احتمال فروش فوق العاده خودرو قبل از عید فطر

کد خبر: 993913

سرپرست وزارت صمت گفت: یک فروش فوق العاده در صنعت خودرو احتمالا قبل از ایام عید فطر خواهیم داشت.

احتمال فروش فوق العاده خودرو قبل از عید فطر

خبرگزاری فارس: حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جهش تولید در حوزه صمت و مرتبطان با آن، تولیدات صادرات و صیانت از منابع ارزی و صیانت از دارایی مردم از مواردی است که باید در وزارت صمت مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

مدرس خیابانی خاطر نشان کرد: مدیریت بازار خودرو نیز یکی دیگر از وجوه برنامه‌ها و شعار‌های وزارت صمت خواهد بود تا وضعیت فعلی را به سرعت پشت سر بگذاریم. به مجرد اینکه مشغول به کار شدم سه جلسه با خودروسازان، شورای رقابت وبخش نظارتی وزارتخانه برگزار کردم.

وی ادامه داد: قطعاً باید در سال جهش تولید در نظر داشته باشیم که هر تصمیمی برای بخش خودرو می‌گیریم حتماً حمایت از تولید داخلی باشد به خصوص که الان دو سال است صنعت خودروسازی در ایران دستش روی شانه‌های دو شرکت خودروسازی فرانسوی و کره‌ای بود که آن‌ها هم دوسال است ساک خود را جمع کردند و از کشور رفته اند و الان خودروسازی ما یک حالت استقلالی را تجربه می‌کند.

سرپرست وزارت صمت بیان داشت: ما باید تأمین خودرو و کاهش تعهدات خودروسازان به مردم را در نظر داشته باشیم تا این تعهدات انجام شود و در عین حال تولید را هم مدیریت کنیم. همچنین برای اصلاح شیوه تولید، باید عدالت توزیعی و واقعی کردن تقاضا‌ها را به وجود آوریم تا کسانی که به دنبال کاسبی از بازار خودرو هستند کنار روند.

وی با اشاره به اصلاح در ثبت‌نام و واگذری در صنعت خودرو، ادامه داد: اصلاح شیوه ثبت‌نام، فروش و تحویل را هم در بازار خودرو در نظر داریم و در این میان توجه می‌کنیم که برای ما مسجل شود کسی که برای خودرو ثبت‌نام کرده است آن را برای استفاده می‌خواهد یا به دنبال کاسبی است و به چشم سرمایه به آن می‌نگرد که با توجه به جمیع این موارد در فروش خودرو و تامین آن و کنترل توزیع، یک فروش فوق العاده در صنعت خودرو احتمالا قبل از ایام عید فطر خواهیم داشت.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت در آستانه عید فطر با این اقدامات از التهابات بازار خودرو کاسته می‌شود. خودرو‌های صفر کیلومتر در فروش جدید بعد از سه ماه دیگر مشمول گارانتی صفر کیلومتر نمی‌شوند تا اگر کسی به نیت نگه داشتن خودرو و استفاده آتی، آن را خریداری می‌کند دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

وی افزود: سازمان حمایت هم اعلام کرده که تمام پارکینگ‌ها و انبار‌ها باید موجودی خودروی خود را اعلام کنند و ممانعت از این عمل نیز مشمول تخلفات احتکار است. پیشنهادی هم برای اولویت قائل شدن در تحویل خودرو به متقاضیان بدون پلاک داریم تا ابتدا کسانی که تاکنون خودرویی نداشتند، تقاضای خود را دریافت کنند و سپس کسانی که چند خودرو دارند و مجدداً درخواست داده‌اند به درخواستشان رسیدگی و تحویل داده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها