رحیم‌صفوی‌: استاد پرورش هیچ‌گاه از مسیر خدمتگزاری خارج نشد

کد خبر: 907755

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم پرورش گفت: ایشان هیچ گاه از مسیر خدمتگزاری به مردم و حرکت در مسیر رضای الهی و مراجع و علما خارج نشد، اندیشه و تفکر و اخلاق و رفتار ایشان باید الگوی همگان باشد.

رحیم‌صفوی‌: استاد پرورش هیچ‌گاه از مسیر خدمتگزاری خارج نشد

خبرگزاری تسنیم: سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی شامگاه جمعه در همایش بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال استاد سید علی اکبر پرورش که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: انسان نباید هیچ گاه از مرگ درراه خدا بترسد، بالاترین مرگ، شهادت در راه خدا است ودارای اجر و جایگاه عظیمی است.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم پرورش افزود: ایشان هیچ گاه از مسیر خدمتگزاری به مردم و حرکت در مسیر رضای الهی و مراجع و علما خارج نشد، اندیشه و تفکر و اخلاق و رفتار ایشان باید الگوی همگان باشد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مرحوم پرورش هنگامی که وارد سیاست شد در پست و مقام سیاسی هیچ گاه از خط امام راحل خارج نشد و همچنین دچار غرور و تکبر نشد.

رحیم صفوی با بیان اینکه گاهی سیاست در برخی امور با دیانت و اخلاق فاصله می‌گیرد، ادامه داد: قدرت موضوع بسیار عجیبی است که همواره شخص دارای منصب را تحریک می‌کند تا از مسیر حق بازگردد، مرحوم پرورش در هنگام وزارت همانند یک معلم ساده برخورد می‌کرد که علت آن حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های مرحوم پرورش در برابر توطئه‌های بنی صدر افزود: مرحوم پرورش با قاطعیت در برابر بنی صدر ایستادگی کرد و در مجلس شورای اسلامی نیز به همراه مقام معظم رهبری علیه بنی صدر سخنرانی کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مرحوم پرورش انسانی مطلوب قرآن و اسلام بود و با همه وجود در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام برمی داشت، ایشان در تعیین شورای سپاه پاسداران اصفهان نقش موثری داشت.

رحیم صفوی با بیان اینکه مرحوم پرورش انسان شجاعی بود و هیچ ترسی از مرگ نداشت، خاطرنشان کرد: نسل جوان باید کتاب زندگی نامه مرحوم پرورش را مورد مطالعه قرار دهند و از خصوصیات اخلاقی ایشان الگوگیری کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها