سردار جوانی: تدوام موفقیت‌های کشور نیازمند آسیب‌شناسی است

کد خبر: 903166

معاون سیاسی سپاه گفت: برای تداوم موفقیت نیاز به آسیب‌شناسی داریم و در این راه نباید از پژوهش‌های آسیب‌شناسانه واهمه‌ای داشته باشیم.

سردار جوانی: تدوام موفقیت‌های کشور نیازمند آسیب‌شناسی است

باشگاه خبرنگاران جوان: سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه روز امروز شنبه ۲۴ آذر در آیین رونمایی از طرح‌های پژوهشگاه امام صادق (ع) سپاه در خصوص ضرورت کار‌های پژوهشی اظهارکرد: تحقیقات و پژوهش‌ها باید به سمت کار‌های میدانی به ویژه در موضوعات روز سوق یابد تا خروجی آن منجر به تحلیل درست از موضوع باشد. به عبارت دیگر پژوهش‌ها نباید صرفا برای پر کردن طبقات کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: البته در مسأله‌یابی نباید از آسیب‌شناسی‌ها هم غفلت کرد که این هم موضوعی است که نیاز به جرات دارد و به عبارت دیگر وقتی پژوهشی صورت می‌گیرد، نتایج آن باید در تصمیم‌گیری‌ها اعمال شود.

سردار جوانی ادامه داد: تجارب ۴۰ ساله ما بویژه در امر پژوهش باید به گونه‌ای باشد تا در انتخاب موضوع پژوهش دقت کنیم؛ چون در سال‌های گذشته برخی موضوعات و عناوین مورد پژوهش قرار گرفتند که نتایج آن مورد اثر واقع نشده است.

معاون سیاسی سپاه بیان کرد: پژوهش برای باز کردن گره‌هاست؛ لذا در سپاه و نیرو‌های مسلح مسائلی که حل آن در گرو کار‌های پژوهشی است، باید احصاء شوند.

وی با بیان اینکه موضوع پژوهش باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: کار‌های پژوهشی در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده که پژوهشگاه امام صادق (ع) را به سمت کار‌های میدانی سوق داده که البته انتظار هم همین‌گونه است؛ چون اگر کار‌های پژوهشی صرفا متکی به فعالیت‌های به اصطلاح کتابخانه‌ای باشد، گرهی را باز نمی‌کند؛ موضوعی که این روز‌ها با آن مواجه هستیم.

سردار جوانی در ادامه گفت: گاهی خروجی پژوهش، تحلیل درستی از یک صحنه برای ارائه راهکار است؛ اما ارائه این راهکار با تحلیل کتابخانه‌ای میسر نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در معاونت سیاسی سپاه پژوهش‌هایی را انجام دادیم، اما با این حال باید کار‌های پژوهشی بیشتری صورت گیرد، گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب از پژوهش‌های آسیب‌شناسانه نباید واهمه‌ای داشته باشیم؛ زیرا برای تداوم موفقیت نیاز به آسیب‌شناسی هم داریم؛ بنابراین اگر می‌خواهیم عمق‌بخشی داشته باشیم، باید به نتایج پژوهش‌ها اعتنا کنیم.

معاون سیاسی سپاه عنوان کرد: اگر نسل و افراد در حوزه پژوهش فعالیت‌هایی داشتند، باید نتایج تلاش‌های آن‌ها را از قفسه‌ها بیرون بیاوریم و بررسی کنیم که آیا به نتایج آن پژوهش عمل شده است یا خیر؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها