سردار سلامی: آن‌قدر قدرت‌ داریم که ‌جلوی دشمنان بایستیم

کد خبر: 738564

سردار حسین سلامی ظهر امروز در اختتامیه هشتمین اجلاس منطقه‌ای علمای بلاد که در تالار مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، با بیان اینکه ‌در یک جنگ اعتقادی و فرهنگی عظیمی به سرمی‌بریم، اظهار کرد: جهان متحول شده و عصر حاضر را عصر ارتباط کامل در زمان حقیقی می‌نامند.

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ‌گفت: امروز آنقدر قدرت داریم که می‌توانیم با اطمینان بایستیم و یک الگوی جهان‌پسند ارائه کنیم که هم می‌جنگد هم محاصره می‌شود، اما پیشرفت می‌کند.

سردار حسین سلامی ظهر امروز در اختتامیه هشتمین اجلاس منطقه‌ای علمای بلاد که در تالار مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، با بیان اینکه ‌در یک جنگ اعتقادی و فرهنگی عظیمی به سرمی‌بریم، اظهار کرد: جهان متحول شده و عصر حاضر را عصر ارتباط کامل در زمان حقیقی می‌نامند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ‌متوجه شده‌اند که با اشغال نظامی، حصر اقتصادی، انزوای سیاسی و تهدید نمی‌توانند این حرکت عظیم انقلاب اسلامی را که تجلی‌بخش نور خداوند بر عالم است متوقف کنند، تصریح کرد: دشمنان به یک نتیجه روشن رسیده‌اند که اگر بتوانند جوامع اسلامی را از دین تهی کنند آن‌گاه می‌توانند بر عالم اسلام مسلط شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه هر انسان و جامعه‌ای براساس شاکله درونی و ساختمان‌ معنابخش ذهنی عمل می‌کند، افزود: دشمن امروز دقیقا الگوی اجازه‌ ندادن به تعقل و ندیدن و نشنیدن را در جامعه ایران پیاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال چگونگی فتح دل‌ها و ذهن‌های مسلمانان توسط آمریکا هستند، خاطر‌نشان کرد: دشمنان می‌خواهند مسلمانان در عین حال که قلب دارند تعقل و تفکر نکنند و در عین حال که چشم دارند، نبینند و در عین حال که گوش دارند، نشوند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه طبق عقیده غربی‌ها اگر بخواهیم جامعه‌ای را تغییر دهیم یک عنصر از این ساختمان معنابخش درونی را باید تغییر دهیم و این الگوی جنگ نرم غرب است، اظهار داشت: معتقدم رسالت روحانیت معزز امتداد رسالت انبیای الهی بوده و در این برهه زمانی حساس‌تر از گذشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عالمان عامل را تنها پرچمدار سعادت، عزت، کرامت، آزادی، شرف و منزلت مسلمانان دانست و گفت: این روحانیت است که روح جهاد را برای مقابله با دشمنان‌ در جامعه منتشر می‌کند.

وی با بیان اینکه ‌هر عالم ستاره‌ای‌ درخشان در سپهر هدایت این امت است، تصریح کرد: ‌نقطه کانونی سپهر درخشان ستارگان معرفت، ولی فقیه است، تنها ستاره‌ای در آسمان که انسان با نگاه به آن راه را گم نمی‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه ستارگان در هر لحظه‌ای از شب در نقطه‌ای از آسمان هستند و تنها یک‌ستاره در آسمان است که روی محور عمودی زمین قرار دارد، گفت:‌ این ستاره در تمام طول شب فقط یک جهت را نشان می‌دهد که این نقش بسیار زیباست.

وی در ادامه تحولات امروز جهان و انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: حقیقت آن است که اسلام حاکمیت تشکیل داده و ‌به یک قطب عظیمی از قدرت در جهان تبدیل شده و موضوع محوری جهان امروز ‌است، به همین دلیل ‌برای خاموش کردن نور خدا همه قدرت‌های شیطانی دست به دست هم داده‌اند تا از ظهور یک قدرت جدید به نام اسلام جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نظم ساخته قدرت‌ها در عالم درحال فروپاشی به دست اسلام است، اضافه کرد: این نظم به تدریج درحال از بین رفتن است و‌ در این فضای تقابل راهبردی که بین دنیای استقبال و جهان اسلام در پرتو انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، جهاد سختی را پشت سر گذاشته و هنوز هم در میادین سختی از جهاد درگیریم.

وی با بیان اینکه جبهه‌های وسیعی علیه دشمنان خدا گشوده شده است، اظهار کرد: روزگاری آن‌ها تلاش داشتند تا تمرکز قوا را بر قلب این تحول یعنی جهان اسلام بنا بگذارند و توانستند جنگ را به درون خیابان‌ها کشانده و ملت ایران را در انزوای سیاسی قرار دادند.‌

سردار سلامی با بیان اینکه دشمنان در طول ‌4 دهه گذشته ‌متحد و بی‌وقفه تمام ظرفیت ممکن را برای معکوس‌سازی روند گسترش اسلام به کار گرفتند، تصریح کرد: اگر جنگ نبود الان به عنوان سپاه عده‌ای تفنگ به دست ‌درون پایگاه‌های کوچک قرار داشتیم و قدرت تولید نمی‌کردیم و ضرورتی برای ایجاد موشک و ... نمی‌دیدیم.

وی ‌دشمن بزرگ را یک موهبت الهی دانست و گفت: همان گونه که رهبر بزرگ یک موهبت الهی است و ما از ‌آن هم‌ بهره‌مند بودیم، اگر دشمن ‌فضای سوریه و عراق را به هم نریخته بود آیا می‌توانستیم به این وضوح نقش ایفا کنیم و دشمنان را به حاشیه سیاست‌های منطقه‌ای برانیم؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ‌با اشاره به اینکه چیزی جز فهرست شکست‌های آمریکا در ابتدای سخنان ترامپ نمی‌بینید و این نمونه‌ای از قدرت مهارنشدنی اسلام است، خاطر‌نشان کرد‌: ترامپ در ‌سخنرانی‌‌اش 20 دقیقه فقط سیاست‌های خارجی خود را در مورد ایران را اعلام ‌کرد که نشان از تبدیل شدن ایران به یک قدرت بزرگ دارد.‌

سردار سلامی گفت: امروز آنقدر قدرت داریم که می‌توانیم با اطمینان بایستیم و یک الگوی جهان‌پسند ارائه کنیم که هم می‌جنگد هم محاصره می‌شود اما پیشرفت می‌کند. جمع این‌ها در فضای دیگری ممکن نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها