ابراهیمیان: صفر تا صد موشک‌ها را خودمان تولید می‌کنیم

کد خبر: 825125

سردار عبدالرحیم ابراهیمیان عصر امروز در دیدار فرماندهان سپاه، مدیران بسیج و جمعی از پاسداران شهرستان شاهرود با امام جمعه این شهر که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) شاهرود برگزار شد، با اشاره به بازدید خود از صنایع موشک‌سازی کشور اظهار داشت: انسان به خود می‌بالد و افتخار و احساس غرور می‌کند که امروز صفر تا صد موشک‌ها را خودمان تولید می‌کنیم.

ابراهیمیان: صفر تا صد موشک‌ها را خودمان تولید می‌کنیم

خبرگزاری فارس: فرمانده پدافند هوایی محرم با اشاره به اقتدار صنایع موشک‌سازی با تلاش متخصصان داخلی گفت: صفر تا صد موشک‌ها را خودمان تولید می‌کنیم.

سردار عبدالرحیم ابراهیمیان عصر امروز در دیدار فرماندهان سپاه، مدیران بسیج و جمعی از پاسداران شهرستان شاهرود با امام جمعه این شهر که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) شاهرود برگزار شد، با اشاره به بازدید خود از صنایع موشک‌سازی کشور اظهار داشت: انسان به خود می‌بالد و افتخار و احساس غرور می‌کند که امروز صفر تا صد موشک‌ها را خودمان تولید می‌کنیم.

فرمانده پدافند هوایی محرم اضافه کرد: روزگاری رزمندگان اسلام با آن وضع نبود تجهیزات با دشمن جنگیدند و امروز جمهوری اسلامی اقتدار کنونی را دارد که مرهون خود شهداست.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که رژیم صهیونیستی قد و قواره و وزنش آن‌قدر نیست که بخواهد تعرضی به ایران اسلامی داشته باشد و اگر تعرضی کرد، ما تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، افزود: رهبر فرزانه انقلاب ضمن اعتقاد قلبی به نیرو‌های داخلی با پشتوانه شان که همین اقتدار نظامی است، این سخنان را بیان می‌کنند.

ابراهیمیان تأکید کرد: همه آماده‌ایم تا با توجه به سخنان سخیف، نامربوط و زشت وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس سابق سازمان جاسوسی این کشور که اخیراً شرایطی برای ما قرار داده است، به میدان بیاییم و از کیان انقلاب دفاع کنیم.

پاسخ قاطعی به دشمن خواهیم داد

فرمانده پدافند هوایی محرم افزود: نیرو‌های مخلص سپاه و بسیج و پیروان ولایت آماده هستند و به اشارت رهبری نگاه‌ها را دوخته‌اند و اگر امر شود، قطعاً پاسخ قاطعی به دشمن خواهند داد.

ابراهیمیان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس، رمضان و مدافع حرم و ...، یاد و خاطره شهدای راه انقلاب را گرامی داشت و اظهار کرد: همچنان در خصوص عملیات بیت‌المقدس باید نکاتی را بیان کرد.

وی افزود: ۴۰ روز بعد از عملیات فتح‌المبین، این عملیات اجرا شد و پیروزمندانه بود و منطقه‌ای از سرزمین جمهوری اسلامی آزاد شد. برنامه‌ریزی انجام‌شده در این عملیات بین فرماندهان در اجرا انطباق نظر داشت و برخلاف عملیات قبل که اختلاف‌نظر‌هایی در محل اجرا دیده می‌شد، همه همدل بودند.

عربده‌کشی صدام به جایی نرسید

فرمانده پدافند هوایی محرم گفت: عملیات طریق‌القدس که اجرا شد و بسیار موفق بود، شکافی بین جبهه شمال و جنوب انداخت. بعد از عملیات طریق‌القدس که نیرو‌های شاهرود در تیپ امام حسین (ع) حماسه آفریدند و تا تنگه چزابه پیش رفتند، عملیات بیت‌المقدس رخ داد و منطقه غرب رودخانه کارون که سمت چپ نیرو‌های رزمنده ما بود، از یک‌طرف و حورالعظیم و پادگان حمید، کوشک، طلاییه و جبهه میانی اهواز- خرمشهر از سوی دیگر مورد توجه قرار گرفت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: قبل از عملیات که عربده‌کشی صدام وجود داشت که ما یک هفته‌ای در تهران خواهیم بود، ۳۵ روز مقاومت توسط شهید محمد جهان‌آرا و ۲۰۰ نفر از پاسداران و عده زیادی از بسیجیان و ارتشیان انجام شد.

ابراهیمیان ادامه داد: ۵۷۵ روز خرمشهر در اشغال ارتش بعثی بود و ۲۴ روز بازپس‌گیری منطقه طول کشید. عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله ۱۰ و ۱۶ و ۱۹ اردیبهشت و مرحله چهارم یکم خرداد سال ۱۳۶۱ انجام گرفت و سه برابر منطقه فتح‌المبین وسعت منطقه عملیاتی بود.

وی با اشاره به قوای دشمن قبل از عملیات گفت: دشمن، ۴۱ گردان تانک و ۳۶ هزار نیروی پیاده، ۵۳۰ قبضه توپ و ۳۸ گردان مکانیزه داشت و یک هزار و ۴۳۵ دستگاه تانک در منطقه داشت و می‌خواست با تمام توان مقاومت کند.

تجهیزات ما قابل‌مقایسه با ارتش عراق نبود

فرمانده پدافند هوایی محرم افزود: نیرو‌های ایرانی وجب به وجب در خاک کشورمان با دشمن جنگیدند و شاهرودی‌ها در دو گروه که یک گروه از پادگان حمید و یک گروه از پل مارد عمل کردند، در میدان حضور داشتند.

ابراهیمیان اضافه کرد: گروهی که از پل مارد عبور کردند، قبل از غروب وضو گرفتند، نماز خواندند و حرکت کردند و ۲۸ کیلومتر را در کنار جاده اهواز- خرمشهر پیمودند تا بین حسینیه و سه‌راه دژه خرمشهر رسیدند.

وی تصریح کرد: نیرو‌ها تا ۱۱ صبح جنگیدند و خاک‌ریز بلندی نبود و یک تعداد اسیر شده و یک تعداد شهید شدند؛ الحاقی بین جبهه میانی و چپ صورت نگرفت و نیرو‌ها عقب‌نشینی کردند و این حضور در مرحله اول عملیات بود.

فرمانده پدافند هوایی محرم خاطرنشان کرد: سلاحی که آن روز در اختیار داشتیم، کلاشینکف و خمپاره ۶۰ و بعضاً ۸۲ و تیربار گرینف بود.

ابراهیمیان افزود: تجهیزاتی که در اختیار ما بود، قابل‌مقایسه با ارتش عراق نبود و انصافاً رزمندگان بسیار خوب جنگیدند و عملیات با پیروزی و با پیام پرمغز و ژرف حضرت امام به پایان رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها