الحاق ناو اقیانوس‌پیمای «شهید رودکی» به سپاه

کد خبر: 1033683

آیین الحاق ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه با حضور سرلشکر سلامی برگزار شد.

الحاق ناو اقیانوس‌پیمای «شهید رودکی» به سپاه

خبرگزاری فارس: آئین الحاق " ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی " به نیروی دریایی سپاه ' صبح امروز (پنجشنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مقامات و مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد.

ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی شناوری سنگین، چند منظوره و دوربرد است که قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع هواپیما، پهپاد و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را دارد.

این ناو با تناژ ۴۰۰ تن و طول ۱۵۰ متر و عرض ۲۲ متر دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه‌های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشکی سوم خرداد با قابلیت حمل بالگرد‌ها، پهپاد‌ها و شناور‌های عملیاتی است که همه آن‌ها از تولیدات داخلی بوده و توسط جوانان متخصص مومن انقلابی طراحی و عملیاتی شده است.

ناو سنگین رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید رودکی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام ماموریت‌های اقیانوسی با ایجاد امنیت پایدار خطوط مواصلاتی دریایی و امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشور‌های منطقه‌ای می‌باشد.

بنا بر این گزارش، با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، از امروز آغاز شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها