فیلم جدید اصغر فرهادی معرفی شد

کد خبر: 999129

همان طور که میدانید اصغر فرهادی یکی از بهترین کارگردان و نویسنده های تاریخ سینمای ایران میباشد. به تازگی فیلم جدید اصغر فرهادی بنام "قهرمان" معرفی شده است و بازیگران این فیلم تا اینجای کار محسن تنابنده همان نقی پایتخت معروف و امیر جدیدی انتخاب شده اند.

فیلم جدید اصغر فرهادی معرفی شد

فیلم جدید اصغر فرهادی معرفی شد

اين دو بازيگر تنها بازيگران حرفه‌اى بودند كه براى اين فيلم دعوت به همكارى شدند و بعد از تمرين و قطعى شدن حضور اين دو، پروژه قهرمان وارد فاز دوم انتخاب بازيگر شده است.

عوامل پشت صحنه قهرمان که مرداد ماه در شیراز کلید خواهد خورد عبارتند از:

نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: اصغر فرهادی مجری طرح: حمیدرضا قربانی مدیر فیلمبرداری: علی قاضی تدوین: هایده صفی‌یاری صداگذار: محمدرضا دلپاک مدیر تولید: محمد یمینی برنامه‌ریز: پریسا گرگین دستیار اول کارگردان: امین خنکال صدابردار: مهدی صالح کرمانی طراح گریم: مهردادمیرکیانی طراح صحنه:مهدی موسوی طراح لباس: نگار نعمتی عکاس: امیرحسین شجاعی روابط عمومی: ثمین مهاجرانی

شاید کمتر کسی انتظار شنیدن نام محسن تنابنده و امیر جدیدی را به عنوان بازیگران اصلی فیلمی از اصغر فرهادی داشت. آیا این به آن معناست که باید منتظر فیلمی متفاوت از این کارگردان موفق ایرانی باشیم؟

فیلم جدید اصغر فرهادی معرفی شد

عموم تماشاگران محسن تنابنده را با کاراکتر «نقی معمولی» در مجموعه تلویزیونی «پایتخت 1» می‌شناسند. بازیگر و کارگردان موفق تلویزیونی که در جشنواره فیلم فجر دو سال گذشته هم با فیلم «قسم»‌ به‌عنوان کارگردان حضور داشت. اگر این فیلم ها را ندیده اید میتوانید از سایت پلی استپ دانلود فیلم تماشا کنید و لذت ببرید.

او که تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته هنر به پایان رسانده، بازیگری را از روی صحنه تئاتر شروع کرد و بعد از تجربه های متعدد در دنیای نمایش به سوی سینما آمد. فیلم سینمایی دانه های ریز برف به کارگردانی علیرضا امینی اولین تجربه بازیگری او در سینما بود.

امیر جدیدی را هم می‌توان ستاره امروز سینمای ایران دانست که با چهره و استایل خاصش، نامش بر سر زبان‌ها افتاده و بازی خوبش در «تنگه ابوقریب» و «عرق سرد» خیلی زودتر از آن‌چه انتظارش می‌رفت، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را برای او به همراه آورد. جدیدی کار خود را با «سیزده» در سینمای ایران آغاز کرد و پیش از دریافت سیمرغ در فیلم‌هایی مانند «من»، «اژدها وارد می‌شود!» و «قاتل اهلی» ایفای نقش کرده بود.

آخرین فیلم جدیدی «روز صفر»‌است که در سایت پلی استپ دانلود فیلم جدید منتشر شده است، همچنین لازم به ذکر است فیلم اکشنی که در آن نقش یک مامور امنیتی ویژه را بازی می‌کند و هنوز به اکران عمومی درنیامده است.

فیلم جدید اصغر فرهادی معرفی شد

خوب است اصغر فرهادی را در همین پست به شما کامل تر معرفی کنیم :

اصغر فرهادی تولد اصغر فرهادی: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ محل تولد: خمینی‌شهر اصفهان ایران تحصیلات اصغر فرهادی: فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس زمینه فعالیت: سینما همسر اصغر فرهادی: پریسا بخت‌آور فرزندان اصغر فرهادی: سارینا فرهادی، ساغر فرهادی

اصغر فرهادی (زادهٔ ۱۳۵۱ در خمینی شهر) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. اصغر فرهادی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده‌است. خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم دربارهٔ الی و خرس طلایی جشنواره برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر افتخارات فرهادی است. اصغر فرهادی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد.

اصغر فرهادی میشه گفت اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته‌است این جایزه را به خود اختصاص دهد، همچنین لازم به ذکر است فیلم های این کارگردان سرشناس رو میتونید در سایت پلی استپ تماشا کنید.

فیلم جدید اصغر فرهادی معرفی شد

اصغر فرهادی پس از گرفتن لیسانس در رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، مدرک فوق لیسانس خود در همین رشته را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد. اصغر فرهادی فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۵ در انجمن سینمای جوان اصفهان آغاز کرد. نخستین حضور حرفه‌ای او در سینما در فیلم ارتفاع پست ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سال ۱۳۸۰ به عنوان فیلمنامه‌نویس بود.

بیشتر منتقدین و اهالی سینما مهمترین ساخته های اصغر فرهادی را فیلم های درباره الی و جدایی نادر از سیمین می‌دانند دربارهٔ الی پیش از آغاز بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دلیل بازی گلشیفته فراهانی در آن توسط مقامات وزارت ارشاد از جشنواره کنار گذاشته شد. سرانجام دستور حضور فیلم در جشنواره پس از رایزنی‌های نهادهای غیردولتی سینما و برخی داوران جشنواره و در پی درخواست مشاور امور هنری رئیس‌جمهور وقت به وزیر ارشاد صادر شد. پس از آن هم در حالی که فیلم از وزارت ارشاد پروانهٔ نمایش داشت و در برنامهٔ اکران نوروز قرار داشت، به دلایل نامعلومی از اکران آن جلوگیری شد که البته پس از گذشت نزدیک به چهارماه توقیف بی‌دلیل سرانجام اکران شد.

اصغر فرهادی در چهاردهمین جشن خانه سینما و پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم دربارهٔ الی گفت: «ای کاش وضع مملکت طوری شود که گلشیفته (فراهانی) بتواند برگردد، امیدوارم که بهرام بیضایی برگردد، امیر نادری بتواند در ایران فیلم بسازد و امیدوارم که جعفر پناهی هم بتواند در ایران فیلم بسازد.» به‌دنبال انتشار این سخنان، بی‌درنگ رسانه‌های خبری وابسته یا نزدیک به اصول‌گرایان و تندروها واکنش‌های تندی از خود نشان دادند.

فیلم جدید اصغر فرهادی معرفی شد

وب‌گاه جهان‌نیوز از لغو پروانه ساخت فیلم جدید اصغر فرهادی با عنوان جدایی نادر از سیمین به دلیل «اظهارات ساختارشکنانه»اش خبر داد، و وب‌گاه هنرنیوز متعلق به هیئت اسلامی هنرمندان نیز خبر داد که مجوز فیلم او با دستور مستقیم سیدعلیرضا سجادپور، مدیرکل اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای وزارت ارشاد، لغو شده‌است. خبرگزاری فارس در یادداشتی ادعا کرد که اصغر فرهادی در جشن خانه سینما «خواستار تغییر هر چه زودتر وضعیت مملکت شد» و روزنامه کیهان این کارگردان را «هتاک» خواند و اعلام کرد که اصغر فرهادی «در موضع‌گیری‌های اخیر خود با محافل جریان برانداز هم‌نوایی می‌کند».

کیهان در رابطه با اصغر فرهادی اظهار داشت او «در تلاش است با ژست اپوزیسیون و بیان سخنان ساختارشکنانه حمایت جشنواره‌های غربی و رسانه‌های ضدایرانی را نیز جلب نماید». در نهایت در اوایل مهرماه سال ۱۳۸۹ درحالیکه فیلمبرداری جدایی نادر از سیمین به پیشرفت ۲۰ درصدی رسیده بود، جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا اعلام کرد اصغر فرهادی به دلیل حرف‌هایش که «حرف‌های جالبی نبودند» مجوز ساخت فیلم خود را از دست داده‌است و افزود که به آقای فرهادی یک هفته مهلت داده شده تا «حرف‌های‌شان را اصلاح کنند»، اما ایشان نظرات خود را پس نگرفته‌است.

پس از توضیحات اصغر فرهادی درباره سخنانش در جشن سینما که اعلام کرده بود «داستان شکل دیگری به خود گرفته که من مایل و معتقد به آن نبوده‌ام.» حمیدرضا دیبایی مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد که منعی برای ادامه‎ ‎تولید فیلم اصغرفرهادی وجود ندارد.

اصغر فرهادی جایزه گلدن گلوب خود را در سال 2012 از دستان خواننده زن مشهور آمریکایی ((مدونا)) دریافت کرد. اصغر فرهادی همان لحظه در میان دیدگان بزرگ سینمای جهان در صحبت های خود گفت از مردم سرزمینم تشکر میکنم آنها مردمانی دوست داشتنی و صلح دوست هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها