ماجرای مجاب کردن پوتین برای ورود به استراتژی جنگی ایران

کد خبر: 1043454

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: شهید سلیمانی روسیه را مجاب ورود به استراتژی جنگی ایران کرد و برای اولین بار در تاریخ نظامی کشور، ارتش ما ارتش ابرقدرت دیگری را تحت هدایت خود درآورد.

ماجرای مجاب کردن پوتین برای ورود به استراتژی جنگی ایران

خبرگزاری مهر: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز (سه‌شنبه) در مراسم مجازی گرامیداشت شهدای محور مقاومت با عنوان «مکتب سلیمانی و ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی» که با مشارکت اساتید و نخبگان کانون‌های بسیج اساتید استان سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، گفت: قهرمان ملی مورد تأیید همه مردم نمادی از یک فرمانده اسلامی و مردمی و فرمانده بین المللی است و با شهادت سردار سلیمانی نسخه به‌روز شده از قهرمان ملی در کشور تعریف شده است.

وی افزود: در این شرایط رهبر معظم انقلاب اسلامی مکتب شهید سلیمانی را تعریف کردند که از اینجا وارد قدرت نرم می‌شویم و این قدرت تعاریف متفاوتی از منظرهای داخلی و خارجی دارد و باید مولفه‌هایی چون تولید گفتمان محوری و انقلابی برای آن تعریف کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: این گفتمان باید باورپذیر باشد و جامعه آن را بپذیرد که مهم‌ترین شرط این مساله اخلاص و سیره حاج قاسم بود که در برخورد با او آن را مشاهده می‌کردیم.

جلالی گفت: شهادت سردار سلیمانی، به تعبیری تولد دیگری برای او بود و بعد از شهادتش، مقام معظم رهبری از سیره، مرام و تفکر او به عنوان مکتب قاسم سلیمانی یاد کردند.

وی ادامه داد: همان‌طور که مکتب عاشورا بعد از شهادت امام حسین (ع) شکل گرفت، امروز سردار سلیمانی جانی دوباره به آن مکتب بخشید و نسخه به‌روز شده‌اش را ارائه کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: پیش از قاسم سلیمانی، اسطوره‌های ملی ما افسانه‌ای بودند و رستم شاهنامه به‌عنوان یک اسطوره شناخته می‌شد، ولی امروز سلیمانی شکل حقیقی به این اسطوره افسانه‌ای بخشید و به عبارتی سلیمانی، رستم جدیدی در زمانه ما و قهرمان ملی و مذهبی کشور شناخته می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه یکی از مفاهیم مهم در مکتب قاسم سلیمانی، تولید قدرت نرم یا گفتمان انقلابی است، اظهار داشت: گفتمان انقلابی، گفتمانی باورپذیر برای عموم جامعه است و مهم‌ترین شرط آن اخلاص سردار سلیمانی بود به طوری که ۹۹.۵ درصد از افراد حاضر در جبهه مقاومت داوطلبانه در آن حضور پیدا کرده بودند.

وی افزود: از نمادهای تأثیر گفتمان انقلابی حاج قاسم سلیمانی، حضور میلیونی مردم کشور و منطقه در مراسم تشییع پیکر او و شکل‌گیری یکی از بزرگترین تشییع پیکرهای تاریخ بشریت بود و همچنین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سطح بین‌المللی نیز از دیگر نمادهای این گفتمان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: مقام معظم رهبری از سیره و منش حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان مکتب او یاد کردند؛ زیرا می‌خواستند الگویی از مبارزه با استکبار را برای جوانان به این طریق تعریف کنند و این کار ایشان، تبدیل تهدید دشمن به فرصت بود که از تهدید شهادت سردار دل‌ها به منظور شکل‌گرفتن یک مکتب استفاده کردند.

جلالی گفت: اتکا به قدرت مردم در دفاع و حمایت از مظلوم، شجاعت انقلابی و نترسیدن از دشمن از ابعاد نظامی مکتب سلیمانی است به طوری که او برخلاف عموم فرماندهان، در خط مقدم جبهه مقاومت حرکت می‌کرد و بعد سربازان را فرامی‌خواند.

وی خاطرنشان کرد: افراد کمی هستند که قادر باشند هم در راهبرد جنگ و هماهنگی کشورهای مختلف، هم در فرماندهی سربازان و هم در حضور تاکتیکی و عملیاتی در خط مقدم جنگ موفق باشند و سرار سلیمانی یکی از آنان بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در محور مقاومت به منظور حفاظت از امنیت ملی، لازم بود انسجام ملی حفظ شود و سرار سلیمانی در این زمینه هم موفق بود به طوری که همه افراد فارغ از جناح سیاسی به او ارادت دارند و مکتب او را به حق می‌شناسند؛ زیرا تعریف او از اقتدار ملی با منافع ملی منطبق بود و یکی از رازهای مهم موفقیت او، عشق خالصانه به مردم بود.

جلالی اظهار داشت: از بعد فرهنگی، در مکتب سردار سلیمانی، ارزش‌های دفاع مقدس دوباره زنده شد و امروز، سردار سلیمانی یک قهرمان ملی شناخته می‌شود.

وی گفت: تشکیل بسیج‌های مردمی در سوریه و عراق ابتکار سردار سلیمانی بود که با فتوای مرجعیت سازمانی مانند بسیج مستضعفان ایران، ضمن تطابق با شرایط عراق و سوریه در این ۲ کشور تشکیل شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: زمانی که بغداد و دمشق در خطر سقوط بود و طرفداران نزدیک دولت سوریه آن را در آستانه سقوط می‌دیدند و از طرفی کشورهای ائتلاف به دنبال تقسیم عراق و سوریه بر مبنای قومیتی بودند، در چنین شرایطی سردار سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت به میدان آمد.

جلالی بیان کرد: سردار سلیمانی با حضور عملیاتی در منطقه دو ارتش کلاسیک سوریه و عراق را که آمادگی پدافند داخلی شورشگر را نداشتند، سازماندهی کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم او، مجاب‌سازی دولت روسیه به ورود نیروهای هوایی و پدافند آن به استراتژی جنگی ایران بود که پوتین در نهایت مجاب شد و برای اولین بار در تاریخ نظامی کشور، ارتش ما ارتش ابرقدرت دیگری را تحت هدایت خود درآورد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: این اتفاقات معادلات منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد و این صحنه، جنگ نیابتی مدرنی بین جریان انقلاب و جریان استکباری بود که آمریکا هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر راهبردی شکست خورد که بزرگترین شکست این کشور در منطقه خاورمیانه بود.

جلالی گفت: شهادت قاسم سلیمانی نقطه انتهایی عرصه نظامی این جریان بود و نحوه شهادت او، آرزوی هر فرمانده است که به دست دشمن اصلی و با مسئولیت عالی‌ترین مقام دشمن شهید شود.

شهید سلیمانی نسخه جدید یک قهرمان ملی است/ ترویج مکتب سلیمانی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه با شهادت سپهبد سلیمانی نسخه جدیدی از یک قهرمان ملی تعریف شد، گفت: ترویج مکتب سلیمانی برای مقابله با دشمن در جنگ نرم ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی بعدازظهر سه‌شنبه در آئین گرامیداشت شهدای محور مقاومت سمنان با عنوان «مکتب سلیمانی و ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی» که از طریق ویدئوکنفرانس و در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: با شهادت حاج قاسم سلیمانی نسخه جدید و به‌روز شده‌ای از قهرمان ملی در سطح کشور تعریف شد.

وی بابیان اینکه ترویج مکتب سلیمانی برای مقابله با دشمنان در جنگ نرم ضروری است، افزود: مکتب عاشورا بعد از شهادت امام حسین (ع) شکل گرفت و اکنون نیز در شرایط مشابه آن قرار داریم و شهادت سپهبد سلیمانی درواقع به‌نوعی تولدی دوباره برای او بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه سردار سلیمانی الگویی از مبارزه با استکبار برای جوانان معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: با شهادت حاج قاسم ارزش‌های دفاع مقدس باری دیگر در مکتب او زنده شد.

جلالی بابیان ویژگی‌ها و اقدامات مهم سپهبد سلیمانی ابراز کرد: جلالی اظهار کرد: مجاب سازی دولت روسیه به ورود نیروهای هوایی و پدافند آن به استراتژی جنگی ایران ازجمله اقدامات مهمی است که توسط سردار سلیمانی انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه پوتین برای نخستین بار در تاریخ نظامی کشور، ارتش ما ارتش ابرقدرت دیگری را تحت هدایت خود درآورد، خاطرنشان کرد: شهادت قاسم سلیمانی نقطه انتهایی عرصه نظامی این جریان بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بابیان اینکه این اتفاقات معادلات منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد، گفت: این صحنه، جنگ نیابتی مدرنی بین جریان انقلاب و جریان استکباری بود که آمریکا هم ازنظر تاکتیکی و هم ازنظر راهبردی شکست خورد.

جلالی با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی باید به‌عنوان گفتمان باورپذیر باشد، تصریح کرد: رستم شاهنامه که یک اسطوره افسانه‌ای در ایران شناخته‌شده بود، با شهادت سردار سلیمانی به حقیقت پیوست به‌گونه‌ای که اکنون به رستم زمانه تبدیل‌شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها