امیر خواجه فرد: کاربرد موتور اوج در جنگنده‌ها خواهد بود

کد خبر: 1015004

معاون صنایع دفاعی وزارت دفاع گفت:کاربرد موتور اوج در جنگنده‌های کوثر، صاعقه، آذرخش و به ویژه جت پیشرفته آموزشی یاسین خواهد بود.

امیر خواجه فرد: کاربرد موتور اوج در جنگنده‌ها خواهد بود

خبرگزاری مهر: امیر افشین خواجه فرد معاون صنایع دفاعی وزارت دفاع در مراسم بهره برداری و رونمایی از دستاورد‌های ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور رئیس جمهور گفت: با عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام و با آرزوی بهره مندی از شور و شعور حسینی در این ایام عرض سلام و ادب دارم خدمت مقام عالی ریاست جمهوری کشور عزیزمان و همچنین استدعا دارم که در راستای فعالیت‌های دفاعی کشور از حضرت عالی تشکر کنم، به ویژه اهتمام حضرت عالی به صنعت دفاعی کشور.

وی افزود: از سوی مقام معظم رهبری فرمان و تدابیر خاصی را در راستای موتور‌های هوایی داریم که در این راستا حضرتعالی موتور اوج را در سال ۹۵ رونمایی کردید. پس از آن کار ما بر روی نمونه معیار تولید فروند دوم و فروند سوم متمرکز شد و در این راستا باید ۱۴۹۰۰ قطعه در ۵۰۰۰ تایپ و در ۴۰ هزار زیرسامانه ساماندهی می‌شد.

وی همچنین گفت: بنابراین لازم بود که تمامی توانمندی‌ها در سازمان صنایع هوایی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرکت‌های دانش بنیان در قالب یک هسته دانا و شبکه توانا گرد هم آیند.

خواجه وند تاکید کرد: در سه سال گذشته این دو نمونه معیار تولید ساخته شده از تست‌های کارخانه‌ای و زمینی و هوایی به نحو احسن عبور کردند. بحمدلله فروند نمونه تولید بر روی جت کوثر به نحو احسن تست و ارزیابی شد.

معاون وزیر دفاع خطاب به رئیس جمهور گفت: اکنون که در خدمت حضرتعالی هستیم این هسته دانا و شبکه توانا پشتیبان خط تولیدی است که امروز رونمایی خواهیم کرد. کاربرد موتور اوج در جنگنده‌های کوثر، صاعقه، آذرخش و به ویژه جت پیشرفته آموزشی یاسین خواهد بود و در آینده تمامی این جنگنده‌ها و این موتور تجهیز خواهند شد.

وی افزود: دانش طراحی بومی که در ساخت این موتور مورد بهره برداری قرار گرفت یکی از دستاورد‌های بزرگی است که در زمینه طراحی و ساخت جنگنده‌ها بروز و نمود خواهد داشت.

خواجه وند در پایان گفت: در خاتمه از حضرتعالی خواهش دارم در صورت اراده خط تولید موتور اوج را رونمایی کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها