امیر پوردستان: نیروهای مسلح ‌ایران هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شوند

کد خبر: 976522

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهور اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمنی بخواهد تهدیدات خود را عملی کند، با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

امیر پوردستان: نیروهای مسلح ‌ایران هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مراسم گرامیداشت یوم الله 22بهمن و بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، دوشنبه 21 بهمن پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسگری(ره) به همت حوزه مقاومت بسیج نبی‌اکرم(ص) برگزار شد.

امیر سرتیپ پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ضمن گرامی داشت یوم‌الله 22 بهمن و یاد و خاطره‌‌ شهید سلیمانی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 شوک سیاسی بر پیکره آمریکا وارد کرد.

وی با اشاره به جهان دوقطبی آمریکا و شوروی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: قبل از پیروزی انقلاب کشور ایران مستعمره آمریکا بود و آمریکایی‌ها از مزیت‌هایی چون کنترل مسیر انرژی، بازار محصولات آمریکایی در ایران و در دست داشتن ارتش ایران به عنوان ژاندارم منطقه برخوردار بودند.

رئیس مرکز مطالعات ارتش جمهوری اسلامی نگرانی اصلی آمریکایی‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی را آرمان‌های جمهوری اسلامی چون استقلال، آزادی، ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی نامید و افزود: فرهنگ و ادبیات غنی انقلاب اسلامی کشورهای منطقه را تحت‌الشعاع قرار داد.

وی با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکایی‌ها با ملت ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها دشمنی خود را از نخستین روزهای پیروزی انقلاب در قالب تحریم اقتصادی و منزوی کردن کشور ایران، ایجاد موج ترور در کشور، ناامنی‌های گسترده در استان‌های مرزی و تحمیل جنگ هشت ساله بر ملت ایران با تطمیع ‌صدام و کشورهای مرتجع منطقه آغاز کردند ولی ملت شجاع ایران با صبر و استقامت و پیروی از فرامین حضرت امام(ره) توانستند توطئه استکبار را نقش بر آب کنند.

پوردستان با اشاره به یکی از مراکز مطالعاتی و راهبردی آمریکایی بیان داشت: بعد از جنگ تحمیلی ایران و عراق، انقلاب اسلامی یک قطب جدید حاصل از وحدت شیعه و سنی به نام بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا به وجود آورد که باید از بین برود.

وی هدف آمریکا از ورود به منطقه غرب آسیا را حمله به جمهوری اسلامی ایران دانست که با رهبری، رهبر فرزانه، شجاع، باهوش، دشمن شناس، ملت ولایتمدار و داشتن نیروهای مسلح و پای‌کار نابود شد‌، ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از شکست به جنگ‌های نیابتی چون روی کار آوردن داعش باهدف مقابله با کشور ایران و محور مقاومت روی آوردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش هدف اصلی شیوع ویروس داعش در سوریه و عراق را اجرای طرح خاورمیانه بزرگ نامید و ادامه داد: آمریکایی‌ها با هدف اجرای طرح خاورمیانه بزرگ در صدد به وجود آوردن کشورهای کوچکی بودند که تهدیدی برای اسرائیل محسوب نمی‌شدند.

وی با اشاره به این که بعد از جنگ جهانی دوم شخصیتی همانند حاج قاسم سلیمانی در جهان دیده نشده است، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یک انسان مخلص، متدین و ولایت‌مدار بود و در شرایطی که فرماندهان سوریه و عراق از ترس داعش فلج شده بودند، حاج قاسم سلیمانی به همراه سردار همدانی و دیگر یارانش به تن خسته این فرماندهان روح تازه دمیدند و تجربیات دفاع مقدس را به آنان منتقل کردند.

پوردستان با تاکید بر اینکه شاخصه مکتب سلیمانی، سختکوشی، ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی است، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی از ظرفیت کشورهای مسلمان منطقه استفاده کرد که نتیجه آن فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و دیگر گروه‌های مقاومت بود.

رئیس مرکز مطالعات ارتش جمهوری اسلامی تهدیدات آمریکا را از نوع تهدیدات ترکیبی در تمام حوزه های جنگ سایبری، سیاسی، اقتصادی و... برشمرد و تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها بر حوزه جنگ اقتصادی و جنگ روانی تمرکز ویژه‌ای دارند و در پی آن هستند که با ایجاد تحریم‌های فلج‌کننده و بستن مسیرهای تنفس اقتصاد ایران و خالی کردن دل ملت ایران، آنان را به خیابان‌ها بکشانند ولی غافل از این هستند که ملت ایران، مردمانی انقلابی، متدین، شاگرد مکتب امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) هستند.

وی با تاکید بر حضور گسترده ملت ایران در انتخابات مجلس جمهوری اسلامی ایران افزود: این ملت سرافراز در زیر شدیدترین بمباران ها، تحریم ها و تهدید های دشمنان صندوق های رای را ترک نکردند و امروز نیز با همان قدرت و استحکام در انتخابات حاضر خواهند شد.

پوردستان، اصلی ترین وظیفه نیروهای مسلح را تقویت بنیه‌ی آفندی و پدافندی و حفظ قابلیت بازدارندگی در مقابل دشمنی دشمنان برشمرد و تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمنی بخواهد تهدیدات خود را عملی کند، با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

وی طرح موسوم به معامله قرن را فاجعه ‌نامید و تصریح کرد: به جهت آن که ترامپ خود را وام دار رژیم صهیونیستی می‌داند و با توجه به اینکه او تاجر است و اکثر شرکت های بزرگ دنیا در اختیار صهیونیست ها است، این خوش خدمتی را در قالب طرح معامله قرن به صهیونیست ها کرده است.

پوردستان افزود: این طرح بسیار ننگین است و به نتیجه نخواهد رسید و در آینده نزدیک جوانان مقاومت در مسجدالاقصی نماز جماعت بر پا خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها