امیر سرتیپ جهانشاهی: انقلاب ایران ۲ قطبی جهان را در زمان جنگ سرد به چالش کشید

کد خبر: 919039

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی صبح امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن‌های پیروزی انقلاب، با حضور امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ جهانشاهی: انقلاب ایران ۲ قطبی جهان را در زمان جنگ سرد به چالش کشید

روابط عمومی ارتش نوشت: معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت:انقلاب اسلامی نظام دوقطبی جهان را در زمان جنگ سرد به چالش کشید.

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی صبح امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن‌های پیروزی انقلاب، با حضور امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ جهانشاهی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: شهیدان در دفاع از دین مبین اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند و با نثار خونشان استقلال، آزادی و امنیت را برای ملت ایران و مسلمانان جهان به ارمغان آوردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزاری صبحگاه‌های مشترک موجب انس و اخوت بین نیرو‌های مسلح، ارتقاء وحدت آن‌ها و همچنین تعامل اثربخش بین دانشگاه‌های افسری دانست و افزود: فرماند‌های معظم کل قوا در یکی از مراسم‌های تحلیف و فارغ التحصیلی دانشگاه‌های افسری فرمودند: دانشگاه افسری یکی از حساس‌ترین جاهاست، عزیزان باید در این مراکز افسران مومن، کاردان، حزب‌اللهی، با شرف و شجاع برای اداره نیرو‌های مسلح کشور و ارتش تربیت و آماده کنند. با این دید، نیت و هدف همه چیز این دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شود.

امیر سرتیپ جهانشاهی با بیان اینکه معظم له حساسیت خاصی بر مراکز علمی نیرو‌های مسلح دارند خاطر نشان کرد: ایشان از اوایل دهه ۶۰ در برنامه‌های مختلف چه به صورت بازدید‌های سرزده و چه در آئین‌های رسمی در دانشگاه‌های افسری حضور پیدا می‌کردند و از دانشگاه افسری امام علی (ع) به‌عنوان یک محیط مقدس و مهد پرورش افسران ولایت مدار، مومن و فیضیه ارتش یاد می‌کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکرد و با پیمان خونی که با مردم و رهبری بستند در کنار سایر نیرو‌های مسلح برای حفظ آرمان‌های انقلاب نهایت تلاش خود را انجام دادند. ارتشیان در سرکوب کردن درگیری‌های گنبد و ترکمن صحرا و کردستان درست یک ماه بعد از پیروزی انقلاب در صحنه بودند.

جهانشانی اظهار داشت: اگر تاریخ را ورق بزنیم، تنها جنگی که در طول تاریخ بلوک شرق و غرب در یک سنگر و بلوک شرق علیه جمهوری اسلامی ایران از رژیم صدام حمایت می‌کردند همین جنگ تحمیلی بود که رزمندگان اسلام با پشتیبانی مردم و تحت رهبری حضرت امام (ره) چنان افتخاری آفریدند که عبرتی برای جهانیان شد و یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم و بعد از جنگ نیز اقدامات خوبی انجام شد.

وی گفت: امروز با تدابیر رهبر معظم انقلاب بیشترین اخوت و هم‌دلی بین نیرو‌های سپاه و ارتش وجود داد و همیشه گفته‌ایم که ارتشی و سپاهی یک لشکر ولایی هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: به لطف خداوند متعال و تدابیر مقام معظم رهبری در ادامه راه حضرت امام (ره) و بعد از جنگ تحمیلی، نیرو‌های مسلح کشورمان متأثر از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و با بهره‌گیری از کارکنان مخلص، متهعد و نخبه و با استفاده از تکنولوژی روز در جهت خودکفایی تلاش کرده‌اند و به تجهیزات پیشرفته‌ای در حوزه‌های زمین، هوا و دریا دست یافته‌اند.

جهانشاهی در پایان به دستاورد‌های انقلاب در ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در زمینه نظامی صد‌ها دستاورد در ۴۰ سال گذشته رقم خورده است. مراکز علمی و دانشگاهی نیرو‌های مسلح یک نمونه آن است. قبل از انقلاب تنها یک دانشگاه افسری در کشور وجود داشت که پرورش همه افسران در آن انجام می‌شد و برای طی دوره‌های تخصصی نفرات را به خارج کشور اعزام می‌کردند در حالی که امروز تمام افسران ما توسط دانشگاه‌های داخلی آموزش داده می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها