فرمانده کل ارتش: در زمان دفاع مقدس درس‌های زیادی از این فرماندهان یاد گرفتیم

کد خبر: 1022743

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه اگر دوران دفاع مقدس را یک کتاب قطور در نظر بگیریم، ما هنوز یک برگ از آن را هم نخوانده‌ایم، گفت: مسائل زیادی وجود دارد که هر کدام می‌تواند یک نورافکن برای آینده کشوردر همه زمینه‌ها باشد.

فرمانده کل ارتش: در زمان دفاع مقدس درس‌های زیادی از این فرماندهان یاد گرفتیم

خبرگزاری فارس: نشست صمیمی جمعی از فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرمانده کل ارتش در ستاد فرماندهی آجا برگزار شد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در این دیدار، گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس در امتداد نهضت عاشورا و مکتب سرخ شهادت رقم خورده است.

وی افزود: این دوران پر افتخار، برگ زرینی در تاریخ پر فراز و نشیب میهن اسلامی و یادآور رشادت و مجاهدت رزمندگانی است که با نثار خون پاک خود، از دین، شرف، حریّت و سرزمین اسلامی ایران دفاع کردند و صحنه‌های باشکوهی از حماسه و ایثار و فداکاری را آفریدند.

فرمانده کل ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸سال دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت و همچنین تجلیل از فداکاری و از جان گذشتگی ایثارگران و رزمندگان، ادامه داد: جای بسی مباهات است که سلحشوران ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع شکوهمند ۸ ساله خود، صفحات تاریخ را مزین به زیباترین صحنه‌های تقدس، سرافرازی و تجلی گاه انگیزه‌های غرور و عزت ملی ساختند.

وی با بیان این‌که فرماندهان دفاع مقدس جزو غریب‌ترین فرماندهانی بودند که در سخت‌ترین شرایط، فرماندهی را بر عهده گرفتند و ما را به پیروزی رساندند، گفت: در زمان دفاع مقدس درس‌های زیادی در مسائل نظامی، مدیریت نظامی، راهبری، فرماندهی مبتنی بر اخلاق از این فرماندهان یاد گرفتیم.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، به همت و تلاش های بی‌شائبه فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت عرصه میدان های نبرد که جهاد فداکارانه را به‌عنوان رمز عظمت و استقلال کشور عزیزمان پاس داشته اند، مشحون از مباهات است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در پایان گفت: اگر دوران دفاع مقدس را یک کتاب قطور در نظر بگیریم، ما هنوز یک برگ از آن را هم نخوانده‌ایم. مسائل زیادی وجود دارد که هر کدام می‌تواند یک نورافکن برای آینده کشوردر همه زمینه‌ها باشد.

در این دیدار صمیمی فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت ارتش در دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران سراسر افتخار دفاع مقدس پرداختند.

در این دیدار که امیر سرتیپ محبی راد، رییس کانون ازنشستگان، نیز حضور داشت، از امیر سرتیپ شاهین راد، امیر سرتیپ دوم صادقی، امیر سرتیپ دوم رحمانی، امیر سرتیپ دوم میرعشق الله، امیر سرتیپ دوم عطایی، امیر سرتیپ دوم عابدی، امیر سرتیپ دوم اسدی، سرهنگ قوامی، دریاداردوم لطیفی سرهنگ روح افزا، سرهنگ جبلّی و سرهنگ فردپور تجلیل بعمل آمد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها