سرلشکر صفوی: نیروهای آمریکایی‌ از ترس انتقام به خود می‌لرزند

کد خبر: 969168

دستیار و مشاورعالی فرمانده کل قوا گفت: هم اکنون‌چندین هزار نیروی امریکا از ترس انتقام ‌نیروهای مقاومت در پایگاه‌های خود می‌لرزند و‌منتظر انتقام ‌سخت نیروهای مقاومت اسلامی هستند، ‌این ترس زمینه سازی مرگ آن هاست.

سرلشکر صفوی: نیروهای آمریکایی‌ از ترس انتقام به خود می‌لرزند

خبرگزاری فارس: سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی عصر امروز در مراسم گرامیداش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در میدان امام اصفهان اظهار داشت: در تاریخ چهل ساله انقلاب شامل اجتماعات چند صد هزارنفری در این میدان بوده‌اید، هیچگاه این تجمع حماسی و عظیم پر از عشق و‌ عاطفه در ملت ایران جریان مقاومت و‌منطقه فراموش نخواهد شد.

دستیار و مشاورعالی فرمانده کل قوا ادامه داد: امروز شما ‌نشان دادید در زیر انبوهی از غم و‌ عزا می‌آیید تا از مسیر‌جهاد و ‌شهادت مقاومت اسلامی از امنیت ملی کشور و‌ منطقه ‌دفاع‌ کنید، امروز توفان‌ خشم‌و‌کینه شما نسبت به جنایتکاران و‌ امران این حرکت تروریستی به همراه وحدت دل‌ها و عواطف عراق و‌غرب اسیا زنگ‌خطر را برای رئیس‌جمهور ‌تروریست امریکا و‌ نیروهای آن به صدا درآورده است.

وی گفت: هم اکنون‌چندین هزار نیروی آمریکا از ترس انتقام ‌نیروهای مقاومت در پایگاه‌های خود می‌لرزند و‌ منتظر انتقام ‌سخت نیروهای مقاومت اسلامی هستند، ‌این ترس زمینه‌ساز مرگ آن‌هاست.

رحیم صفوی تصریح کرد: یکی از فرماندهان اصفهانی نقل می‌کرد سردار سلیمانی ماهانه یک بار به اصفهان می‌آمد و بر سر مزار شهیدان کاظمی و خرازی روضه می‌خواند و اشک می‌ریخت.

وی با بیان این که برای شناخت انسان‌ها باید به سه شاخص توجه کرد، توضیح داد: اول تفکر و اعتقادات، دوم اخلاق و شجاعت و سوم عملکرد شخص و خدمت به مردم است؛ قاسم سلیمانی تفکر قرآنی و اسلامی داشت، در عقیده سیاسی‌اش هم پیرو امام و رهبر انقلاب بود؛ سیاستمداری بود که وقتی با دیپلمات‌ها صحبت می‌کرد از جایگاه بالاتری نسبت به طرف مقابل صحبت می‌کرد

هم‌رزم شهید سلیمانی ادامه داد: از نظر اخلاق، خاکی و متواضع بود، قلبی به لطیف گل داشت، با نام حضرت زهرا بی‌اختیار اشک می‌ریخت، فرزند شهیدی را نمی‌دید مگر این که او را بغل کرده و اظهار محبت می‌کرد.

وی افزود: جنگ را از سوسنگرد به عنوان پاسداری ساده شروع کرد و تا پایان جنگ تیپ ثاراله را راه انداخت، زمانی که فرمانده سپاه شدم، او را به عنوان فرمانده سپاه قدس به رهبر انقلاب پیشنهاد داد و از سال 76 به این سمت منصوب شد.

رحیم صفوی با بیان این که 22 سال در سخت‌ترین شرایط و آشوب‌هایی که در منطقه وجود داشت فرماندهی سپاه قدس را بر عهده داشت، ادامه داد: به یاد می‌آورید که داعشی های ملعون و دست پرورده آمریکا و صهیونیست‌ها تا چند کیلومتری بغداد رسیدند، کسی که بسیجی وار از استقلال عراق و عتبات دفاع کرد او بود.

وی با اشاره به جنایت تروریست‌ها در منطقه گفت: داعشی های آنچنان خبیث بودند که بچه را از شکم زن حامله درآورده و کباب می‌کردند، انسان‌ها را زنده زنده در آتش می‌سوزاندند و دختران را به اسارت می‌بردند، فکر می‌کردند می‌توانند به ایران هم ضربه بزنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا فعالیت سپهبد سلیمانی را40 سال مجاهدت بی‌امان توصیف کرد و افزود: بسیاری از ماها بعد از جنگ به خانه آمدیم اما او بعد از جنگ هم استراحت نکرد.

وی با بیان این که در طول این سال‌ها رئیس‌جمهوری در آمریکایی به این اندازه نادان نمی‌شناسم، گفت: منطق رئیس‌جمهور آمریکا این است که سردار سلیمانی می‌خواسته اقداماتی را علیه آمریکا انجام دهد و یا می‌گویند ایران در امور کشورها دخالت می‌کند.

رحیم صفوی تاکید کرد: شما ببینید این ایران است که دخالت می‌کند یا آمریکایی‌هایی که طی 20 سال گذشته به دو کشور لشکرکشی کرده و مردم را به خاک و خون کشید، ترامپ خودش به کلینتون گفت داعش را شما ایجاد کردی، دخالت از این واضح‌تر؟ 9 میلیون نفر را آواره کردند و امروز سعودی‌ها با حمایت آن‌هاست که مردم یمن را بمباران می‌کند، در صورتی که نیروهای ایران به درخواست رسمی دولت‌ها به این کشورها رفته و با دشمنان می‌جنگند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا یادآور شد: رئیس‌جمهور آمریکا بداند که بزرگ‌ترین سند جنایت آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد و زدن هواپیمای مسافربری به شهادت رساندن سردار شجاع ماست.

وی با بیان این که خون پاک این ده نفر شهید که شامل‌پنج نفر ایرانی و‌پنج‌نفر عراقی است خون ملت‌ها و مقاومت اسلامی را به جوش ‌آورد، تصریح کرد: ملت افغان‌ همانطور که ارتش شوروی را کشور خود فراری دادند این سرنوشت محتوم ‌آمریکایی‌ها در افغانستان است و آمریکایی به‌صورت مفتضح از این کشور فرار خواهند کرد.

رحیم صفوی اظهار داشت: تجربه ‌تاریخی ملت شجاع عراق این است که‌همانطور که‌ مبارزان‌، مرجعیت و ‌نیروهای عراق از سال ۱۹۲۰ به‌ بعد نیروهای انگلیسی را ‌بیرون کردند امروز‌ ‌هم خون شهید سلیمانی و نیروهای مردمی این بشارت را می‌دهد که ملت، مرجعیت،‌ عشایر، دولت عراق به زودی نیروهای مسلح امریکا را از عراق بیرون خواهند کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها خوشحال نباشند روزها و شب‌های‌ سختی در انتظار آن‌هاست بدانند خشم ملت ایران اساس آن‌ها ‌را برهم‌ خواهد زد و ‌در غرب آسیا ماندگاری ندارند و ایران است که ‌به طور دائم‌ هم امنیت قدرت و صلابت دارد و ماندگار‌است امریکا‌ مجبور‌ است ‌منطقه ‌غرب را با فضاحت و شکست ترک ‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها