مدار صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

کد خبر: 989595

هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۴۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان است.

مدار صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

خبرگزاری تسنیم: امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۳۵۰ تومان است.

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۶۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۷۱۸ دلار معامله می‌شود.

* طلای جهانی بالای ۱۷۰۰ دلار ماند

به گزارش تسنیم، در حالی که پس از رشد حدودا ۲ درصدی قیمت طلا در جلسه قبل سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت فلز زرد امروز شاهد کاهش بود، اما اقدامات محرک اقتصادی آمریکا برای کاهش اثرات بحران کرونا موجب شد تا قیمت فلز زرد در بالای ۱۷۰۰ دلار باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت فروش آنی هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۷۱۱ دلار و ۶۷ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد شاهد رشد ۱.۹ درصدی بود. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا هم با ۰.۲۴ درصد افت به ۱۷۳۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر و استراتژیست بازار‌های مالی در شرکت آکسی کورپ گفت: «بازار احتمالا بیشتر بر روی برداشت سود از طلا متمایل شده، زیرا قیمت‌ها به رقم‌های بالای روز‌های اخیر رسیده است... تصویب اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی آمریکا به سود بازار طلا تمام شده است.»

ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های رقیب در اوایل جلسه امروز به بالاترین رقم در طی بیش از ۲ هفته گذشته رسید و موجب شد تا خرید طلا برای سرمایه گذارانی که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند پر هزینه‌تر شود.

ارزش سهام در بازار‌های آسیایی امروز شاهد رشد بود که دلیل ان را می‌توان ترمیم نسبی قیمت نفت و وعده کمک بیشتر دولت آمریکا به کسب و کار‌های آسیب دیده از بحران کرونا دانست.

انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا امروز بسته کمک مالی حدودا ۵۰۰ میلیارد دلاری را به تصویب برساند.

شیوع ویروس کرونا که اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده موجب شده تا دولت‌ها و بانک‌های مرکزی کشور‌های مختلف اقدامات پولی و مالی حمایتی بی سابقه‌ای را به اجرا بگذارند.

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت دلار ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان، یورو ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۵۲۰ تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

گفتنی است، صرافی ملی قیمت دلار و یورو را نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل تغییر نداده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها