۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد بودجه ۹۹ محقق نخواهد شد

کد خبر: 989988

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم با بیان این که امسال تقریباً نصف کل درآمد‌های بودجه رقمی معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان محقق نخواهد شد اصلاح سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را با توجه به این موضوع، ضروری خواند.

۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد بودجه ۹۹ محقق نخواهد شد

خبرگزاری تسنیم: مجتبی رضاخواه نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امسال تقریباً نصف کل درآمد‌های بودجه رقمی معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان محقق نخواهد شد گفت: امسال در قدم اول باید شرایط فعلی را برای مردم توضیح دهیم و سیاست‌ها را اصلاح کنیم.

نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی اصلاح سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را ضروری خواند و گفت: هدف از تخصیص این ارز در ظاهر کنترل قیمت‌ها و حمایت از قشر ضعیف جامعه عنوان می‌شد که در عمل اینگونه نبود حال اگر دولت در این شرایط کسری بودجه ارز آزاد خریداری کند و با قیمت ۴۲۰۰ تومان به واردکنندگان خاص تخصیص دهد اقدام منطقی نیست.

وی منظور از اصلاح سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف آن عنوان کرد و افزود: ما با این سیاست در واقع از همه مردم حمایت می‌کنیم درصورتیکه ممکن است ۴۰ درصد مردم نیازی به این حمایت‌ها نداشته باشند بنابراین این سیاست باید حذف و ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط برای افراد نیازمند تخصیص داده شود.

رضاخواه مشکلات در حوزه نهاده‌های دامی و طیور به ویژه احتکار را ناشی از انحصارِ حاصل از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست و بیان داشت: کلیه سیاست‌های اشتباهی که به جای کنترل بازار به نفع برخی افراد خاص و واردکنندگان بوده باید اصلاح شوند.

نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی حدود ۷۵ درصد کل بودجه را تشکیل می‌دهد گفت: متاسفانه تاکنون سازوکار نظارتی کارآمدی روی این قضیه سوار نبوده است.

رضاخواه اخذ مالیات از ثروتمندان را به عنوان یک سیاست ضروری دیگر در شرایط تحریمی مطرح و بیان کرد: برخی ثروتمندان در کشور ما انواع و اقسام راه‌های فرار‌های مالیاتی را پیدا کرده و مالیات نمی‌دهند این درحالیست که نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی ما فقط شش درصد است و در اغلب کشور‌های صنعتی این نسبت به بالای ۳۰ درصد و حتی ۵۵ درصد نیز می‌رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها