تاکید دوباره سردار کمالی بر عدم ممنوعیت تردد سامان قدوس

کد خبر: 894045

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح، گفت: سامان قدوس تا سن ۳۱ سالگی در معافیت موقت قرار داشته و هیچ مشکلی برای تردد ندارد؛ اگر مشکلی پیش آمد به بنده منعکس کند.

تاکید دوباره سردار کمالی بر عدم ممنوعیت تردد سامان قدوس

خبرگزاری فارس: سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح، در واکنش به انتشار مطلبی مبنی بر اینکه با وجود قانون معافیت موقت فوتبالیست‌ها تا سن ۳۱ سالگی، اعلام شده که سامان قدوس نمی‌تواند تا پایان سال ۹۷ به ایران سفر کند، اظهار داشت: طبق قانونی که در ستادکل نیرو‌های مسلح تصویب شده و برای ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال تعیین شده این افراد در سطح تیم ملی حداکثر تا سن ۳۰ سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سالگی، خدمت سربازی‌شان به تعویق خواهد افتاد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح به ماده دیگری درخصوص تردد مشمولانی که در خارج از کشور سکونت دارند پرداخت و گفت: ایرانیان مقیم خارج از کشور که مدت غیبت سربازی‌شان بین ۳ تا ۸ سال است می‌توانند سالی دو بار در مجموع به مدت ۳ ماه به کشور تردد داشته باشند که در مورد سامان قدوس به اشتباه این موضوع را مطرح کرده‌اند در حالی که این فوتبالیست با توجه به قانون فوق در شمول افراد دارای مجوز قرار دارد.

وی تشریح کرد: افرادی از جمله دانش‌آموزان یا دانشجویان که معافیت تحصیلی دارند می‌توانند به راحتی به کشور ورود و خروج داشته باشند؛ فوتبالیست‌ها نیز با قانونی که گفته شد مجوز قانونی برای ورود و خروج دارند و قانون تردد مشمولانی که در خارج از کشور سکونت دارند شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

این مقام ارشد ستادکل دوباره تاکید کرد: سامان قدوس و سایر فوتبالیست‌ها براساس قانون هیچ مشکلی برای ورود و خروج به کشور ندارند؛ مادامی که در تیم ملی خدمت کرده و کمتر از ۳۱ سال سن دارند.

سردار کمالی در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص چگونگی وضعیت تردد سامان قدوس با این تفاسیر، اعلام کرد: اگر برای این فرد یا هر فرد دیگری مشکلی به وقوع پیوست فقط کافی است به ستادکل یا خود بنده مشکل را منعکس کنند تا بلافاصله مشکل رفع شود؛ البته باید گفت: این موارد ابلاغ شده و منع قانونی ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها