رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: فتنه‌گری از آدم‌کشی زشت‌تر است

کد خبر: 908140

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: موضوع هسته‌ای به خاطر فتنه‌گران دچار چالش شد و دیگر انرژی هسته‌ای که یک فرصت بود به دوران قبل از برجام باز نمی‌گردد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: فتنه‌گری از آدم‌کشی زشت‌تر است

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی شامگاه گذشته در اجتماع مردم با اشاره به گرامیداشت روز بصیرت در نهمین سالگرد آن اظهار کرد: فتنه‌گری از آدم‌کشی زشت‌تر و سخت‌تر است و کیفر آن نیز به شدت بزرگ‌تر است که در سوره مبارکه بقره به این موضوع اشاره شده و پیامد‌های فتنه‌گری بزرگ‌تر از آدم‌کشی است و فتنه‌گران در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی منفورتر هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بازخوانی مستندات فتنه ۸۸ به برخی از اسناد اشاره کرد و افزود: در فتنه ۸۸ هزینه‌هایی توسط فتنه‌گران بر روی دست مردم گذاشته شد و تا پایان دنیا آثار منفی دارد که حق‌الناس ملی را ضایع کردند و بالاترین حق‌الناسی است که مربوط به مردم و یک ملت باشد آن‌هم مربوط به اعتقادات مردم و دستاورد‌های خون شهدا، حیثیت مردم است که این پیامد‌ها تمامی ندارد.

وی با بیان اینکه ۹ سال از فتنه می‌گذرد و هنوز خسارت‌های جبران‌ناپذیر آن را شاهد هستیم، اضافه کرد: قبل از فتنه ۸۸ آمریکایی‌ها آماده شده بودند تا با کمترین امتیازی که می‌گیرند و با بیشترین امتیازی که می‌دهند، حق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند، احساس کرده بودند که همه ملت پشتیبان رهبری و نظام هستند و عقلانی نیست با ملت یکپارچه درگیر شوند و به قولی برد-برد شده بود، اما بعد از شکل‌گیری فتنه دیدگاه آمریکایی‌ها تغییر کرد و در برجام نتیجه برد-باخت شد و به زیان ایران و به نفع آمریکا شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: در برجام ما به حداقل‌ها اکتفا کردیم و دولت‌مردان نیز صادقانه وارد موضوع شدند و مسؤولان فکر نمی‌کردند آمریکایی‌ها این‌گونه نامردی کنند، اما رهبر معظم انقلاب بار‌ها به مسؤولان تذکر می‌دادند که از لبخند‌های آمریکا و هم‌پیمانانش فریب نخورید؛ موضوع هسته‌ای به خاطر فتنه‌گران دچار چالش شد، دیگر انرژی هسته‌ای که یک فرصت بود به دوران قبل از برجام باز نمی‌گردد.

نماینده، ولی فقیه در ارتش با اشاره به اینکه عواملی باعث شد فتنه شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: اعلام پیروزی یکی از کاندیدا‌ها پیش از اتمام زمان قانونی انتخابات، اعلام تقلبی بودن انتخابات که رمز فتنه‌انگیزی تقلب بود و از ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات شایعه کرده بودند که نگران تقلب در انتخابات هستند، تحریک زودهنگام مردم به شورش در صورت برنده نشدن کاندیدایی خاص است، عدم تمکین در برابر شمارش آرا برای رفع شبهه و تقاضای ابطال انتخابات به عنوان تنها راه برون‌رفت، از جمله عوامل محرک فتنه است.

وی ابراز کرد: همان‌گونه که برگزاری اصل انتخابات قانون دارد، پیگیری شبهه‌ها به انتخابات نیز قانون دارد که برای قبل از انتخابات، حین برگزاری و پس از انتخابات قانون داریم و باید به آن مراجعه کنیم و قانون فصل الخطاب است.

محمدحسنی با بیان اینکه نظام برای رفع شبهه و پاسخ به تاریخ که از مظلومیت‌های نظام بوده قانون‌مند عمل کرد، اما مظلوم واقع شد، تصریح کرد: نظام موافقت کرد کاندیدای معترض هر تعداد از صندوق‌ها را که می‌خواهند بازشماری آرا کند تا سرنوشت واقعی انتخابات مشخص شود، اما کاندیدا‌های خاص حضور پیدا نکردند؛ برخی شعار می‌دادند که انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است که نشان می‌دهد با امام راحل و مکتب انقلاب به‌شدت مخالف هستند و این فتنه‌گری شکل گرفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه مدیران فتنه به شورش کف خیابان، دور زدن قانون، نشانه رفتن اصل نظام و به ثمر نشاندن فتنه و چیدن میوه توسط اجانب دل‌خوش کرده بودند، اظهار کرد: پس از فتنه‌گری‌ها به یک باره دست خدا از آستین ملت بیرون آمد که این ملت خدایی و عاشق اهل‌بیت (ع) و دلداده رهبر معظم انقلاب به صورت خودجوش بیرون آمدند.

وی مطرح کرد: در برخی از شهر‌ها مثل اصفهان ولایت‌مدار و خدامحور ازجمله استان‌هایی بود که در ۸ دی ماه میثاق خود را با امام تجدید کرد و این دست خدا بود که از آستین مردم خداجوی بیرون آمد و آتش فتنه را خاموش کرد و درس فراموش‌نشدنی به فتنه‌گران داد که پیوند این ملت با رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی و ارزش‌های اسلام و نظام گسستنی نیست.

محمدحسنی با اذعان به اینکه مردم به موقع به امام پیوستند و تجدید میثاق با رهبری و نظام داشتند، ادامه داد: مردم از ارزش‌های انقلاب حمایت و دفاع کردند و سحر و جادوی فتنه‌گران را باطل کردند و این روز به روز بصیرت‌مندی، ولایت‌مداری و وفاداری این ملت به رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شد که اکنون نیز ملت ایران از آن حماسه بزرگ پاسداری می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در ارتش در پایان با تاکید بر اینکه فتنه تمام نشده است و شکل فتنه‌گری تغییر پیدا کرده، اضافه کرد: ما همچنان پشت سر رهبری ایستاده‌ایم و دوست نداریم هرکسی به خاطر فتنه‌گری از قطار انقلاب پیاده شود، هرکسی می‌تواند در قطار انقلاب برای بسترسازی حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) حضور داشته باشد، اما به هر دلیلی اگر هر فتنه‌ای هم از این پس به شکل‌های مختلف به وجود آید باید بدانند که همان مردم ۹ دی پرصلابت‌تر، جهادی‌تر، انقلابی‌تر، شهادت‌طلب‌تر و پرشورتر تا آخرین نفس ایستادگی می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها