چند درصد خانوار‌های ایرانی اجاره‌نشین هستند؟

کد خبر: 993899

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این‌که بر اساس آمار حدود ۳۷ درصد خانوار‌های ایرانی مستأجر هستند، گفت: طی ۲ ماه اخیر صاحبخانه‌ها فشار بر مستاجران برای تخلیه را افزایش داده‌اند.

چند درصد خانوار‌های ایرانی اجاره‌نشین هستند؟

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این‌که بر اساس آمار حدود ۳۷ درصد خانوار‌های ایرانی مستأجر هستند، گفت: طی ۲ ماه اخیر صاحبخانه‌ها فشار بر مستاجران برای تخلیه را افزایش داده‌اند.

مجید کیانپور اظهار کرد: بر اساس آمار نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر حدود ۳۰ درصد افزایش یافته که این مسئله به معضلی برای کشور و مردم تبدیل شده است.

وی افزود: طبق گزارش‌های ارائه شده، حدود ۳۷ درصد از خانوار‌ها اجاره نشین هستند که این میزان حجم گسترده‌ای از خانوار‌ها را شامل می‌شود، از طرف دیگر طبق این آمار‌ها حدود ۵۰ درصد از خانوار‌ها در کلانشهر تهران در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش مالکان برای تخلیه خانه‌های اجاره‌ای، تصریح کرد: طی ۲ ماه اخیر مالکان فشار بسیاری را برای تخلیه مساکن به مستأجران وارد کردند، این مسئله موجب شد دولت و وزارت راه و شهرسازی مقرر کنند که قرارداد‌های اجاره مسکن تا پایان خرداد ماه تمدید خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش نرخ مصالح ساختمانی، تداوم فعالیت دلالان، کمبود عرضه مسکن استیجاری و رکود تورمی، از جمله مواردی است که به تشدید تلاطم در بازار اجاره مسکن دامن زده است و متأسفانه دولت تاکنون اقدام قابل قبولی برای مدیریت این بازار انجام نداده است.

کیانپور با تاکید بر ضرورت ورود جدی دولت به عرصه مدیریت بازار اجاره مسکن، اضافه کرد: دولت باید با ابزار‌های نظارتی قیمت‌های اجاره مسکن را کنترل کند، همچنین تولید مسکن استیجاری مسئله‌ای است که باید توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها