توصیه مشاور رهبری به عراقی ها

کد خبر: 1029000

مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح گفت: راهبرد کنونی واشنگتن، قطع ارتباط عراق با ایران در عرصه‌های مختلف و جایگزینی آن با اردن، عربستان و حتی رژیم صهیونیستی است.

توصیه مشاور رهبری به عراقی ها

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء روز دوشنبه در تهران با سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نیرو‌های مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این ملاقات راجع ‌به شرایط حاکم بر منطقه به‌ویژه تحولات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور عراق به تبادل‌نظر پرداختند و سیاست‌های مخرّب آمریکا در حوزه‌های گوناگون را مورد انتقاد قرار دادند.

نفوذ هیأت‌های صهیونیستی به عراق در پوشش فعالیت‌های اقتصادی و مدنی، پیوند برخی احزاب و سیاستمداران فاسد با دشمنان و زمینه‌سازی آنان برای سازش عراق با رژیم صهیونیستی، کوشش آمریکا جهت احیای داعش و حزب بعث، همچنین حضور فعال نُجَباء در میادین جهاد علیه تروریسم تکفیری و اشغالگری، از دیگر محور‌های این دیدار بود که به‌صورت مبسوط بررسی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» به شرایط حساس عراق، نارضایتی عمومی و انتظار برای برگزاری انتخابات زودهنگام، همچنین شکست پروژه آمریکا با تلاش مقاومت، الحشد الشعبی و کمک ایران اشاره کرد و افزود: اکنون واشنگتن سعی دارد از طریق ایجاد بحران‌های اقتصادی ـ امنیتی، عراق را به‌سمت ویرانی و بی‌ثباتی سوق دهد.

وی سفارت آمریکا را نه مقرّی دیپلماتیک، بلکه پایگاهی نظامی و مرکز هدایت گروه‌های انحرافی توصیف و خاطرنشان کرد: دولت سابق قصد داشت ضمن اصلاحات اقتصادی، دست آمریکا را از منابع ملی کوتاه کرده و با مشارکت دادن سایر کشورها، عراق را از هیمنه ایالات‌متحده خارج کند؛ که این اقدام، واشنگتن را عصبانی کرد.

سرلشکر «سیدیحیی رحیم صفوی» نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار شیخ اکرم الکعبی و ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به ایشان، خواستار تعمیق روابط دوجانبه شد و گفت: طبق تجربه ۵۰ ساله من، آمریکا شر مطلق بوده و راهبرد کنونی واشنگتن، قطع ارتباط عراق با ایران در عرصه‌های مختلف و جایگزینی آن با اردن، عربستان و حتی رژیم صهیونیستی است.

وی با تمجید از روحیه شجاع مردم عراق، تعرض عناصر خرابکار به الحشد الشعبی را محکوم کرد و استمرار فشار بر اشغالگران آمریکایی را ضروری برشمرد.

سرلشکر رحیم‌صفوی با تأکید بر اینکه حضور آمریکایی‌ها در هر نقطه از جهان، رهاوردی جز غارت، ناامنی، بی‌ثباتی و تروریسم برای کشور‌ها نداشته است، افزود: عراق نمونه آشکاری برای این واقعیت است و راه نجات این کشور، پایان بخشیدن به اشغالگری با اراده مردم عراق می‌باشد.

مشاور عالی رهبر انقلاب در پایان تصریح کرد: اگر ملت‌های ایران و عراق با هم یکی شوند، نتیجه‌اش آزادی فلسطین است و بر این باورم که خون شهدای مقاومت مثل «سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس» قدس را آزاد می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها