آئین‌نامه الزمات پدافند سایبری در شهر هوشمند تدوین شد

کد خبر: 888837

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: آئین‌نامه الزامات پدافند سایبری درزمینهٔ شهر هوشمند تدوین‌شده و به‌زودی به مرحله تصویب نهایی می‌رسد.

آئین‌نامه الزمات پدافند سایبری در شهر هوشمند تدوین شد

خبرگزاری تسنیم: سردار غلامرضا جلالی در حاشیه جلسه پدافند غیرعامل استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تهدیدات مهم دنیای کنونی تهدیدات حوزه شهر هوشمند بوده که برای مقابله با آن باید شهر را به نحوی معماری کرد از گزند تهدیدات در امان بماند.

وی با اشاره به لوازم ایمنی شهر هوشمند افزود: مسائل مهمی، چون قابلیت کنترل و حفاظت توسط مجموعه مدیریت شهری، عدم اجازه به نفوذ سیستمی و دسترسی‌های خارج از کنترل ازجمله مسائل مهمی بوده که درزمینهٔ شهر هوشمند باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: خوشبختانه آئین‌نامه الزامات پدافند سایبری درزمینهٔ شهر هوشمند تدوین‌شده و به‌زودی به مرحله تصویب نهایی می‌رسد، با توافق‌های صورت گرفته با وزارت کشور این آئین‌نامه به کار گشت موقت به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود تا مجموعه مدیریت شهری از این طریق اقدامات پدافندی خود را در مسیری ایمن و مطمئن انجام دهند.

سردار جلالی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهر هوشمند ادامه داد: شهر هوشمند هنوز به معنای کامل و اتم در کشور توسعه پیدا نکرده است، اصل مهم در هوشمند سازی شهر‌ها این بوده که تمام اجزای شهر تحت کنترل شبکه‌ای ویژه و مجزا قابل مدیریت و کنترل باشد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها