاق را کاهش مراجعات مردم به دفاتر مشاوران املاک و فایل‌های خرید و فروش می‌توان دانست.

بر این اساس، تعداد برگه‌هایی که در معاملات روز گذشته (۲۸ اسفند ۹۸) بازار اوراق تسهیلات مسکن به ثبت رسیده، در همه نماد‌های معاملاتی تسه به جز تسه ۹۸۱۰ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه ۹۸) که ۲۱ هزار و ۴۶۳ برگه بوده، کمتر از هزار برگه دست به دست شده است.

گران‌ترین برگه‌های تسهیلات مسکن در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۸ اسفند) به عنوان آخرین روز فعالیت بازار سرمایه در سال ۹۸، برگه‌های تسه ۹۸۰۶ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در شهریور ۹۸) با ۵۶ هزار و ۸۶۰ تومان بود همچنین تسه ۹۸۰۷ (اوراق مسکن مهر ۹۸)، به قیمت ۵۵ هزار تومان و تسه ۹۷۱۲ (اوراق مسکن اسفند ۹۷) ۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان به متقاضیان عرضه شدند.

دو نماد تسه ۹۷۰۷ (اوراق مسکن مهر ۹۷) و تسه ۹۷۰۸ (اوراق مسکن آبان ۹۷) نیز در دامنه قیمتی ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

سایر نماد‌های معاملاتی تسه نیز در دامنه قیمتی ۵۰ تا ۵۳ هزار تومان خرید و فروش شدند.

همچنین تعداد معاملات ثبت شده در بازار امروز این ابزار نوین فرابورس، به جز نماد معاملاتی تسه ۹۸۱۰ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ۹۸) که به ۸۲۲ فقره رسید، در سایر نماد‌های زیرمجموعه اوراق تسهیلات مسکن، کمتر از ۱۰۰ درخواست بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها