فرمانده ارتش: ایران برای پاسخ به فشار‌ها اراده لازم را دارد/مهدی چمران: آمریکا ناچار است قدرت ایران را بپذیرد

کد خبر: 960265

سرلشکر موسوی گفت: اتّخاذ راهبرد مقاومت فعال باعث تغییر در محاسبات و رفتار نظام استکبار شده و آن‌ها این پیام را درک کرده‌اند که ایران برای پاسخ به فشارها، اراده و اجماعِ لازم را دارد.

فرمانده ارتش: ایران برای پاسخ به فشار‌ها اراده لازم را دارد/مهدی چمران: آمریکا ناچار است قدرت ایران را بپذیرد

خبرگزاری تسنیم: امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی یوم‌الله ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، گفت: سیزدهم آبان، نمادی از سه رویداد تاریخی در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ است که در هر سه حادثه، در یک طرف بازیگر اصلی و کارگردان یعنی آمریکاست و در مقابل آن رویکرد دینی و ملّی جوانان انقلابی، که در هر سه مقطع، همگرایی با رهبری واحد و همسویی با گفتمان دینی به محوریت حضرت امام (ره) مشهود است.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: هر سه رخداد، پیام و هدف مشترک استقلال خواهی و مبارزه با استکبار و نظام سلطه را تعقیب کرده است. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، با توجه به ابعاد و پیامد‌ها و همچنین گستره‌ی ملّی و جهانی آن، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار است.

وی اذعان کرد: این اقدام یکی از مهم‌ترین حرکت‌های خودجوش در تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان بود که از یک طرف ابهت پوشالی امپریالیسم آمریکا را در هم شکست و خفت و زبونی او را به جهانیان نشان داد و از سوی دیگر فریاد مظلومیت و آزادگی مردم مسلمان ایران را در پهنه گیتی طنین‌انداز کرد.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان روزی است که مردم این مرز و بوم به دنیا و تاریخ نشان دادند که با توکل به خدا و قدرت ایمان می‌توان در برابر هر قدرت استکباری و غیرخدایی ایستاد و پیروز شد.

فرمانده کل ارتش ابراز داشت: آنچه که باعث اقدام شجاعانه جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی شد، اوّلاً عقبه ذهنی جامعه‌ی ایرانی از رفتار‌های تحقیرآمیز و ضد مردمی آمریکا در وقایع تاریخی قبل از انقلاب، مانند کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از رژیم منحوس پهلوی و چپاول منابع ملّی ایران، ادامه دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی و ثانیاً بررسی رفتار آمریکا در کشور‌های مختلف در طول ۱۰۰ سال گذشته بود.

وی یادآور شد: آمریکا در بیش از ۶۰ کودتا و جنگ داخلی نقش داشته و ادامه فعالیت‌های مخرب و توطئه‌های آن‌ها در لانه جاسوسی به احتمال زیاد سرنوشتی شبیه ۶۰ کشور دیگر را برای ما رقم می‌زد.

امیر سرلشکر موسوی گفت: آمریکا که حامی و پشتیبان اصلی رژیم منحوس پهلوی بود و تمام توان و تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی به کار گرفته و ناکام شده بود؛ سفارتخانه خود را به پایگاهی برای طراحی و اجرای توطئه‌های گوناگون علیه انقلاب اسلامی تبدیل کرد، تا از این طریق بتواند انقلاب اسلامیِ مردم ایران را به شکست یا انحراف بکشاند. این بود که جوانان انقلابی ما رفتند و مرکز توطئه را تعطیل کردند.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: پیام ۱۳ آبان، آزادی و آزادگی ملّتی سرافراز و غیرتمند، در برابر قدرت‌های پوشالی و اوج آمریکا‌ستیزی و نفرت نسبت به سیاست‌ها و جنایت‌های ضدبشری آمریکا در ایران و جهان است.

وی اذعان کرد: ۱۳ آبان به مستضعفان و مسلمانان عالم نشان داد که می‌توانند، در برابر غارتگران و چپاول‌گران و زورگویان متفرعن و زیاده طلب، راه مقاومت و ایستادگی را برگزینند و در این راه پیروز شوند.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان یادآوری می‌کند که تسلیم فقط مختص ذات اقدس الهی است و هرگز نباید در برابر مستکبران و نظام سلطه سر تسلیم فرود آورد. مردم سرافراز ایران در ۱۳ آبان به جهان نشان دادند که دیوار ظلم و ستم، هر چند به ظاهر محکم باشد، شکستنی و فروریختنی است و با مقاومت و ایستادگی در راه حق می‌توان در مبارزه با ستمکاران پیروز شد و به اهداف عالی انسانی دست یافت.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: کارنامه سیاه دولت آمریکا پر است از ظلم و ستم و جنایت و نفرت در همه جای جهان؛ در مورد کشور عزیزِ ما ایران، جنایات بیشماری را مرتکب شده‌اند که احصاء آن‌ها از حوصله این زمان خارج است.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنی آمریکا با ملّت ایران ادامه پیدا کرده است؛ از حمایتِ گروه‌های سیاسی مخالف، حمله نظامی مستقیم، سازماندهی گروه‌های تروریستی، تحریک و حمایت رژیم بعثی، حمله به نفتکش‌ها و سکو‌های نفتی، هدف قراردادن هواپیمای مسافربری، تا اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملّت ایران، مسدود کردن دارایی‌های ایران، راه‌اندازی جنگ نرم علیه ایران تا طراحی و اجرای جنگ‌های نیابتی و ده‌ها اقدام خبیثانه و جنایتکارانه دیگر علیه مردم ایران.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: سرکرده نظام سلطه یعنی آمریکای جهانخوار از هیچ اقدامی علیه ملّت ایران فروگذار نکرده است، امّا به حول و قوه‌الهی و در پرتو رهبری‌های حکیمانه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب‌اسلامی و بصیرت و آگاهی ملّت قهرمان ایران، همه توطئه‌ها با شکست مواجه شده و ایران سربلندِ اسلامی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

فرمانده کل ارتش ابراز داشت: بحمدالله نهال انقلاب، امروز به شجره‌یِ طیبهِ تنومند و پرثمری تبدیل شده که سایه آن کل منطقه غرب آسیا را دربرگرفته و آثار و برکات این انقلاب برای کشور؛ عزّت، پیشرفت، امنیت و آرامش به ارمغان آورده و برای منطقه الهام‌بخش و امید‌آفرین بوده‌است.

وی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی و فریاد حق‌طلبی و عدالت‌خواهی ملّت بزرگ ایران در برابر استکبار جهانی، به برکت خون شهیدان و مجاهدت دلیرمردان و شیر‌زنان، از مرز‌های جغرافیایی ایران فراتر رفته و ملّت‌های مستضعف و مسلمان را متوجه خود کرده است.

امیر سرلشکر موسوی گفت: انقلاب اسلامی ایران به‌رغم خواست و باور دشمنان و مستکبران، چهل سالگی را پشت سر‌گذاشته و با سرعت گردنه‌های خطرناک را درنوردیده و مسیر پیشرفت و بالندگی را طی می‌کند. امروز انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به بلندای اقتدار و عظمت دست یافته و در جایگاه تعیین‌کننده قرارگرفته است.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: در پرتو الهام‌بخشی، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، شیطان رانده شده از منطقه، طعم تلخ شکست و سرخوردگی را چشیده و جایگاه خود را از دست داده و در مسیر افول با سردرمداری ترامپ با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک می‌شود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی یک چله‌ی پرچالش، امّا پرافتخار را پشت سر گذاشته، بصورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای از مجموعه‌ای از موانع و دشواری‌ها و مشکلات، که هر نظامی را از پادرمی‌آورد، با وفاداری کامل به آرمان‌ها و ارزش‌ها و مقاومت، در برابر دشمنان با موفقیت عبور کرده و اینک وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی شده است.

امیر سرلشکر موسوی گفت: در آغاز فصل جدیدی از حیات طیبه انقلاب اسلامی و طلیعه گام دوم انقلاب، بر همگان بویژه جوانان عزیز لازم است، فراز و فرود‌های گذشته را دقیق بشناسند و از رویداد‌های گذشته درس بگیرند و با شناخت درست از آرمان‌ها و در مقابل آن دشمنی‌ها، گام‌های عزّت و پیشرفت را محکم‌تر و سریع‌تر بردارند، زیرا دشمن با جدیت به دنبال تحریف واقعیات و حقایق است و از همه ابزار‌های شیطانی برای انحراف در مسیر انقلاب بهره می‌گیرد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ملّت ایران فتنه‌های زیادی را خنثی کرده و پشت سر گذاشته که بعضاً با خسارت‌هایی هم همراه بوده، دشمن دست از فتنه برنداشته است، از مقابله نظامی تقریباً ناامید شده، در جنگ اقتصادی به یأس رسیده و در آستانه شکست است، امّا از فتنه ناامید نیست، قطعاً بدانید فتنه‌ها در راه است.

امیر سرلشکر موسوی گفت: ملّت ایران؛ جوانان عزیز؛ به خاطر داشته باشید که شیطان یک چهره ندارد، شیطان با لباس هفت‌رنگ و هفت وصله اغواگری می‌کند.

وی تاکید کرد: خواهران و برادران عزیز؛ دشمنی و عداوت آمریکا با ملّت ایران، نه به موضوع بخصوصی مثل موضوع هسته‌ای منحصر و نه قائم به شخص است، تضاد غرب و آمریکا با ایران یک تضاد راهبردی است نه تاکتیکی، اختلاف بین نظام استکبار و جمهوری اسلامی ماهوی و محتوایی و ریشه‌ای است.

امیر سرلشکر موسوی افزود: آمریکا خود را در تقابل با اسلامِ ضداستکباری تعریف کرده و تقابل و حتّی به ظاهر تعاملشان با نظام در همه دوره‌های گذشته و حال و آینده به جهت خنثی‌سازی، براندازی یا انحراف نظام است. وَلایَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُم حَتَّی یَرُدُّوکُم عَنْ دِینِکُم إِنِ اسْتَطَاعُواْ (آن‌ها به دشمنی با ما ادامه خواهند داد، عقرب جراره‌ای که اقتضای طبیعتش همراه با کینه نیش زهرآگین است تا زیر پا له نشود و یا نیشش قیچی نشود از آزار دست برنخواهد داشت).

فرمانده کل ارتش گفت: بدون تردید یکی از مهم‌ترین رموز پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت در صحنه‌های مختلف، وجه استکبارستیزی، مبتنی بر بصیرت و انقلابی‌گری بوده است و قطعاً برای ادامه مسیر و پیروزی نهایی، این ویژگی می‌بایست حفظ و تقویت شود و شما جوانان عزیز در این راه نقش مهمی بر عهده دارید.

وی خاطرنشان کرد: آموزه‌های دین مبین اسلام و تجربیات سال‌های گذشته نشان داده، هرگز زانو زدن در برابر دشمن بی‌رحم و ناجوانمرد و بوسه‌زدن بر پنجه‌ی گرگِ خونخوار، برای انقلاب و مردم دستاوردی نخواهد داشت و تنها راه تعالی، پیشرفت، عزّت و استقلال؛ حفظ روحیه انقلابی و دفاع از نظام انقلابی، مبتنی بر بصیرت و اطاعت از رهبری است.

امیر سرلشکر موسوی ابراز داشت: نظام سلطه برای ادامه استیلای شیطانی خود، تلاش می‌کند که گفتمان سازش را در قالب واژه‌های خاکستری به ملّت آزاده و حق‌طلب ایران تحمیل کند، امّا با پایداری و ایستادگی ملّت بزرگ ایران، امروز گفتمان مقاومت در سراسر منطقه گسترش یافته و به الگویی کارآمد در برابر نظام سلطه تبدیل شده است.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: تغییر رفتار ایران از اردیبهشت ۹۸ و اتّخاذ راهبرد مقاومت فعال باعث تغییر در محاسبات و رفتار نظام استکبار گردیده و عقلای آن‌ها این پیام را درک کرده‌اند که دوران فشار با هزینه صفر به پایان‌رسیده و ایران برای پاسخ به فشارها، امکانات، اراده و اجماعِ لازم را دارد.

وی تصریح کرد: پیام این اجتماع، امروز در یک هزار نقطه کشور برای دشمن این است که ملّت ایران راهی را که آمده با قدرت ادامه خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: دشمن بداند، نسل جوان ایران هیچگاه از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دست برنخواهد داشت و تا آخر ایستاده‌اند.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: دشمن بداند که تحریم‌ها و تهدید‌ها و تزویر‌ها و فتنه‌ها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد و این ملّت هرگز تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها نخواهد شد.

وی ادامه داد: سردمداران شیطان صفت و جنایت‌پیشه مذبوحانه به دنبال فرار از شکست نباشند، این سنت الهی است، راهی است که فرعون‌ها و نمرود‌ها و یزید‌ها و صدام‌ها رفته‌اند و سردمداران کاخ سیاه و رژیم صهیونیستی به زودی به اسلاف خود خواهند پیوست.

امیر سرلشکر موسوی گفت: برخی از اندیشمندان غربی با ارائه شواهد و قرائن افول آمریکا را پیش‌بینی کرده اند و مقایسه ۲۰ سال پیش آمریکا با ۱۰ سال پیش و امروز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی مؤید این پیش‌بینی است، امّا تکیه‌گاه و استدلال محکم ما وعده‌های الهی است، این وعده تخلف ناپذیر الهی است که قطعاً جبهه حق بر باطل پیروز می‌شود و بندگان صالح خداوند در سراسر زمین حاکم خواهند شد.

مهدی چمران: آمریکا از نظر سیاسی در شرایط خوبی نیست که در مقابل ایران بایستد/ آمریکا ناچار است قدرت ایران را بپذیرد

عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: آمریکا از نظر سیاسی در شرایط خوبی نیست که در مقابل ایران بایستد

به گزارش فارس از بوشهر، مهدی چمران در سخنرانی بعد از راهپیمایی ۱۳ آبان در بوشهر اظهار داشت: مشکلات امریکا در حال حاضر یکی دو تا نیست، آمریکا امروز رو به افول و سقوط است.

عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: کسانی که چشم به آمریکا بسته‌اند بدانند قدرت آمریکا در حال سقوط و افول است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آمریکا با پول مسلمین تجارت می‌کند تا کارگران خودشان بیکار نشوند گفت: روز ۱۳ آبان جوانان دلیر ایرانی لانه جاسوسی آمریکا را فتح کردند و توانستند به آمریکا بگویند جای استکبار در این کشور نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی تاکتیک خود را عوض کرد، سیستم جاسوسی خود را کامل کرد و نفوذ فرهنگی، اجتماعی و فکری و سیستم‌های پیشرفته جاسوسی را بکار برد تا بتواند جای پای خود را در ایران باز کند، ولی ملت جلوی آن‌ها ایستاد.

چمران افزود: آمریکا در حال حاضر یکی از مقروضترین کشور‌ها است و از نظر نظامی نیز در شرایطی نیست که در مقابل ایران بایستد.

وی تصریح کرد: در حمله‌های نظامی ایران در جایگاهی است که امروز توانسته در مقابل استکبار بایستد و مقاومت می‌کند آمریکا ناچار است این قدرت را بپذیرد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: استکبار همه منافع کشور‌های روی زمین را به نفع خود مصادره می‌کند و حتی مردم کشور خودشان نیز برایشان ارزشی نداشته و ندارند، چون ثروت برای آن‌ها مهم است.

وی بیان کرد: دشمنی آمریکا از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ شروع شد، من دقیقاً به خاطر دارم که آن زمان در نقاط مختلف تهران دلار‌های آمریکایی را از روی گاری بین مردم پخش می‌کردند، فرصت نکرده بودند دلار‌ها را به ریال تبدیل کنند و آن‌ها نیز چنین غائله‌ای را به راه انداختند.

چمران اضافه کرد: سال ۴۳ با تبعید امام این دشمنی اوج گرفت و سال ۵۷ آمریکا دست‌بردار نبود و دیگران آورد تا حکومت شاه باقی بماند و به لطف الهی و رهبری امام و دلاورمردی ملت نتوانستند و انقلاب ما به پیروزی رسید، وقتی سفارت آن‌ها را فتح کردیم کتاب‌های مفصلی از جاسوسی آن‌ها کشف شد، کودتا کردند، به طبس حمله کردند که خداوند در آن سحرگان با طوفان شن آن‌ها را به آتش جهنم فرو فرستاد.

عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: هشت سال آمریکا و کشور‌های غربی و روسیه شوروی کمونیستی آن روز حمایت کردند و ملت ما دست تنها به امید خدای بزرگ و به رهبری امام عزیز، و جان‌فشانی شهدای بزرگمان ۸ سال جنگیده و به پیروزی بزرگ و بی‌نظیری دست یافتیم.

وی با بیان اینکه ما با همه کشور‌ها به غیر از رژیم اسرائیل و آمریکا دوست هستیم افزود: قدرت‌های نوظهور در حال شکل‌گیری است که ایران یکی از آن‌هاست.

چمران اضافه کرد: در روز‌های جنگ شهدای عزیزی، چون شهید ماهینی از مرز‌های کشور حفاظت و پاسداری کردند و ما پیروز شدیم و این قدرت تا جایی پیش آمد که امروز در نیرو‌های دریایی و زمینی، تولید پهباد‌ها و سایر زمینه‌ها به جایی رسیده‌ایم که دشمن از ما هراس دارد.

عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: نفوذ فرهنگی برای ما مهم‌تر است، نفت را هم نفروشیم، اما کشور را می‌توانیم اداره کنیم، ما کشور قوی و توانمندی هستیم و باید مواظب نفوذ فرهنگی بود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید بدانند ایران و ایرانی پایه‌گذار علم و علوم جدید در دنیا بوده است و می‌بایست از نفوذ فکری و فرهنگی واکسینه شوند و متکی به خود باشیم تا متکی به استکبار نباشیم.

چمران با بیان اینکه اسرائیل امروز نگران مرز‌های خود است خاطرنشان کرد: امروز ما پشت دروازه‌های اسرائیل هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: آمریکا جرات اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا جرات اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد.

به گزارش مهر، سید حسین نقوی‌حسینی روز دوشنبه در مراسم سخنرانی پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان در شهر ایلام اظهار داشت: امروز مردم ایلام یکی از بی‌نظیرترین راهپیمایی را انجام دادند و حضور مردم پررنگ و گسترده بود.

وی افزود: راهپیمایی امروز کاملا منسجم برگزار شد، از تمامی اقشار به خصوص دانش آموزان و دانشجویان حضوری فعال داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: دانشجویان و دانش آموزان اگر تاریخ انقلاب اسلامی ایران را بخوانند، وقتی که شاه می‌خواست نخست وزیر خود را در سال ۱۳۳۹ جابجا کند به واشنگتن سفر کرد و آمریکایی به آن اجازه دادند که نخست وزیر خود را عوض کند.

وی گفت: آمریکا مصیبت ۸۰ سال بدبختی و گرفتاری کشور بود، چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب و چه در دوران بعد از پیروزی انقلاب که باهمه توان در مقابل ملت ما ایستاده است.

نقوی حسینی اضافه کرد: در سیزده آبان سال ۵۸ گلوله‌های آمریکایی‌ها سینه دانش آموزان ما را شکافت، دانش آموزان و دانشجویانی که برای مبارزه با استکبار و استبداد به صحنه آمده بودند سینه آن‌ها در مقابل دانشگاه تهران شکافته شد و خون آن‌ها سنگ فرش خیابان‌های تهران را رنگین کرد.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم همه توان را به کار گرفتند و با ملت ایران مقابله کردند که نتوانند پیشرفت و حرکت کنند، اما جمهوری اسلامی و ملت انقلاب ایران نه حکومت شاه بود و نه ملت قبل از انقلاب که تسلیم آمریکایی‌ها شود.

وی ادامه داد: ملت ایران چهل سال مقاومت کرد، البته آمریکایی‌ها هم همچنان چهل سال همه توان خود را به میدان آوردند و گزینه‌های خود را بر روی میز گذاشتند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه آمریکا با تمام توان در میدان حاضر است، گفت: آمریکا جرات اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: آمریکا تمام توان خود را علیه ملت ایران به‌کار گرفته است، در قضیه برجام نیز آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

وی گفت: در این توافق هیچ جایی و بندی برای فسخ قرارداد پیش‌بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه ایران به همه تعهداتش عمل کرده است، یادآور شد: اروپایی‌ها تا امروز هیچ تعهدی از تعهدات خود را عملی نکرده‌اند و از ابتدا نیز مشخص بود که اروپایی‌ها عزمی برای مقابله با سیاست‌های آمریکا را ندارند.

سردار رمضان شریف: افشای ماهیت آمریکا برای ملت ایران/ دست آمریکا خالی است

سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ماهیت آمریکا برای ملت ایران افشاء شده است و امروز ملت ایران سربلند هستند.

به گزارش مهر، سردار رمضان شریف ظهر دوشنبه در مراسم پایانی راهپیمایی 13 آبان در شهرکرد اظهار داشت: امروز جمع شده ایم تا یادی کنیم از دانش آموزان و دانشجویان شهیدی که در مقابله با ظلم و ستم شاهی به خاک و خون کشیده شدند.

وی بیان کرد: امروز حدود چهل سال از حرکت خودجوش دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا که لانه جاسوسی این کشور بود می گذرد و ما در حال حاضر به اهمیت این اقدام پی می بریم.

سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: سفارت آمریکا مبدا و منشاء تمام مشکلات بود و هم اکنون سفارت خانه های امریکا در کشور های مختلف در مسیر خفه کردن صدای مردم آزادی خواه، حمایت از دیکتاتور های منطقه، فراهم آوردن زمینه غارت منابع و ثروت های یک کشور و... حرکت می کنند.

وی تاکید کرد: در ابتدای انقلاب بعضی افراد در این زمینه خرده می گرفتند، اما اینک پس از 40 سال با مرور رفتار آمریکا متوجه می شویم آمریکا در پی غارت منابع کشورها است و سفارتخانه های آمریکا در هر کشور در این مسیر حرکت می کنند.

وی تاکید کرد: کارکرد سفارتخانه های آمریکا به هم ریختن کارکرد های اجتماعی و در دست گرفتن منابع آن کشور است و مانند آفتاب روشن مشخص است که آمریکائیان به دنبال غارت منابع و ثروت کشور های مختلف هستند و همه شعارهای حقوق بشرانه امریکا حرف های بی اساس هستند.

سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر طی 40 ساله گذشته چهره واقعی آمریکائیان برای برخی مشخص نشده بود، امروز شاهد این هستیم که آمریکا به برکت ایستادگی ملت ایران و هدایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و حرکت مردم در مسیر منویات مقام معظم رهبری به مرحله ای رسیده است که نقاب از صورت برداشته است و و نیت های خود را به صورت شفاف اعلام می کند.

وی تاکید کرد: در اختیار گرفتن منابع و ثروت های کشورهای مختلف جهان که در منطقه ما نفت و گاز است از مهمترین اهداف آمریکا به شمار می رود.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته در تمام صحنه های نبرد با آمریکا با ایستادگی و ایثار و از خود گذشتگی موجب عقب نشینی آمریکا شده است و مردم ایران و حامیان انقلاب هیمشه پیروز میدان بوده اند.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دلیل اصلی تمام پیروزی ها و موفقیت ها مرهون هدایت های پیامبر گونه امام راحل و رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: مردم ولایتمدار همیشه با هوشیاری و بصیرت، ایستادگی و ایثار با حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری موجب شکست توطئه های دشمن شده اند.

وی با بیان اینکه آمریکا در طول چهل سال گذشته هر چه دست داشته است به میدان آورده است و امروزه دست آمریکا خالی است، تاکید کرد: تمام منابع کشور، ارتش و سازمان های اقتصادی در دوران پیش از انقلاب در دست آمریکا بوده است.

وی بیان کرد: مردم با انقلاب اسلامی توانستند ثروت های کشور را از دست آمریکا نجات دهند.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ماهیت آمریکا برای ملت ایران افشاء شده است و امروز ملت ایران سربلند هستند که می توانند کشور را خودشان اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در حال حاضر از فاصله نسلی به عنوان یک خلاء تهدید کنند در حال استفاده است، بیان کرد: باید در این زمینه خانواده ها هوشیار باشند و اجازه ندهیم که دشمن از این فاصله نسلی بخواهد استفاده کند.

شریف بیان کرد: دانش اموزان و دانشجویان امروز جامعه باید در مسیر بالا بردن سواد رسانه ای حرکت کنند و این مهم نیاز امروز جامعه در مقابله با توطئه های دشمن است.

محسن رضایی: مسئولان کشور نباید وقت خود را برای مذاکره تلف کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: ما از مذاکره با آمریکا به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم و بارها خیانت اروپا و امریکا به ما اثبات شده است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: ما از مذاکره با آمریکا به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم و بارها خیانت اروپا و امریکا به ما اثبات شده است.

وی افزود: مسئولان کشور نباید وقت خود را تلف کنند و از اداره کشور، خودشان را کنار بکشند چون امروز کشورمان نیازمند اراده‌های قوی‌تری برای اداره است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: صبر و انتظار برای اینکه از اروپا و آمریکا سرمایه و تکنولوزی بیاید، خیال باطل بود که حتی در زمان رژیم شاه این کار عملیاتی نشد.

رییسی: ۱۳ آبان، استکبار ستیزی را بیش از پیش جلوه داده است

رییس قوه قضاییه گفت: ۱۳ آبان ماه نماد استکبار ستیزی امت اسلامی را بیش از پیش جلوه داده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: ۱۳ آبان نمادی است که هم استکبار ستیزی امت اسلامی را بیش از پیش جلوه داده است و هم اینکه این پرچم در نسل‌ها و عصرها بچرخد و امروز دانش آموزان و دانشجویان ما و نسل سوم و چهارم و پنجم انقلاب اسلامی با این فرهنگ آشنا و آشناتر شوند و هم ترفندهای استکبار را بشناسند و هم با آن اشنا شوند و هم در مواقع لازم عکس العمل نشان دهند و زمان شناسانه در صحنه حضور پیدا کنند.

ادامه دارد...

منوچهر متکی: تحریم را با نگاه به داخل از بین ببریم/ بدعهدی آمریکا گفتمان کشور‌های دنیا شده است

وزیر اسبق امور خارجه گفت: ما باید اصل تحریم را به‌وسیله اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل از بین ببریم.

به گزارش فارس از کرمان، منوچهر متکی امروز در جمع راهپیمایان ۱۳ ابان در کرمان اظهار داشت: خداوند را به خاطر امروز و این رود خروشان مردم متدین انقلابی همراه با دریای ملت ایران در چهلمین سالگرد مبارزه با استکبار شاکر هستیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان ما همراه با دانشجویان به امامشان قهرمانانه لبیک گفتند و در ۱۳ آبان منبع و خوی پوشالی این قدرت جهانی به زیر کشیده شد، عنوان کرد: حوادثی است که هر کدامش منشأ حرکتی عظیم و پیامی پویا برای همیشه است.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: مگر می‌شود آمریکا در ۲۲ بهمن آب توبه بر سر خویش ریخته باشد و دیگر خطایی نکند آن‌ها از سپیده دم انقلاب یک لحظه از توطئه دست بر نداشتند و غافل نبودند، ۱۳ ابان پاسخی بود به اقدامات آمریکا در این مدت کوتاه از پیروزی انقلاب تا ۱۳ آبان سال ۵۸ که انجام دادند.

وی با بیان اینکه ماهیت آمریکا ماهیت استکباری است و موجودیت آمریکا با از بین بردن حقوق اولیه شهروندان و نابودی آن‌ها و یک نطفه شیطانی شکل گرفت، افزود: فهرست بلندی از جنایات آمریکا در رابطه با دیگر ملت‌ها، استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح‌های میکروبی، تحمیل دلار در تجارت جهانی، تدوین کنوانسیون‌ها و ... است و بعد از فروپاشی شوروی بر تبلیغات تک قطبی بودن جهان می‌کوبند که فقط ما مالک جهانیم.

متکی ادامه داد: جمهوری اسلامی یک منطق قرآنی و الهی دنبال می‌کند، ما در مرز بین یک مبارزه با حق و باطل هستیم و در زمانه ما امام ما و رهبر ما جبهه‌ای که باید در آن باشیم به امر خداوند تعیین می‌کند.

وی اظهار کرد: تاریخ طولانی آمریکا در کشور‌های مختلف جهان انجام کودتا برای از بین بردن نظام‌های مردمی که مطلوب ان‌ها نیست بوده و این خوی استکباری است.

وزیر اسبق امور خارجه تدکید کرد: با انقلاب اسلامی یک‌صدایی به‌وجود آمد و و عصر انقلاب در ارتباطات را داریم و عصر فضای مجازی که هر جوان ایرانی یک رسانه برای رساندن صدای حق به گوش جهانیان شده است.

متکی گفت: آمریکا همان خوی استکباری خود را دارد، اما به‌شدت ضعیف شده است، امروز اسرائیلی‌ها در جلسات خود این سوال را می‌پرسند که اسراییل از بین می‌رود؟ و این نشانه افول استکبار است، آمریکا امروز جرأت حضور در منطقه را ندارد و این نشانه افول قدرت خارجه آمریکا و از برکت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز از لحاظ پول و سلاح کم نیاوردند بلکه از لحاظ منطق کم آوردند، تصریح کرد: ما امروز یک خط نباید گم کنیم خط ایستادگی بر حق و چراغ راه ما امام و رهبری و، ولی امر مسلمین است.

متکی بیان کرد: رهبری راه را برای دولت برای مذاکرات باز کردند که بروند برای مذاکره و بلافاصله فرمودند که اعتماد به آمریکا نکنید و این یک رویکرد بود، ضمن مذاکره باید رویکردمان برای اقتصاد کشور را به‌عمل برسانیم همین کاری که الان مطرح است باید شش سال پیش مکمل مذاکرات بود تا دشمن ببیند که ما می‌توانیم تحمل کنیم و اقتصادمان بدون مذاکره پیش می‌رود.

وزیر اسبق امور خارجه عنوان کرد: منطق ما امروز برای اروپایی‌ها جز شرمساری که نمی‌توانند از چمبره آکریکا بیرون بیایند چیزی ندارد و این معادله ظلم، تبلیغات، دروغ و فشار نابرابر باید در هم بخورد.

وی گفت: کماکان امیدوار هستند هر تاکتیکی که نگرفت روی بیاورند به تحریم و ما باید اصل تحریم را به‌وسیله اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل از بین ببریم.

متکی گفت: آمریکا نه‌تن‌ها در بحث مذاکره با کشور ایران بد عهد بوده بلکه با دیگر کشور‌ها هم این رویه وجود داشته است در بحث مذاکره با کره شمالی که بلافاصله بعد از دیدار زیر همه تعهداتش زد، اما بیش از همه کشور‌ها ایران نماد تابلوی بدعهدی آمریکاست.

وی با بیان اینکه گفتمان کشور‌های دنیا نیز این شده است که آمریکا بدعهد است، گفت: مردم ما در حمایت از نظام و شعار‌های نظام سنگ تمام گذاشته‌اند و حالا نوبت مسؤولان است تا با نگاه به داخل کشور را از زیر این فشار‌های ناجوانمردانه با برنامه‌ریزی دقیق و اقتصاد مقاومتی نجات دهند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: امروز لحن جوانان ما در مجالس مختلف و فضای مجازی لحن عدالت‌خواهی است و مخاطب آن‌ها نیز مسؤولان هستند، نمی‌شود اقتصاد کشور را به صورت لیبرالی و مقاومتی با هم اداره کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها