تحلیل سردار جلالی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران

کد خبر: 1029782

رئیس سازمان پدافند غیرعامل می‌گوید آمریکایی‌ها به دلیل نگرانی از تبعات رویارویی نظامی با ایران و پاسخ مقتدرانه کشورمان، به سمت تهدیدات نوین مانند حملات سایبری گم نام گرایش پیدا کرده‌اند.

تحلیل سردار جلالی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان پدافند غیرعامل در سفر به استان قم با استاندار قم، حضرات آیات علوی‌گرگانی، ‌فاضل‌لنکرانی و اعرافی دیدار‌ کرد و در پایان ‌تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و حوزه‌های علمیه کشور بین سردار جلالی و آیت الله اعرافی به امضا رسید.

در برابر کرونا باید رویکرد کنشگرایانه داشته باشیم

سردار جلالی در دیدار با بهرام سرمست استاندار قم با تاکید بر اینکه برای مقابله با کرونا از ابتدا سازمان پدافند غیرعامل کشور بر استفاده از ظرفیت های قرارگاه زیستی و ساختار وزارت کشور تاکید داشت، گفت: خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری این موضوع اخیرا در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد توجه قرار گرفت و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال های اخیر با استفاده از ساختار پدافند غیرعامل در استان ها موضوع آموزش، ارتقا آمادگی و رزمایش در حوزه مقابله با تهدیدات نوین را پیگیری کرده است، گفت: باید به جای رویکرد درمان محور، رویکرد بهداشت محور را در دستور کار قرار دهیم تا فشار از روی سیستم درمان کشور برداشته شود. به جای رویکرد انفعالی در برابر شیوع بیماری کرونا باید رویکردی کنشگرایانه داشته باشیم.

سردار جلالی در خصوص مباحث بودجه و ساختار پدافند غیرعامل در استان ها نیز گفت: سازمان پیشنهادات مشخصی در خصوص طرح تشکیل سازمان را در اختیار مجلس قرار داده است که انتظار داریم این پیشنهادات با موافقت دولت نیز همراه شود.

دشمن به دلیل ناکامی در عرصه نظامی به سمت تهدیدات نوین رفته است

سردار جلالی همچنین در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور فعالیت خود را از سال 82 در زمینه رصد تهدیدات و ارتقاء آمادگی عمومی جامعه آغاز کرده است، گفت: بر خلاف گذشته که تهدیدات در عرصه نظامی بود، اکنون بیشتر تهدیدات کشور در زمینه جنگ ترکیبی است که از یکی دو سال گذشته علیه ما آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دلیل نگرانی از تبعات رویارویی نظامی با ایران و پاسخ مقتدرانه کشورمان، به سمت تهدیدات نوین مانند حملات سایبری گم نام گرایش پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: حملات سایبری به زیرساخت‌های ما یکی از رویکردهایی است که دشمن آغاز کرده ‌که البته به لطف خدا دشمن در این جبهه نیز تاکنون ناکام مانده و خواهد ماند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال تضعیف توان اقتصادی مردم و کوچک کردن سفره معیشتی مردم است، گفت: از همین رو در شرایط جنگ اقتصادی ضروری است تا توزیع یارانه ها روی کالاهای اساسی هدفمندتر انجام شود که خوشبختانه با استقبال مجلس از ایده سازمان پدافند غیرعامل کشور طرح ایجاد شبکه هوشمند توزیع در دستور کار قرار گرفته است.

هدف دشمن تضعیف زیرساخت‌های اعتقادی ملت ایران است

سردار جلالی همچنین در دیدار با آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل از دی ماه سال 98 رویکردهای مقابله با شیوع کرونا را در سه فاز، پیش بینی، پیشگیری و پیش کنشگری آغاز کرده است، اظهار داشت: در این ایام تلاش کردیم با ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین 26 دستگاه ظرفیت‌های لشکری و کشوری را ارتقاء داده و آمادگی ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نیز سازمان پدافند غیرعامل کشور آمادگی خود را برای همکاری با قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است، گفت: معتقدیم برای اجرای حداکثری تدابیر و تصمیمات ستاد ملی باید همه دستگاه‌ها نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

سردار ‌جلالی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دینی و مذهبی بیشترین همکاری و تبعیت از شیوه نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را از زمان شیوع کرونا داشتند تصریح کرد: البته جریاناتی که راس آن در خارج از کشور بود در تلاش بودند تا در ماجرای کرونا اقدام به تضعیف وجهه عقلانی دین کنند که البته ناکام ماندند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی غیربومی اقدام به سیاه نمایی و تضعیف زیرساخت‌های اعتقادی ملت کند، افزود: بررسی‌های ما نشان می دهد قرارگاه عملیاتی دشمن در این مسئله فعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز رشد فناوری سبب شده است بسیاری از پدیده‌ها دچار تحول بنیادین شود، افزود: ما معتقدیم در مسئله حکمرانی سایبری باید ابعاد فقهی حمکرانی بومی متناسب با بنیان‌های انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

‌نیازمند ورود حوزه برای تکوین مبانی فقهی حکمرانی سایبری بومی هستیم

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در دهه‌های اخیر شاهد تحول جدی در حوزه فناوری هستیم، اظهار کرد: این تحول، ماهیت زیرساخت‌ها و دارایی‌های حیاتی ملت ها را دچار تحول و دگرگونی کرده است که به دنبال آن نوع و ماهیت تهدیدات نیز تغییر کرده است.

وی ادامه داد: برای مثال زمانی حفاظت از پول به صورت فیزیکی انجام می شد اما اکنون که ماهیتی سایبری پیدا کرده است، حفاظت از آن نیز متفاوت است. بنابراین به همان میزان تغییر ماهیت، تهدیدات نیز دچار تحول و دگردیسی شده که این تغییرات شرایط زیست مردم را دچار تغییر کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اگر ما بر تحول فناوری و ابعاد فرصت‌ها و تهدیدات آن اشراف نداشته باشیم، نمی‌توانیم از حاکمیت خود دفاع کنیم، اضافه کرد: در پدافند غیرعامل تلاش داریم بستر تعامل با این تحول فناوری برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و حذف تهدیدات را فراهم کنیم. به ویژه آنکه تحول فناوری در مسئله زیرساخت‌های حیاتی تاثیرات بسیار زیادی را به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه برای حکمرانی اسلامی در عرصه‌های نوین مانند فضای سایبری نیازمند ورود حوزه و تدوین مبانی فقهی آن هستیم، خاطرنشان کرد: البته این رویکرد ملی‌سازی و بومی‌سازی و اشراف بر فناوری های مدرن به ویژه در حوزه سایبر صرفا در ایران اتفاق نیفتاده است و حتی کشورهای اروپایی نیز امروز در این مسیر حرکت می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها