حیدرپور: ما به روس ها پایگاه نظامی نداده‌ایم

کد خبر: 559034

عوض حیدرپور گفت: استقرار بمب افکن های روسیه در پایگاه هوایی همدان، هیچ نوع اطلاعات لجستیکی، آفندی و پدافندی از فضای ایران را در اختیار روس ها نخواهد گذاشت و آنها این اطلاعات را دریافت نخواهند کرد.

خبرگزاری میزان: عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اظهار کرد: استقرار بمب افکن های روسیه در پایگاه هوایی نوژه همدان، هیچگونه مغایرتی با قانون اساسی ندارد چراکه هم ما و هم روسیه می توانیم در جهت حفظ امنیت‌مان قراردادی دو جانبه را در انواع و اقسام امور دفاعی منعقد کنیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: شوراهای عالی امنیت ملی دو کشور بنا به مقتضیات و بنا به مصالح در جهت تامین امنیت خودشان می توانند چنین قراردادهایی را منعقد کنند و این رویه معمول است.

حیدرپور ادامه داد: بلکه آنها تنها از امکانات کشور ما در ابعاد مختلف تعمیر و نگهداری، فرود اضطراری، تامین سوخت و سوخت رسانی می توانند استفاده کنند و این مقوله به هیچ عنوان به این معنا نیست که ما پایگاه هوایی نظامی در اختیار روس ها قرار داده ایم. عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: استقرار بمب افکن های روسیه در پایگاه هوایی همدان، هیچ نوع اطلاعات لجستیکی ، آفندی و پدافندی از فضای ایران را در اختیار روس ها نخواهد گذاشت و آنها این اطلاعات را دریافت نخواهند کرد چرا که نشست و پرواز این بمب افکن ها با اجازه برج مراقبت ما صورت می گیرد. وی تاکید کرد: آنها با کسب اجازه از کانال های اصلی ما از فضای آسمان ایران استفاده می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها