سرلشکر صفوی: می‌خواهیم جلوی تحریف حقایق جنگ را بگیریم

کد خبر: 1022879

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: یکی از اهداف خاطره گویی ما این است که سطوح مختلف جنگ را به تصویر بکشیم و از تحریف حقایق جنگ جلوگیری کنیم.

سرلشکر صفوی: می‌خواهیم جلوی تحریف حقایق جنگ را بگیریم

خبرگزاری مهر: سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، صبح امروز (یکشنبه) در مراسمی با عنوان «تداوم دفاع مقدس در جبهه مقاومت» که به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بررسی نقش جبهه مقاومت در نظم جدید منطقه‌ای که در محل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با نشان دادن دفتری اظهار داشت: قبل از صحبت عرض کنم که جعبه سیاه خاطرات جنگ من این دفتر است که آن را در مواقع خاص باز می‌کنیم. ضرورت ضبط و ثبت خاطرات دفاع مقدس، بیان حقایق و واقعیت‌های دفاع مقدس رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج جهت افزایش تاب آوری و مقاومت ملی ایران برای پیروزی در جنگ و دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: از چند سال قبل که مقام معظم رهبری به من گفتند به مراکز آموزشی برویم و برای جوانان خاطره بگوییم، ستاد نهضت خاطره گویی تاسیس و آن را به یک ساختار تبدیل کردیم. در این نهضت اهدافی مانند تبیین ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جنگ برای جوانان کشور و ترجمه آن برای ملت‌های دیگر منطقه است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در بیان این خاطرات عوامل، دلایل و ناکامی‌های دفاع مقدس را بیان می‌کنیم. ما دو مرحله در عملیات بدر و خیبر نتوانستیم منطقه را تثبیت کنیم و زور دشمن بیشتر بود. طرح‌مان آن طور که باید اجرا نشد. محصول خیبر و بدر و تجربه آن، عملیات پیروزمند فاو شد.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: فرماندهان نهضت خاطره گویی در حال حاضر ۶۰ نفر هستند که امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ نفر برسد. این‌ها چیز‌هایی را می‌دانند و می‌گویند که برای مردم ما و مردم منطقه قدرت و الهام بخش است. یکی دیگر از اهداف خاطره گویی ما این است که سطوح مختلف جنگ را به تصویر بکشیم و از تحریف حقایق جنگ جلوگیری کنیم.

ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها