امیر سیاری: امروز دیگر زمان خطا و اشتباه کردن در مدیریت نیست

کد خبر: 906017

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز دیگر زمان خطا و اشتباه کردن در مدیریت نیست، باید با اتکا به تحقیق و پژوهش در همه حوزه‌ها حرکت کرد و پژوهش را محور اصلی همه امور قرار دهیم.

امیر سیاری: امروز دیگر زمان خطا و اشتباه کردن در مدیریت نیست

خبرگزاری مهر: امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد اظهارداشت: اهمیت پژوهش در اسناد بالادستی ما، یعنی قرآن، احادیث، سخن بزرگان دین و تاریخ کهن ایران بسیار بالا است و ما هم باید بر همین اساس حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دانایی یکی از محور‌های اصلی پیشرفت و تعالی کشورهاست، افزود: هر کشوری دانایی و علم بیشتری داشته باشد پیشرفت و تعالی بیشتری نیز به دست می‌آورد.

امیر سیاری با تاکید بر اهمیت پژوهش، گفت: هیچ کشوری بدون پژوهش به رشد و پیشرفت نمی‌رسد. عدم پژوهش موجب راکد ماندن دانش و جامعه می‌شود. پیشرفت پایدار ریشه در تحقیق و پژوهش دارد و اگر پژوهش نباشد پیشرفت پایدار به دست نمی‌آید.

وی افزود: امروز دیگر زمان خطا و اشتباه کردن در مدیریت نیست، باید با اتکا به تحقیق و پژوهش در همه حوزه‌ها حرکت کرد و پژوهش را محور اصلی همه امور قرار دهیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ما در عصری هستیم که آینده ما با عدم قطعیت روبروست پس برای ساخت آینده باید با علم، کار کرد، زیرا ساخت آینده نیاز علم و پژوهش است.

وی افزود: اگر جامعه نتواند روندی را تولید کند باید تابع دیگران باشد و در این مسیر موفق نخواهد شد، مقام معظم رهبری همواره می‌فرمایند «به سلاح‌هایی دست بیابید که دیگران ندارند» این یعنی پیشرفت و به این دانش و توان می‌توان اتکا کرد.

دریادار سیاری، داشتن نقشه راه و آینده نگری را امری ضروری دانست و گفت: در برنامه ریزی‌ها باید محصولات و علمی تولید شود که نیاز‌های روز ما را در نیرو‌های مسلح حل کند، این یعنی پیشرفت و توسعه.

وی افزود: نیرو‌های مسلح براساس فرمایشات مقام معظم نباید از دیگر کشور‌ها تبعیت کند، مهندسی معکوس یا خرید دانش تولید تجهیزات دفاعی از دیگر کشور‌ها موجب پیشرفت نمی‌شود و امنیتی که با خود به همراه می‌آورد امنیت عاری‌های است که بسته به خواست کشور‌های قدرت‌مند است، اقدام برخی کشور‌های منطقه برای خرید تسلیحات از دیگر کشور‌ها موجب وابستگی آن‌ها شده و نمیتواند برای آن‌ها امنیت پایدار به همراه داشته باشد.

دریادار سیاری در ادامه تصریح کرد: نیرو‌های مسلح باید تبعیت از دیگران را برای خود ننگ بدانند و با استقلال فکر و اندیشه حرکت کنند.

وی ادامه داد: اگر با علم عاریه‌ای سلاح تولید کنیم آن سلاح هم یک سلاح عاریه‌ای است و اگر امنیت ما با آن سلاح عاریه‌ای حاصل شود، دارای امنیت عاریه‌ای خواهیم بود و امنیت عاریه‌ای مثل جزر و مد است.

رییس ستاد ارتش با اشاره به وابستگی برخی کشور‌های منطقه به قدرت‌های جهانی برای تامین امنیت خود اظهارداشت: آمریکا با حربه ایران‌هراسی، سلاح‌ها و مهمات و تجهیزات خود را به برخی از کشور‌های همسایه ما می‌فروشد و امنیت عاریه‌ای را در آنجا ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به دشمنی‌های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران گفت: دشمن گفت: جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی خود را نخواهد دید و ما به کوری چشم دشمنان بزرگترین جشن دهه فجر را امسال خواهیم گرفت. در نیرو‌های مسلح علی رغم همه تهدیدات و تحریم‌ها و فشارها، دهه فجر امسال، چند نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد و دستاورد‌های خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه به پیشرفت‌های ارتش در حوزه نظامی و دفاعی اشاره کرد و گفت: نیرو‌های چهارگانه ارتش پیشرفت‌های بسیار زیادی داشتند، و امروز نیروی زمینی یک نیروی کاملا خودکفاست و تجهیزات بسیار استراتژیکی تولید می‌کند.

دریادار سیاری با بیان اینکه در پدافند هوایی بسیار قدرتمند هستیم و کوچکترین پهپاد را در فاصله ۱۲۰ کیلومتری با موشک می‌زنیم، تاکید کرد: در نیروی هوایی نیز با قدرت جنگنده هوایی صددرصد بومی می‌سازیم و به آسمان می‌فرستیم، در نیروی دریایی با ناو‌های بومی خود امنیت اقتصادی کشور و منطقه را تامین می‌کنیم، همه این پیشرفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه امام خمینی ره و مقام معظم رهبری به دست آمده است.

امیر سیاری در پایان تصریح کرد: تکیه بر جوانان مستعد و متخصص، کشور ما را به جایگاه مرجعیت علمی در جهان می‌رساند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها