مشاور رهبری: درآمد نفتی ایران در سال ۶۵ کمتر از ۷ میلیارد دلار بود

کد خبر: 955846

سردار رحیمی گفت: جنگ ایران و عراق بیش از ۲ هزار میلیارد دلار هزینه به هر ۲ کشور تحمیل کرد.

مشاور رهبری: درآمد نفتی ایران در سال ۶۵ کمتر از ۷ میلیارد دلار بود

باشگاه خبرنگاران: سردار یحیی رحیمی صفوی، دستیار و مشاور ارشد مقام معظم رهبری در امور نیرو‌های مسلح در مراسم گرامیداشت مقام شهدای وزارت اقتصاد در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هدف اساسی هر دولت و ملت، حفظ بقا ملی و استقلال، ارزش‌ها و هویت ملی است.

او ادامه داد: جنگ‌ها باعث از بین رفتن اهداف اساسی می‌شود، شروع این جنگ‌ها توسط رهبران سیاسی کشور‌ها رخ می‌دهد و هدف رهبران سیاسی تحمیل اراده سیاسی و اقتصادی خود به سایر کشورهاست.

سردار رحیمی صفوی بیان کرد: دفاع جزو یکی امورات عقلانی و شرعی ملت هاست.

مشاور ارشد مقام معظم رهبری بیان کرد: عراقی‌ها در شروع جنگ ۳۵ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشتند و در پایان جنگ عراقی‌ها ۵۷ درصد منابع کشور خود را برای جنگ هزینه کرده بودند.

کشور عراق در نهایت ۶۵ میلیارد دلار هزینه جنگ کرد که طبق برآورد‌ها هزینه دو طرف ۲ هزار میلیارد دلار برآورد شده بود.

رحیمی صفوی بیان کرد: در ایران نیز درصد بالایی از هزینه‌ها صرف شد و حتی زمانی رسید که ما حتی برای یک هفته بیشتر گندم در سیلو‌ها نداشتیم.

این مقام مسئول گفت: جزیره خارک به بمباران نیرو‌های بعثی گرفتار شد و ما از صادرات ۲ میلیون بشکه نفت در روز به صادرات ۶۰۰ هزار بشکه در روز تقلیل یافتیم. عربستان تولید نفت را افزایش داد و قیمت نفت را به زیر ۱۰ دلار رساند.

رحیم صفوی بیان کرد: سال ۶۵ کل درآمد نفت ۷ میلیارد دلار بود و ما در آن زمان هم جمعیت ۴۵ میلیون نفری را مدیریت و هم جنگ را سروسامان می‌دادیم.۳ میلیون از جمعیت استان‌های مرزی و خوزستان از این شهر به سایر شهر‌ها مهاجرت کردند.

او تاکید کرد: امروزه اقتصاد را باید جبهه جنگ بدانیم و در استفاده های شخصی صرفه جویی کنیم. خریدهای روزانه و ماهیانه باید برنامه ریزی داشته باشد و هدر رفت نداشته باشد.

رحیمی صفوی گفت: بدون هماهنگی مردم و باور اقتصاد مقاومتی، پیروزی در جنگ اقتصادی محقق نمی شود. نیروهای مسلح و سایر ارگان ها باید به کمک مردم بیایند.

مشاور ارشد مقام معظم رهبری تاکید کرد: افرادی که به صحبت ها و فرموده های مقام معظم رهبری گوش نمی دهند عاقبتی با خیر و موفقیت نخواهند داشت.

سردار رحیمی صفوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: دشمنان نمی دانند که ما بدون نفت هم می توانیم کشور را اداره کنیم، صنایع کشور در بحث رشد اقتصادی پیشرو هستند.

او گفت: شرایط فعلی ما از شرایط جنگ بسیار بهتر است و ظرفیت های کشور بسیار رشد کرده است. ۴۰ درصد انرژی عراق را ما تامین می کنیم و ظرفیت ۱۰ میلیون گردشگر را داریم.

سردار رحیمی صفوی بیان کرد: ۲۷۰۰ کیلومتر حریم ساحل داریم که گردشگری می تواند بهترین در آمد را داشته باشد. با اطمینان می گوییم از این گردنه فشارهای اقتصادی عبور خواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها