انتقاد یک نماینده از وضعیت فروش خودرو و قرعه‌کشی‌ها

کد خبر: 998942

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها تغییراتی یافته و تخصصی‌تر خواهد شد.

انتقاد یک نماینده از وضعیت فروش خودرو و قرعه‌کشی‌ها

خبرگزاری تسنیم: علی جدی با اشاره به آغاز به کار عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس اظهار داشت: در ادامه تغییر رویه‌های گذشته در مجلس شورای اسلامی، نحوه عضوگیری کمیسیون‌ها نیز تغییراتی داشته و به سمت تخصصی و حرفه‌ای شدن پیش می‌رود.

وی افزود سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دیگر به عنوان یک امتیاز برای کمیسیون‌های پرطرفدار مورد نظر نیست. بنده و جمعی از جوانان مجلس، از هیئت رئیسه خواسته‌ایم با تغییر در آیین نامه داخلی مجلس این‌گونه موارد اصلاح شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده با توجه به سابقه ۱۵ ساله در صنایع کشور درخواست حضور در کمیسیون صنایع را داشته‌ام. در رویه گذشته، کمیسیون‌های پرطرفدار با توصیه هیئت رئیسه اعضای خود را می‌شناختند تا از این ابزار استفاده شود که امیدوارم این رویه در مجلس فعلی نباشد.

جدی در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان بازار خودرو، تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل صنعت خودرو در کشور، احساس بی‌رقیب بودن برای دو خودروساز داخلی است. اگر رقبای قوی بخش خصوصی با حمایت دولت و مجلس وارد عرصه شوند، کیفیت و قیمت خودرو‌ها به شدت متحول می‌شود.

وی افزود: البته واردات خودرو هم تا حدی که به تولید داخلی صدمه‌ای نزند، برای ترغیب خودروساز داخلی به سمت بهبود کیفیت، می‌تواند چاره‌ساز باشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم با انتقاد از وضعیت فروش خودرو و قرعه‌کشی‌ها، گفت: معنی ندارد که برای یک خودوری کم کیفیت، ۳۰۰ نفر در ثبت‌نام شرکت کرده و اعلام آمادگی برای خرید کنند. این به معنای وجود رانت گسترده و سود‌های بادآورده کلان در این بازار است که باید حتماً اصلاح شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها