وزیر دفاع: ناگزیریم روز به روز قدرتمند شویم

کد خبر: 1044805

امیر حاتمی گفت: در فضای نا عادلانه و بی منطق امروز جهان ناگزیریم روز به روز قدرتمند شویم؛ چرا که آن‌ها جز زبان قدرت، زبان دیگری را نمی‌فهمند.

وزیر دفاع: ناگزیریم روز به روز قدرتمند شویم

باشگاه خبرنگاران: دومین همایش راهبردی استاندارد و کیفیت نیرو‌های مسلح و رونمایی از تمبر اختصاصی اعطای جایزه سال سپاس نیرو‌های مسلح میزبانی موسسه استاندارد ملی وزارت دفاع با حضور وزرای دفاع و راه و شهرسازی، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح و مدیران عامل سازمان وزارت دفاع برگزار شد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این مراسم با درود به روان پاک و مطهر شهدا به ویژه شهید دانشمند، محسن فخری زاده گفت: خوشبختانه در این سال‌ها تعامل بسیارتنگاتنگی با وزارت راه و شهر سازی و همچنین مرکز ملی استاندارد رقم خورد که این موضوع نشانگر درک و عمق بینش هر چه بیشتر مدیران این سازمان‌ها از منافع ملی است.

امیر سرتیپ حاتمی با تقدیر از تمامی ارکان نیرو‌های مسلح و موسسه استاندارد دفاعی در تدوین و پیاده سازی استاندارد‌های دفاعی گفت: ما در گام اول و دوم انقلاب بحث پیاده سازی و تکمیل تمدن ایرانی اسلامی را دنبال می‌کنیم که رعایت استاندارد‌های دفاعی در تمامی ابعاد نقش به سزایی در این مهم خواهد داشت.

وزیر دفاع با بیان اینکه دشمن درصدد توقف و ایجاد سد در برابر حرکت و رشد انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است گفت: نظام سلطه برای نیل به اهداف شوم خود تمامی ابزار‌ها و امکانات خود را به کار بست و در این مسیر جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه و در نهایت نیز ترور دانشمندان میهن مان را در ستور کار خود قرار داد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تمام حربه‌ها و توطئه‌های دشمنان در متوقف کردن جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده است خاطرنشان کرد: تمام هدف آن‌ها از محدود سازی ایران در ابعاد مختلف اقتصادی و نظامی اعم از تحریم‌ها و کاهش برنامه‌های موشکی، کاهش قدرت جمهوری اسلامی و تضعیف و نهایتاً تسلیم ایران است.

وی با بیان اینکه رفتار‌های خصمانه دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار بر همگان واضح و آشکار است، گفت: دشمنان در مقابل ما تمام قد ایستاده اند و ایرانی‌ها را تروریست عنوان می‌کنند؛ بنابراین در این فضای نا عادلانه و بی منطق ناگزیریم روز به روز قدرتمند شویم؛ چرا که آن‌ها جز زبان قدرت، زبان دیگری را نمی‌فهمند.

وزیر دفاع با بیان مولفه‌های قدرت در اقتدار جمهوری اسلامی گفت: قدرت شاخصه‌ها و ابعاد مختلفی از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در پیشبرد اهداف یک کشور دارد؛ اما اقتدار نظامی و قدرت دفاعی در جمهوری اسلامی بعد بسیار مهم قدرت است چرا که موقعیت ژئوپولتیک ایران اسلامی، وجود ذخایر متعدد و به ویژه عمق راهبردی کشورمان در منطقه ایجاب می‌کند این وجه از قدرت در کشور روز به روز افزایش یابد.

امیر سرتیپ حاتمی با یادآوری رشادت‌های سردار سرافزار اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در منطقه غرب آسیا گفت: دشمنان با تشکیل داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه به دنبال تغییر وضعیت منطقه و تسلط برآن از طریف دامن زدن به شکاف‌ها بودند، اما سپهبد شهید قاسم سلیمانی به کمک همرزمان شهیدش، با ایجاد وحدت و یکپارچی نه تنها نقشه شوم دشمنان را با شکست مواجه ساخت بلکه موجب انسجام و پیوستگی این منطقه به ویژه به لحاظ امنیتی شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران جزو بهترین ارتش‌های جهان هستند گفت: طراحی و تولید تسلیحات راهبردی خود را هر روز به لحاظ کیفیت افزایش می‌دهیم و با کاهش زمان ایده تا محصول و قیمت تولیدات دفاعی توان بازدارندگی کشور را ارتقا می‌دهیم که البته استانداد‌ها در رسیدن به هر سه مولفه نقش تعیین کننده دارند و بایستی مورد توجه جدی قرار گیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها