سردار پاکپور: پیگیر وضعیت دو اسیر سیستان و بلوچستانی هستیم

کد خبر: 961472

فرمانده نیروی زمینی سپاه از پیگیری وضعیت دو اسیر ایرانی در دست تروریست‌ها در پاکستان خبر داد.

سردار پاکپور: پیگیر وضعیت دو اسیر سیستان و بلوچستانی هستیم

خبرگزاری ایسنا: سردار محمد پاکپور در حاشیه یادواره شهدای هفته وحدت در مشهد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت دو ایرانی اسیر در دست عناصر تروریستی گفت: ما برای آزادسازی ۲ ایرانی از استان سیستان‌ و بلوچستان که در دست عناصر تروریستی اسیر هستند در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: در همین زمینه فرمانده قرارگاه قدس سپاه در دیداری که با یکی از مسیولان ارتش پاکستان داشته است به این موضوع اشاره شد و بار دیگر درخواست خود را برای پیگیری و آزادی آنان اعلام کردیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان اظهار کرد: این موضوع نیازمند همکاری‌ بیشتر ارتش پاکستان است که با سفر آتی فرمانده ارتش این کشور به ایران می توانیم موضوع را بهتر بررسی کنیم

سردار پاکپور: پیگیر وضعیت دو اسیر سیستان و بلوچستانی هستیم

حسین دهقان: دشمن از اینکه سیستان و بلوچستان توسعه یافته شود ناخشنود است

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلحگفت: دشمنان ما و دشمنان ملت ما از اینکه استان سیستان و بلوچستان بخواهد در وضعیت فوق العاده توسعه یافتگی قرار بگیرد ناخوشایند و ناخشنود هستند.

به گزارش ایسنا، حسین دهقان در نشست همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در دو سفری که مقام معظم رهبری داشتند به ویژه در سفر دوم، بیشترین زمان اقامت را در استان سیستان و بلوچستان گذراندند. هر آنچه دولت در مقاطع مختلف زمانی اگر از موضع درخواست از رهبری و تایید ایشان بوده نسبت به این استان را تحقیقا تایید کردند و حتی کارگروه ویژه‌ای در دولت تشکیل شد که بحث توسعه مکران را دنبال می‌کرد و در قانون برنامه ششم قرار بر این شد تبدیل به سازمانی شود که ان‌شاءالله خواهد شد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: دولت‌های مختلف در مقاطع زمانی اهتمام ویژه ای به امور این استان داشتند و دارند. امروز سیستان و بلوچستان استان محروم و مظلومی است. در عین حال که بیشترین ظرفیت توسعه‌ای را دارد اما چهره نازیبای عقب ماندگی را با خود به همراه دارد. دولت‌ها همت کردند و می‌کنند، اما فاصله آنچه هست و آنچه باید باشد بسیار فاصله بزرگی است که این موضوع با اهتمام همگانی و پذیرش نقشه‌هایی که می‌تواند تاثیر گذار باشد می توان آن را کوتاه کرد.

وی با بیان اینکه باید در دو سطح به صورت جدی به مسائل این استان را مورد اهتمام جدی قرار دهیم گفت: اولین سطح ملی است. نتوانسته ایم آمایش ملی مان را طراحی کنیم. دوستان کمک کنند تا طرح آمایش استان تهیه شود و اقداماتی که صورت میگیرد در دراز مدت نوعی انسجام، انطباق و یکپارچگی با طرح داشته باشد. در سطح دوم نیز نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا همه زیرساخت‌ها در همه ابعاد آن در حد نیاز توسعه پیدا کند و سپس کارهای جزئی را انجام دهیم.

دهقان بیان کرد: اگر امروز از منظر ژئوپلیتیک و جنبه های جغرافیایی نگاه کنیم می‌بینیم که استان سیستان و بلوچستان استانی با ظرفیت‌های اساسی و قابل اتکا است؛ مرزهای آبی و خاکی و معادن موجود در این استان و جایگاه عمومی و موقعیت جغرافیایی آن می‌تواند خطوط ارتباطی را در حوزه ریلی یا جاده‌ای فراهم کند. همچنین این امکان در استان وجود دارد که می تواند کشورهای آسیای میانه و افغانستان را از بن بست ژئوپلیتیکی خارج کند. همچنین بندر چابهار می‌تواند کشور را جهانی کند در انتهای دریای عمان و در ابتدای اقیانوس هند می‌تواند هند را به ما متصل کند، همچنین معادن بسیار گسترده‌ای در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است، گفت: استعداد عظیم انسانی که امروز پرورده شده است باید به بار بنشیند.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه بیان کرد: در تاریخ گذشته ما از زمان قاجار تا ابتدای پیروزی انقلاب این استان نادیده انگاشته شده و اهتمامی به آن نشده است و فاصله بسیار طولانی زمانی را از سرمایه گذاری و سرمایه پذیری و اتفاقاتی که باید درون آن رخ می‌داد با خود به همراه داد. اگرچه در سال‌های گذشته کارهای زیادی انجام شده است اما عقب افتادگی و عقب ماندگی بحث جدی است.

وی گفت: دشمنان ما و دشمنان ملت ما از اینکه استان سیستان و بلوچستان بخواهد در وضعیت فوق العاده توسعه یافتگی قرار بگیرد ناخوشایند و ناخشنود هستند. لذا آنها همه همت و تلاششان را بر چند موضوع گذاشتند که باید به آن توجه کنیم.

دهقان ادامه داد: اول اینکه آنها تلاش می‌کنند ذهنیتی را القا کنند که به چند دلیل دولت مرکزی بنای اینکه در این استان کارهای زیربنایی و ماندگار انجام دهد، ندارد و این را با ترکیب قومی و مذهبی که در استان است، نسبت می‌دهند. اگر بخواهیم در دنیا اعلام کنیم که نظام جمهوری اسلامی ایران وحدت اسلامی را به تمام معنی کلمه توانسته اجرا بگذارد ما میتوانیم سیستان و بلوچستان را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: شیعه و سنتی در کنار هم، اقوام مختلف هستند مهاجران در کنار هم توانستند جای خود را پیدا کنند اما این القای شبهه وجود دارد که بنا بر این نیست به همین دلایل چنین اتفاقی رخ دهد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: همواره تلاش شده است که اینگونه القا شود که سیستان و بلوچستان از امنیت کافی برای سرمایه پذیری بهره مند نیست. تلاش شده به جوانان آنجا القا کنند که باید خود را آنگونه خود می‌خواهید در فضای ذهنی یا مذهبی تعریف کنید زیرا شما دیده نمی‌شوید.

وی همچنین گفت: سیستان و بلوچستان استانی پهناور است و خشکسالی دارد اما وقتی موجودیت را با نیازهای خود مقایسه می کنیم می بینیم می توان کارهای اساسی کرد. آنچه امروز می تواند چهره این استان را تغییر دهد، مردم منطقه و عزم ملی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها