امیر خانزادی: نیروی دریایی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند

کد خبر: 892237

امیر دریادار حسین خانزادی گفت: نیروی دریایی ایران امروزه از نظر مهم‌ترین شاخص که همان میزان تاثیرگذاری و داشتن نیروی انسانی خلاق می‌باشد حرف اول را در منطقه می‌زند.

امیر خانزادی: نیروی دریایی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند

خبرگزاری ایرنا: در روز یکشنبه، دریادار خانزادی به منظور شرکت در همایش دهمین سالگرد تاسیس سمپوزیوم نیرو‌های دریایی حاشیه اقیانوس هند موسوم به (IONS) به هند سفر کرده است.

وی در دیدار با حجت السلام مهدی مهدوی پور، نماینده، ولی فقیه در هند اهداف ماموریت و روند شکل گیری اجلاس آیونز و میزبانی موفق جمهوری اسلامی ایران از این همایش را تشریح کرد. وی در بیان قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفتند که امروز نیروی دریایی ما از نظر مهم‌ترین شاخص که همان میزان تاثیرگذاری در منطقه و داشتن نیروی انسانی خلاق می‌باشد حرف اول را در منطقه می‌زند. وی در ادامه این دیدار، از اوضاع فرهنگی کشور هندوستان و فعالیت‌های خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در دهلی نو جویا شد. نماینده، ولی فقیه نیز با اشاره به اهمیت کشور هندوستان از منظر مقام معظم رهبری و اشراف ایشان بر این شبه قاره، درباره نفوذ فرهنگی کشور ایران در دنیا و شبه قاره هند مطالبی را بیان نمود. وی خاطرنشان کرد که در حوزه تفکر اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار کتاب خوب در هندوستان وجود دارد. حجت الاسلام مهدوی پور با اشاره به تمدن مشترک و وجوه فرهنگی مشابه بین ایران و هند بر اهمیت راهبردی این کشور برای ایران تاکید کرد. امیر خانزادی در این دیدار ضمن اشاره به الحاق ناوشکن‌ها و زیرسطحی‌های مدرن در آینده نزدیک به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، بر تاثیر گذاری نیروی دریایی در آب‌های بین المللی و تامین منافع کشور اشاره کرد. فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به اهمیت کسب علم و دانش روز و بهره جستن از پیشرفت‌های تکنولوژیک سایر کشور‌های دوست، بویژه در منطقه اقیانوس هند برلزوم اعزام دانشجویان جدید به کشور‌هایی نظیر پاکستان، هندوستان، عمان، چین اشاره نمود. وی در پایان با بیان اینکه از برکت انقلاب اسلامی، ایران نه تنها از کشور‌های دیگر عقب نیفتاده، بلکه توانسته تمامی تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود را تولیدکند به طوریکه در حال حاضر به هیچ کشوری وابستگی ندارد. وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش دشمنی‌ها دراقیانوس ها، بر اهمیت توجه به دریا و هوشیاری و حرکت از روی برنامه برای مقابله با استکبار تاکید نمود. دریادار خانزادی گفت: در طول سالها، پیشرفت‌های خوبی توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی حاصل شده و فهم، جسارت و قدرت‌های آن برای مقابله با قدرت‌های دریایی فرامنطقه‌ای افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها