سردار باقر‌زاده: استکبارجهانی از مسیرقرآنی انقلاب هراس دارد

کد خبر: 934228

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به هراس استکبار جهانی از مسیر قرآنی انقلاب اسلامی به نقش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه تأکید کرد.

سردار باقر‌زاده: استکبارجهانی از مسیرقرآنی انقلاب هراس دارد

خبرگزاری فارس: سردار سیدمحمد باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را نشان دهنده مسیر قرآنی انقلاب اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته تلاش ویژه‌ای در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در کشور و در سطح جهان و همچنین پرورش قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم انجام داده است.

وی ادامه داد:انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته در مسیر اسلامی و عمل به قرآن کریم قدم‌های بسیاری برداشته است و اگر برخی کشور‌ها با این حرکات مشکل دارند، به دلیل این است که با ترویج فرهنگ قرآنی توسط ایران و همچنین نفوذ و محبوبیت کشورمان در پرتو عمل به قرآن و آیات نورانی و تجلی بخشیدن به مفاهیم قرآنی در تقابل هستند و از اینکه انقلاب اسلامی در مسیر عمل به قرآن کریم در حرکت است، احساس نگرانی و ناراحتی می‌کنند و از آنجایی که با حرکت انقلاب اسلامی مشکل دارند، با انجام هر عملکردی از سوی جمهوری اسلامی ایران هم مشکل دارند چرا که نمی‌خواهند چهره واقعی انقلاب اسلامی را به مردم خود معرفی کنند.

سردار باقرزاده در پاسخ به این سؤال که علت تقابل برخی از کشور‌های منطقه با انقلاب اسلامی چیست، افزود: عمل به قرآن کریم یعنی ظلم ستیزی و استکبار ستیزی و جهاد در راه خدا. برخی کشور‌ها به ظاهر در مسیر اسلام قدم برداشته‌اند، اما در باطن، برعکس قرآن عمل کرده‌اند و به جای ایجاد وحدت بین مسلمین، با استکبار جهانی متحد شده‌اند و هر کاری که از سوی انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، آن را در تقابل با اهداف خود می‌دانند؛ حتی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم.

وی گوشزد کرد: دشمنان ما نگران این هستند که ایران پرچم‌دار قرآن کریم است. بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی به دلیل عقاید و عملکرد‌های علمای وهابی است. متأسفانه نگاه آنان به اسلام، نگاه مثبتی نیست و با اسلام ناب محمدی مشکل دارند و با آن به مخالفت بر می‌خیزند.

سردار باقر‌زاده در زمینه اثرگذاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشور نیز تصریح کرد: یقیناً برگزاری چنین مسابقاتی در سطح بین‌المللی نشان دهنده اهمیت انقلاب اسلامی به مقوله ترویج فرهنگ قرآن است که باعث پرورش یافتن قاریان و کارشناسان ممتاز قرآنی شده که در عرصه‌های بین‌المللی خوش درخشیده‌اند و قطعاً انقلاب اسلامی با برگزاری چنین مسابقاتی، بسترسازی لازم در میان جوانان و نوجوانان کشورمان را در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به آن، فراهم می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها