بانک ها چقدر تسهیلات پرداخت کردند؟

کد خبر: 990790

تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در سال ۹۸ معادل ۲۶ درصد افزایش یافت.

بانک ها چقدر تسهیلات پرداخت کردند؟

خبرگزاری میزان : طبق آمار منشره از سوی بانک مرکزی تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش های اقتصادی در سال ۱۳۹۸ به رقم ۹۷۴۹.۹ هزار میلیارد ریال رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۲۰۱۲.۶ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۶ درصد) افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال جاری مبلغ ۵۲۶۱.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۵۴ درصد کل تسهیلات پرداختی رسیده است.

لازم به ذکر است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۵.۹۴۱ هزار میلیارد ریال معادل ۲۱.۸ درصد افزایش یافته است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۲ ماهه سال جاری معادل ۳.۲۱۶۷ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۴۱.۲ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۵۲۶۱.۴ هزار میلیارد ریال) است.

همچنین از ۳۱۷۲.۴ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۶۸.۳ درصد آن (مبلغ ۳.۲۱۶۷ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها