۲۴۱ مدیر دولتی ۱۱ میلیارد تومان حقوق اضافی گرفتند

کد خبر: 987570

در بررسی حقوق و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور، مشخص شد خالص دریافتی تعداد ۲۴۱ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی بیشتر از سقف تعیین شده مذکور می‌باشد که در مجموع بالغ بر یازده میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان اضافه دریافتی داشته‌اند.

۲۴۱ مدیر دولتی ۱۱ میلیارد تومان حقوق اضافی گرفتند

خبرگزاری تسنیم: گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه ۹۷ در بخش حقوق و مزایای مدیران به جزئیات پرداختی‌ها و تخلفات مدیران اشاره دارد.

طبق قوانین و مقررات حاکم از جمله ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشور و بند ۳ مصوبه مورخ ۲۳/۴/۱۳۹۵ شورای حقوق و دستمزد، سقف خالص پرداختی ماهیانه به مدیران و کارکنان مشمول قانون فوق الذکر، بیست و سه میلیون و پانصد و هشتاد و سه هزار (۲۳، ۵۸۳، ۰۰۰) تومان می‌باشد.

در بررسی حقوق و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور، مشخص شد خالص دریافتی تعداد ۲۴۱ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان عذا و دارو، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرکت‌های اصلی و تابعه ذی ربط وزارت نفت، شهرک‌های علمی و تحقیقاتی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی، بانک مسکن، شرکت آلومینای ایران و سازمان پزشکی قانونی کشور، بیشتر از سقف تعیین شده مذکور می‌باشد که در مجموع بالغ بر یازده میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون (۱۱، ۳۵۰، ۰۰۰، ۰۰۰) تومان اضافه دریافتی داشتنه اند.

بالاترین میزان خالص حقوق و مزایای دریافتی توسط احدی از مدیران، بالغ بر پنجاه و سه میلیون تومان در ماه بوده است؛ موارد مذکور در فرایند رسیدگی دیوان محاسبات قرار دارد.

در بررسی حقوق و مزایای پرداختی توسط دستگاه‌های اجرایی به کارکنان، مواردی از عدم رعایت قوانین و مقررات از جمله، قانون مدیریت خدمات کشوری و آئین نامه‌های اجرایی مربوط و همچنین عدم اخذ مجوز از شورای حقوق و دستمزد جهت تعیین و یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایا پرداخت‌های جدید، مشاهده شده که در این خصوص:

تعداد ۳۶۰ پرونده مربوط به دستگاه‌های اجرایی به ارزش بالغ بر یک هزار و هفتصد میلیارد تومان تا کنون به دادسرا ارسال شده است. در ۱۴۷ مورد براساس اقدامات پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور، ضمن انجام اصلاحات توسط دستگاه‌های اجرایی، مبلغ بیست و نه میلیارد تومان به حساب خزانه داری کل کشور یا دستگاه‌های اجرایی برگشت داده شده است.

شایان ذکر است، فهرست حقوق و مزایای دریافتی مدیران شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، به دیوان محاسبات کشور ارائه نشده که مراتب جهت پیگیری‌های بعدی به دادسرای دیوان محاسبات گزارش شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها